Nová plug-in hybridní verze Sports Activity Vehicle kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive – celkový výkon zvýšený na 290 kW/394 k, elektrický dojezd až 80 kilometrů – typický sportovní styl, neomezené schopnosti v terénu a výjimečná hospodárnost s emisemi CO2 pod 50 g/km – uvedení na trh v roce 2019.
Hospodárnost propojená s dokonalostí: nabídka motorů pro nové BMW X5 se v roce 2019 rozšíří o plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance kombinuje speciální provedení zážehového řadového 6válce s technologií BMW TwinPower Turbo s nejnovějšími prvky BMW eDrive. Neustálý vývoj v oblasti plug-in hybridního systému zajistil výkon systému zvýšený na 290 kW/394 k, prodloužení dojezdu na elektrický pohon a významné snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2ve srovnání s předchozím modelem.
Druhá generace plug-in hybridního modelu, kombinujícího pro BMW iPerformance typickou radost z jízdy s praktičností obvyklou pro vozy Sports Activity Vehicle (SAV), je působivější než kdy předtím. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance dále zlepšuje svoji kombinaci jízdní dynamiky a hospodárnosti. Zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je o více než jednu sekundu kratší čas než u předchůdce. Nejvyšší rychlost dosažitelná čistě na elektřinu se zvýšila ze 120 na 140 km/h. Elektrický dojezd nyní činí přibližně 80 kilometrů*, což je téměř trojnásobek ve srovnání s minulou generací. Kombinovaná spotřeba nového BMW X5 xDrive45e iPerformance klesla na 2,1 l/100 km, s čímž souvisí pokles produkce CO2na 49 g/km.
Tato zlepšení jsou výsledkem aplikace nových poznatků ve vývoji hnacích systémů. V tomto případě dochází k propojení zážehového řadového 6válce s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm.
Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům. Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h.
Vysokonapěťová baterie umístěná v podlaze vozu má přínos ve snížení těžiště, které se nachází níže než v konvenčně poháněných verzích modelu SAV. Zavazadlový prostor BMW X5 xDrive45e iPerformance je přitom jen o 150 l menší. V pětimístném uspořádání je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 500 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se tato hodnota zvětší na 1716 l. Palivová nádrž s objemem 69 l je zárukou dlouhého dojezdu na jedno natankování.
Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance je standardně vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách a elektronicky řízenými tlumiči. Součástí volitelné výbavy plug-in hybridního modelu je integrální aktivní řízení. Kromě rozsáhlé nabídky služeb a funkcí z oblasti konektivity jsou k dispozici také nové digitální služby, navržené speciálně pro potřeby elektromobility. Pro nové BMW X5 xDrive45e iPerformance jsou připraveny rovněž všechny z konvenčně poháněných modelů známé asistenční a bezpečnostní systémy, stejně jako nekompromisně kvalitní komfortní a luxusní prvky z nabídky volitelné výbavy.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.