Nová plug-in hybridní verze Sports Activity Vehicle kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive – celkový výkon zvýšený na 290 kW/394 k, elektrický dojezd až 80 kilometrů – typický sportovní styl, neomezené schopnosti v terénu a výjimečná hospodárnost s emisemi CO2 pod 50 g/km – uvedení na trh v roce 2019.
Hospodárnost propojená s dokonalostí: nabídka motorů pro nové BMW X5 se v roce 2019 rozšíří o plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance kombinuje speciální provedení zážehového řadového 6válce s technologií BMW TwinPower Turbo s nejnovějšími prvky BMW eDrive. Neustálý vývoj v oblasti plug-in hybridního systému zajistil výkon systému zvýšený na 290 kW/394 k, prodloužení dojezdu na elektrický pohon a významné snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2ve srovnání s předchozím modelem.
Druhá generace plug-in hybridního modelu, kombinujícího pro BMW iPerformance typickou radost z jízdy s praktičností obvyklou pro vozy Sports Activity Vehicle (SAV), je působivější než kdy předtím. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance dále zlepšuje svoji kombinaci jízdní dynamiky a hospodárnosti. Zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je o více než jednu sekundu kratší čas než u předchůdce. Nejvyšší rychlost dosažitelná čistě na elektřinu se zvýšila ze 120 na 140 km/h. Elektrický dojezd nyní činí přibližně 80 kilometrů*, což je téměř trojnásobek ve srovnání s minulou generací. Kombinovaná spotřeba nového BMW X5 xDrive45e iPerformance klesla na 2,1 l/100 km, s čímž souvisí pokles produkce CO2na 49 g/km.
Tato zlepšení jsou výsledkem aplikace nových poznatků ve vývoji hnacích systémů. V tomto případě dochází k propojení zážehového řadového 6válce s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm.
Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům. Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h.
Vysokonapěťová baterie umístěná v podlaze vozu má přínos ve snížení těžiště, které se nachází níže než v konvenčně poháněných verzích modelu SAV. Zavazadlový prostor BMW X5 xDrive45e iPerformance je přitom jen o 150 l menší. V pětimístném uspořádání je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 500 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se tato hodnota zvětší na 1716 l. Palivová nádrž s objemem 69 l je zárukou dlouhého dojezdu na jedno natankování.
Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance je standardně vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách a elektronicky řízenými tlumiči. Součástí volitelné výbavy plug-in hybridního modelu je integrální aktivní řízení. Kromě rozsáhlé nabídky služeb a funkcí z oblasti konektivity jsou k dispozici také nové digitální služby, navržené speciálně pro potřeby elektromobility. Pro nové BMW X5 xDrive45e iPerformance jsou připraveny rovněž všechny z konvenčně poháněných modelů známé asistenční a bezpečnostní systémy, stejně jako nekompromisně kvalitní komfortní a luxusní prvky z nabídky volitelné výbavy.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.