Nová plug-in hybridní verze Sports Activity Vehicle kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive – celkový výkon zvýšený na 290 kW/394 k, elektrický dojezd až 80 kilometrů – typický sportovní styl, neomezené schopnosti v terénu a výjimečná hospodárnost s emisemi CO2 pod 50 g/km – uvedení na trh v roce 2019.
Hospodárnost propojená s dokonalostí: nabídka motorů pro nové BMW X5 se v roce 2019 rozšíří o plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance kombinuje speciální provedení zážehového řadového 6válce s technologií BMW TwinPower Turbo s nejnovějšími prvky BMW eDrive. Neustálý vývoj v oblasti plug-in hybridního systému zajistil výkon systému zvýšený na 290 kW/394 k, prodloužení dojezdu na elektrický pohon a významné snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2ve srovnání s předchozím modelem.
Druhá generace plug-in hybridního modelu, kombinujícího pro BMW iPerformance typickou radost z jízdy s praktičností obvyklou pro vozy Sports Activity Vehicle (SAV), je působivější než kdy předtím. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance dále zlepšuje svoji kombinaci jízdní dynamiky a hospodárnosti. Zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je o více než jednu sekundu kratší čas než u předchůdce. Nejvyšší rychlost dosažitelná čistě na elektřinu se zvýšila ze 120 na 140 km/h. Elektrický dojezd nyní činí přibližně 80 kilometrů*, což je téměř trojnásobek ve srovnání s minulou generací. Kombinovaná spotřeba nového BMW X5 xDrive45e iPerformance klesla na 2,1 l/100 km, s čímž souvisí pokles produkce CO2na 49 g/km.
Tato zlepšení jsou výsledkem aplikace nových poznatků ve vývoji hnacích systémů. V tomto případě dochází k propojení zážehového řadového 6válce s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm.
Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům. Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h.
Vysokonapěťová baterie umístěná v podlaze vozu má přínos ve snížení těžiště, které se nachází níže než v konvenčně poháněných verzích modelu SAV. Zavazadlový prostor BMW X5 xDrive45e iPerformance je přitom jen o 150 l menší. V pětimístném uspořádání je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 500 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se tato hodnota zvětší na 1716 l. Palivová nádrž s objemem 69 l je zárukou dlouhého dojezdu na jedno natankování.
Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance je standardně vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách a elektronicky řízenými tlumiči. Součástí volitelné výbavy plug-in hybridního modelu je integrální aktivní řízení. Kromě rozsáhlé nabídky služeb a funkcí z oblasti konektivity jsou k dispozici také nové digitální služby, navržené speciálně pro potřeby elektromobility. Pro nové BMW X5 xDrive45e iPerformance jsou připraveny rovněž všechny z konvenčně poháněných modelů známé asistenční a bezpečnostní systémy, stejně jako nekompromisně kvalitní komfortní a luxusní prvky z nabídky volitelné výbavy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?