Nová plug-in hybridní verze Sports Activity Vehicle kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive – celkový výkon zvýšený na 290 kW/394 k, elektrický dojezd až 80 kilometrů – typický sportovní styl, neomezené schopnosti v terénu a výjimečná hospodárnost s emisemi CO2 pod 50 g/km – uvedení na trh v roce 2019.
Hospodárnost propojená s dokonalostí: nabídka motorů pro nové BMW X5 se v roce 2019 rozšíří o plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance kombinuje speciální provedení zážehového řadového 6válce s technologií BMW TwinPower Turbo s nejnovějšími prvky BMW eDrive. Neustálý vývoj v oblasti plug-in hybridního systému zajistil výkon systému zvýšený na 290 kW/394 k, prodloužení dojezdu na elektrický pohon a významné snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2ve srovnání s předchozím modelem.
Druhá generace plug-in hybridního modelu, kombinujícího pro BMW iPerformance typickou radost z jízdy s praktičností obvyklou pro vozy Sports Activity Vehicle (SAV), je působivější než kdy předtím. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance dále zlepšuje svoji kombinaci jízdní dynamiky a hospodárnosti. Zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je o více než jednu sekundu kratší čas než u předchůdce. Nejvyšší rychlost dosažitelná čistě na elektřinu se zvýšila ze 120 na 140 km/h. Elektrický dojezd nyní činí přibližně 80 kilometrů*, což je téměř trojnásobek ve srovnání s minulou generací. Kombinovaná spotřeba nového BMW X5 xDrive45e iPerformance klesla na 2,1 l/100 km, s čímž souvisí pokles produkce CO2na 49 g/km.
Tato zlepšení jsou výsledkem aplikace nových poznatků ve vývoji hnacích systémů. V tomto případě dochází k propojení zážehového řadového 6válce s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm.
Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům. Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h.
Vysokonapěťová baterie umístěná v podlaze vozu má přínos ve snížení těžiště, které se nachází níže než v konvenčně poháněných verzích modelu SAV. Zavazadlový prostor BMW X5 xDrive45e iPerformance je přitom jen o 150 l menší. V pětimístném uspořádání je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 500 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se tato hodnota zvětší na 1716 l. Palivová nádrž s objemem 69 l je zárukou dlouhého dojezdu na jedno natankování.
Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance je standardně vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách a elektronicky řízenými tlumiči. Součástí volitelné výbavy plug-in hybridního modelu je integrální aktivní řízení. Kromě rozsáhlé nabídky služeb a funkcí z oblasti konektivity jsou k dispozici také nové digitální služby, navržené speciálně pro potřeby elektromobility. Pro nové BMW X5 xDrive45e iPerformance jsou připraveny rovněž všechny z konvenčně poháněných modelů známé asistenční a bezpečnostní systémy, stejně jako nekompromisně kvalitní komfortní a luxusní prvky z nabídky volitelné výbavy.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.