Nová plug-in hybridní verze Sports Activity Vehicle kombinuje zážehový řadový 6válec s nejnovější technologií BMW eDrive – celkový výkon zvýšený na 290 kW/394 k, elektrický dojezd až 80 kilometrů – typický sportovní styl, neomezené schopnosti v terénu a výjimečná hospodárnost s emisemi CO2 pod 50 g/km – uvedení na trh v roce 2019.
Hospodárnost propojená s dokonalostí: nabídka motorů pro nové BMW X5 se v roce 2019 rozšíří o plug-in hybridní verzi. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance kombinuje speciální provedení zážehového řadového 6válce s technologií BMW TwinPower Turbo s nejnovějšími prvky BMW eDrive. Neustálý vývoj v oblasti plug-in hybridního systému zajistil výkon systému zvýšený na 290 kW/394 k, prodloužení dojezdu na elektrický pohon a významné snížení spotřeby paliva a produkce emisí CO2ve srovnání s předchozím modelem.
Druhá generace plug-in hybridního modelu, kombinujícího pro BMW iPerformance typickou radost z jízdy s praktičností obvyklou pro vozy Sports Activity Vehicle (SAV), je působivější než kdy předtím. Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance dále zlepšuje svoji kombinaci jízdní dynamiky a hospodárnosti. Zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je o více než jednu sekundu kratší čas než u předchůdce. Nejvyšší rychlost dosažitelná čistě na elektřinu se zvýšila ze 120 na 140 km/h. Elektrický dojezd nyní činí přibližně 80 kilometrů*, což je téměř trojnásobek ve srovnání s minulou generací. Kombinovaná spotřeba nového BMW X5 xDrive45e iPerformance klesla na 2,1 l/100 km, s čímž souvisí pokles produkce CO2na 49 g/km.
Tato zlepšení jsou výsledkem aplikace nových poznatků ve vývoji hnacích systémů. V tomto případě dochází k propojení zážehového řadového 6válce s objemem 3,0 litru z nejnovější generace motorů BMW EfficientDynamics a aktuálních prvků technologie BMW eDrive. Elektrická část hnací soustavy disponuje výkonem 82 kW/112 k, doplňuje ji lithium-iontový akumulátor se zvětšenou kapacitou a dále zdokonalená výkonová elektronika pro inteligentní řízení toků energií v plug-in hybridním systému. Tím se významně zvýšila celková efektivita nového BMW X5 xDrive45e iPerformance. Společně mají oba motory výkon 290 kW/394 k a točivý moment 600 Nm.
Tyto parametry doplňuje 8stupňová automatická převodovka Steptronic nejnovější generace a inteligentní pohon BMW xDrive ke všem kolům. Uspořádání systému přenáší hnací sílu na všechna kola jak na elektrický pohon, tak na pohon spalovacím motorem, stejně jako v případě kombinace obou zdrojů síly. To znamená sportovní radost z jízdy na každém povrchu a výjimečné schopnosti mimo běžné silnice. Nejvyšší rychlost BMW X5 xDrive45e iPerformance činí 235 km/h.
Vysokonapěťová baterie umístěná v podlaze vozu má přínos ve snížení těžiště, které se nachází níže než v konvenčně poháněných verzích modelu SAV. Zavazadlový prostor BMW X5 xDrive45e iPerformance je přitom jen o 150 l menší. V pětimístném uspořádání je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 500 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se tato hodnota zvětší na 1716 l. Palivová nádrž s objemem 69 l je zárukou dlouhého dojezdu na jedno natankování.
Nové BMW X5 xDrive45e iPerformance je standardně vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách a elektronicky řízenými tlumiči. Součástí volitelné výbavy plug-in hybridního modelu je integrální aktivní řízení. Kromě rozsáhlé nabídky služeb a funkcí z oblasti konektivity jsou k dispozici také nové digitální služby, navržené speciálně pro potřeby elektromobility. Pro nové BMW X5 xDrive45e iPerformance jsou připraveny rovněž všechny z konvenčně poháněných modelů známé asistenční a bezpečnostní systémy, stejně jako nekompromisně kvalitní komfortní a luxusní prvky z nabídky volitelné výbavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.