Zřejmě největším překvapením letošního moskevského autosalonu se stal koncept Vision 4x4, za kterým se ukrývá možná podoba nástupce legendární Lady 4x4 Niva. Ruská automobilka si však připravila ještě jednu výstavní premiéru, kterou se stalo vrcholné provedení jejího rodinného sedanu Vesta.
Nový vrchol nabídky, jež nese název Vesta Sport, je nejdynamičtějším provedením kompaktního sedanu Vesta, jehož inspirací byl koncept představený na moskevském autosalonu v roce 2016. Tehdy ale automobilka slibovala, že produkční verze má přinést na silnice alespoň trochu vzrušení ze závodního modelu Lada, který se účastní série WTCC.
Na první pohled neopomněla automobilka nic, co se na podobný vůz sluší. Přední nárazník dostal agresivnější tvary a integrovaný spoiler zvyšující přítlak na přední nápravu, podběhy byly lehce přifouknuty a prahy dveří působí také ostřejším dojmem.
Estetické úpravy pokračují i v zadní části, kde máme opět sportovněji laděný nárazník, do kterého byly integrovány dvě chromované koncovky výfukového systému. Nechybí ani náznak difuzéru, velké otvory a víko kufru je samozřejmě doplněno o decentní spoiler.
Milovníci detailů pak dozajista ocení chromované "bumerangy" po světlomety, červené detaily v náraznících, 17-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, leskle černé kryty zrcátek nebo červeně lakované slovo "Sport" na víku kufru.
Úpravami interiéru se výrobce nepochlubil, z fotek však vidíme sedačky v červeno-černé kombinaci, které budou zřejmě čalouněny kombinací umělé kůže a Alcantary. Nechybí ani kožený mulfitunkční volant s červeným prošíváním, hliníkové pedály nebo imitace karbonu na palubní desce nebo ve výplni dveří.
Změnilo se ale něco pod kapotou? Naštěstí ano, zázraky ovšem nečekejte. Vesta Sport je osazena upraveným 1.8 litrovým motorem z klasické Vesty, který nyní generuje 145 koní a 182 Nm točivého momentu. Sériová Vesta s motorem 1.8 litru nabízí cca 122 koní.
Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou nabízí Vesta Sport akceleraci z 0 na 100 km/h za 9.6 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Ve snaze o lepší ovladatelnost pak ještě konstruktéři rozhodli o snížení světlé výšky o 16 milimetrů na výsledných 162 mm.
Jak tedy vidíte, parametry rozhodně nejsou žádný zázrak a většina evropské konkurence by si nejspíš ani netroufla něco podobného ocenit titulem Sport. Věříme však, že Lada dobře ví, na koho cílí. Vzhledem k cenové politice se dá očekávat, že Vesta Sport si udrží velice nízké ceny. Její stále dosti vysoký podvozek navíc může přesvědčit ke koupi i lidi, kteří nežijí ve městě a musí se potýkat s rozbitými silnicemi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?