Zřejmě největším překvapením letošního moskevského autosalonu se stal koncept Vision 4x4, za kterým se ukrývá možná podoba nástupce legendární Lady 4x4 Niva. Ruská automobilka si však připravila ještě jednu výstavní premiéru, kterou se stalo vrcholné provedení jejího rodinného sedanu Vesta.
Nový vrchol nabídky, jež nese název Vesta Sport, je nejdynamičtějším provedením kompaktního sedanu Vesta, jehož inspirací byl koncept představený na moskevském autosalonu v roce 2016. Tehdy ale automobilka slibovala, že produkční verze má přinést na silnice alespoň trochu vzrušení ze závodního modelu Lada, který se účastní série WTCC.
Na první pohled neopomněla automobilka nic, co se na podobný vůz sluší. Přední nárazník dostal agresivnější tvary a integrovaný spoiler zvyšující přítlak na přední nápravu, podběhy byly lehce přifouknuty a prahy dveří působí také ostřejším dojmem.
Estetické úpravy pokračují i v zadní části, kde máme opět sportovněji laděný nárazník, do kterého byly integrovány dvě chromované koncovky výfukového systému. Nechybí ani náznak difuzéru, velké otvory a víko kufru je samozřejmě doplněno o decentní spoiler.
Milovníci detailů pak dozajista ocení chromované "bumerangy" po světlomety, červené detaily v náraznících, 17-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, leskle černé kryty zrcátek nebo červeně lakované slovo "Sport" na víku kufru.
Úpravami interiéru se výrobce nepochlubil, z fotek však vidíme sedačky v červeno-černé kombinaci, které budou zřejmě čalouněny kombinací umělé kůže a Alcantary. Nechybí ani kožený mulfitunkční volant s červeným prošíváním, hliníkové pedály nebo imitace karbonu na palubní desce nebo ve výplni dveří.
Změnilo se ale něco pod kapotou? Naštěstí ano, zázraky ovšem nečekejte. Vesta Sport je osazena upraveným 1.8 litrovým motorem z klasické Vesty, který nyní generuje 145 koní a 182 Nm točivého momentu. Sériová Vesta s motorem 1.8 litru nabízí cca 122 koní.
Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou nabízí Vesta Sport akceleraci z 0 na 100 km/h za 9.6 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Ve snaze o lepší ovladatelnost pak ještě konstruktéři rozhodli o snížení světlé výšky o 16 milimetrů na výsledných 162 mm.
Jak tedy vidíte, parametry rozhodně nejsou žádný zázrak a většina evropské konkurence by si nejspíš ani netroufla něco podobného ocenit titulem Sport. Věříme však, že Lada dobře ví, na koho cílí. Vzhledem k cenové politice se dá očekávat, že Vesta Sport si udrží velice nízké ceny. Její stále dosti vysoký podvozek navíc může přesvědčit ke koupi i lidi, kteří nežijí ve městě a musí se potýkat s rozbitými silnicemi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?