Zřejmě největším překvapením letošního moskevského autosalonu se stal koncept Vision 4x4, za kterým se ukrývá možná podoba nástupce legendární Lady 4x4 Niva. Ruská automobilka si však připravila ještě jednu výstavní premiéru, kterou se stalo vrcholné provedení jejího rodinného sedanu Vesta.
Nový vrchol nabídky, jež nese název Vesta Sport, je nejdynamičtějším provedením kompaktního sedanu Vesta, jehož inspirací byl koncept představený na moskevském autosalonu v roce 2016. Tehdy ale automobilka slibovala, že produkční verze má přinést na silnice alespoň trochu vzrušení ze závodního modelu Lada, který se účastní série WTCC.
Na první pohled neopomněla automobilka nic, co se na podobný vůz sluší. Přední nárazník dostal agresivnější tvary a integrovaný spoiler zvyšující přítlak na přední nápravu, podběhy byly lehce přifouknuty a prahy dveří působí také ostřejším dojmem.
Estetické úpravy pokračují i v zadní části, kde máme opět sportovněji laděný nárazník, do kterého byly integrovány dvě chromované koncovky výfukového systému. Nechybí ani náznak difuzéru, velké otvory a víko kufru je samozřejmě doplněno o decentní spoiler.
Milovníci detailů pak dozajista ocení chromované "bumerangy" po světlomety, červené detaily v náraznících, 17-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, leskle černé kryty zrcátek nebo červeně lakované slovo "Sport" na víku kufru.
Úpravami interiéru se výrobce nepochlubil, z fotek však vidíme sedačky v červeno-černé kombinaci, které budou zřejmě čalouněny kombinací umělé kůže a Alcantary. Nechybí ani kožený mulfitunkční volant s červeným prošíváním, hliníkové pedály nebo imitace karbonu na palubní desce nebo ve výplni dveří.
Změnilo se ale něco pod kapotou? Naštěstí ano, zázraky ovšem nečekejte. Vesta Sport je osazena upraveným 1.8 litrovým motorem z klasické Vesty, který nyní generuje 145 koní a 182 Nm točivého momentu. Sériová Vesta s motorem 1.8 litru nabízí cca 122 koní.
Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou nabízí Vesta Sport akceleraci z 0 na 100 km/h za 9.6 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Ve snaze o lepší ovladatelnost pak ještě konstruktéři rozhodli o snížení světlé výšky o 16 milimetrů na výsledných 162 mm.
Jak tedy vidíte, parametry rozhodně nejsou žádný zázrak a většina evropské konkurence by si nejspíš ani netroufla něco podobného ocenit titulem Sport. Věříme však, že Lada dobře ví, na koho cílí. Vzhledem k cenové politice se dá očekávat, že Vesta Sport si udrží velice nízké ceny. Její stále dosti vysoký podvozek navíc může přesvědčit ke koupi i lidi, kteří nežijí ve městě a musí se potýkat s rozbitými silnicemi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.