Zřejmě největším překvapením letošního moskevského autosalonu se stal koncept Vision 4x4, za kterým se ukrývá možná podoba nástupce legendární Lady 4x4 Niva. Ruská automobilka si však připravila ještě jednu výstavní premiéru, kterou se stalo vrcholné provedení jejího rodinného sedanu Vesta.
Nový vrchol nabídky, jež nese název Vesta Sport, je nejdynamičtějším provedením kompaktního sedanu Vesta, jehož inspirací byl koncept představený na moskevském autosalonu v roce 2016. Tehdy ale automobilka slibovala, že produkční verze má přinést na silnice alespoň trochu vzrušení ze závodního modelu Lada, který se účastní série WTCC.
Na první pohled neopomněla automobilka nic, co se na podobný vůz sluší. Přední nárazník dostal agresivnější tvary a integrovaný spoiler zvyšující přítlak na přední nápravu, podběhy byly lehce přifouknuty a prahy dveří působí také ostřejším dojmem.
Estetické úpravy pokračují i v zadní části, kde máme opět sportovněji laděný nárazník, do kterého byly integrovány dvě chromované koncovky výfukového systému. Nechybí ani náznak difuzéru, velké otvory a víko kufru je samozřejmě doplněno o decentní spoiler.
Milovníci detailů pak dozajista ocení chromované "bumerangy" po světlomety, červené detaily v náraznících, 17-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, leskle černé kryty zrcátek nebo červeně lakované slovo "Sport" na víku kufru.
Úpravami interiéru se výrobce nepochlubil, z fotek však vidíme sedačky v červeno-černé kombinaci, které budou zřejmě čalouněny kombinací umělé kůže a Alcantary. Nechybí ani kožený mulfitunkční volant s červeným prošíváním, hliníkové pedály nebo imitace karbonu na palubní desce nebo ve výplni dveří.
Změnilo se ale něco pod kapotou? Naštěstí ano, zázraky ovšem nečekejte. Vesta Sport je osazena upraveným 1.8 litrovým motorem z klasické Vesty, který nyní generuje 145 koní a 182 Nm točivého momentu. Sériová Vesta s motorem 1.8 litru nabízí cca 122 koní.
Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou nabízí Vesta Sport akceleraci z 0 na 100 km/h za 9.6 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Ve snaze o lepší ovladatelnost pak ještě konstruktéři rozhodli o snížení světlé výšky o 16 milimetrů na výsledných 162 mm.
Jak tedy vidíte, parametry rozhodně nejsou žádný zázrak a většina evropské konkurence by si nejspíš ani netroufla něco podobného ocenit titulem Sport. Věříme však, že Lada dobře ví, na koho cílí. Vzhledem k cenové politice se dá očekávat, že Vesta Sport si udrží velice nízké ceny. Její stále dosti vysoký podvozek navíc může přesvědčit ke koupi i lidi, kteří nežijí ve městě a musí se potýkat s rozbitými silnicemi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).