Stylové vozy s karoserií SUV-Coupe se dlouho řadily do prémiového segmentu, s tím by však mohla skoncovat novinka automobilky Renault, která byla dnes představena na ruském autosalonu v Moskvě. Arkana má být pouze jakýmsi konceptem či výstavním modelem, podle některých zpráv je však její výroba v současné podobě téměř jistou záležitostí.
Pokud se toužíte odlišit od mas podobně tvarovaných SUV na trhu a nebojíte se obětovat trochu praktičnosti a místa na zadních sedadel, pak jsou tzv. SUV-Coupe s charakteristickou zádí skvělou volbou. Dosud se však tento karosářský styl objevoval u dražších modelů, s čímž by ale Renault mohl skoncovat.
Jak uvádí web Motor1, Arkana má zatím představovat pouze výstavní exponát, je však velmi pravděpodobné, že produkční varianta bude prakticky identická. Mezi drobnými změnami se dá například očekávat zvětšení elegantních leč neprakticky malých zrcátek a další drobnosti. Nejvýraznější křivky by však zřejmě měly být zachovány.
Fotografie interiéru zatím nemáme k dispozici, což může mít dvě vysvětlení. Buď automobilka nestihla vývoj interiéru před moskevským autosalonem dokončit, nebo má nějaký vlastní důvod, proč bychom zatím interiér vidět neměli.
Vraťme se tak zpět k designu interiéru. Arkana přebírá současný designový jazyk automobilky, včetně Full-Led světlometů s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru a dvě koncovky výfuku. Prezentovaný exemplář byl vystaven na 19-palcových discích.
Technické specifikace vozu zatím neznáme, jeho základem se však měla stát platforma modelu Kaptur určeného pro ruský trh. Největším rozdílem oproti evropskému Capturu by však mělo být jen pár centimetrů ve prospěch ruského stroje.
První zemí, která se dočká produkční varianty modelu Arkana, bude v roce 2019 Rusko. Následovat bude Asie a další části světa. Za zmínku ale jistě stojí skutečnost, že Arkana nebude na všech trzích stejná. automobilka hodlá upravovat její vzhled tak, aby zapadal do lokálních preferencí.
Smutnou zprávou však je, že tohle vcelku pohledné a stylové SUV-kupé se do Evropy zřejmě nikdy nepodívá.Konkurencí by mu zde přitom mohly být vozy jako BMW X4 nebo Mercedes GLC Coupe, což je nadstandardní společnost.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.