Stylové vozy s karoserií SUV-Coupe se dlouho řadily do prémiového segmentu, s tím by však mohla skoncovat novinka automobilky Renault, která byla dnes představena na ruském autosalonu v Moskvě. Arkana má být pouze jakýmsi konceptem či výstavním modelem, podle některých zpráv je však její výroba v současné podobě téměř jistou záležitostí.
Pokud se toužíte odlišit od mas podobně tvarovaných SUV na trhu a nebojíte se obětovat trochu praktičnosti a místa na zadních sedadel, pak jsou tzv. SUV-Coupe s charakteristickou zádí skvělou volbou. Dosud se však tento karosářský styl objevoval u dražších modelů, s čímž by ale Renault mohl skoncovat.
Jak uvádí web Motor1, Arkana má zatím představovat pouze výstavní exponát, je však velmi pravděpodobné, že produkční varianta bude prakticky identická. Mezi drobnými změnami se dá například očekávat zvětšení elegantních leč neprakticky malých zrcátek a další drobnosti. Nejvýraznější křivky by však zřejmě měly být zachovány.
Fotografie interiéru zatím nemáme k dispozici, což může mít dvě vysvětlení. Buď automobilka nestihla vývoj interiéru před moskevským autosalonem dokončit, nebo má nějaký vlastní důvod, proč bychom zatím interiér vidět neměli.
Vraťme se tak zpět k designu interiéru. Arkana přebírá současný designový jazyk automobilky, včetně Full-Led světlometů s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru a dvě koncovky výfuku. Prezentovaný exemplář byl vystaven na 19-palcových discích.
Technické specifikace vozu zatím neznáme, jeho základem se však měla stát platforma modelu Kaptur určeného pro ruský trh. Největším rozdílem oproti evropskému Capturu by však mělo být jen pár centimetrů ve prospěch ruského stroje.
První zemí, která se dočká produkční varianty modelu Arkana, bude v roce 2019 Rusko. Následovat bude Asie a další části světa. Za zmínku ale jistě stojí skutečnost, že Arkana nebude na všech trzích stejná. automobilka hodlá upravovat její vzhled tak, aby zapadal do lokálních preferencí.
Smutnou zprávou však je, že tohle vcelku pohledné a stylové SUV-kupé se do Evropy zřejmě nikdy nepodívá.Konkurencí by mu zde přitom mohly být vozy jako BMW X4 nebo Mercedes GLC Coupe, což je nadstandardní společnost.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?