Stylové vozy s karoserií SUV-Coupe se dlouho řadily do prémiového segmentu, s tím by však mohla skoncovat novinka automobilky Renault, která byla dnes představena na ruském autosalonu v Moskvě. Arkana má být pouze jakýmsi konceptem či výstavním modelem, podle některých zpráv je však její výroba v současné podobě téměř jistou záležitostí.
Pokud se toužíte odlišit od mas podobně tvarovaných SUV na trhu a nebojíte se obětovat trochu praktičnosti a místa na zadních sedadel, pak jsou tzv. SUV-Coupe s charakteristickou zádí skvělou volbou. Dosud se však tento karosářský styl objevoval u dražších modelů, s čímž by ale Renault mohl skoncovat.
Jak uvádí web Motor1, Arkana má zatím představovat pouze výstavní exponát, je však velmi pravděpodobné, že produkční varianta bude prakticky identická. Mezi drobnými změnami se dá například očekávat zvětšení elegantních leč neprakticky malých zrcátek a další drobnosti. Nejvýraznější křivky by však zřejmě měly být zachovány.
Fotografie interiéru zatím nemáme k dispozici, což může mít dvě vysvětlení. Buď automobilka nestihla vývoj interiéru před moskevským autosalonem dokončit, nebo má nějaký vlastní důvod, proč bychom zatím interiér vidět neměli.
Vraťme se tak zpět k designu interiéru. Arkana přebírá současný designový jazyk automobilky, včetně Full-Led světlometů s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru a dvě koncovky výfuku. Prezentovaný exemplář byl vystaven na 19-palcových discích.
Technické specifikace vozu zatím neznáme, jeho základem se však měla stát platforma modelu Kaptur určeného pro ruský trh. Největším rozdílem oproti evropskému Capturu by však mělo být jen pár centimetrů ve prospěch ruského stroje.
První zemí, která se dočká produkční varianty modelu Arkana, bude v roce 2019 Rusko. Následovat bude Asie a další části světa. Za zmínku ale jistě stojí skutečnost, že Arkana nebude na všech trzích stejná. automobilka hodlá upravovat její vzhled tak, aby zapadal do lokálních preferencí.
Smutnou zprávou však je, že tohle vcelku pohledné a stylové SUV-kupé se do Evropy zřejmě nikdy nepodívá.Konkurencí by mu zde přitom mohly být vozy jako BMW X4 nebo Mercedes GLC Coupe, což je nadstandardní společnost.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?