Stylové vozy s karoserií SUV-Coupe se dlouho řadily do prémiového segmentu, s tím by však mohla skoncovat novinka automobilky Renault, která byla dnes představena na ruském autosalonu v Moskvě. Arkana má být pouze jakýmsi konceptem či výstavním modelem, podle některých zpráv je však její výroba v současné podobě téměř jistou záležitostí.
Pokud se toužíte odlišit od mas podobně tvarovaných SUV na trhu a nebojíte se obětovat trochu praktičnosti a místa na zadních sedadel, pak jsou tzv. SUV-Coupe s charakteristickou zádí skvělou volbou. Dosud se však tento karosářský styl objevoval u dražších modelů, s čímž by ale Renault mohl skoncovat.
Jak uvádí web Motor1, Arkana má zatím představovat pouze výstavní exponát, je však velmi pravděpodobné, že produkční varianta bude prakticky identická. Mezi drobnými změnami se dá například očekávat zvětšení elegantních leč neprakticky malých zrcátek a další drobnosti. Nejvýraznější křivky by však zřejmě měly být zachovány.
Fotografie interiéru zatím nemáme k dispozici, což může mít dvě vysvětlení. Buď automobilka nestihla vývoj interiéru před moskevským autosalonem dokončit, nebo má nějaký vlastní důvod, proč bychom zatím interiér vidět neměli.
Vraťme se tak zpět k designu interiéru. Arkana přebírá současný designový jazyk automobilky, včetně Full-Led světlometů s výrazným denním svícením ve tvaru C. V zadní části pak najdeme pruh LED diod napříč celým víkem zavazadlového prostoru a dvě koncovky výfuku. Prezentovaný exemplář byl vystaven na 19-palcových discích.
Technické specifikace vozu zatím neznáme, jeho základem se však měla stát platforma modelu Kaptur určeného pro ruský trh. Největším rozdílem oproti evropskému Capturu by však mělo být jen pár centimetrů ve prospěch ruského stroje.
První zemí, která se dočká produkční varianty modelu Arkana, bude v roce 2019 Rusko. Následovat bude Asie a další části světa. Za zmínku ale jistě stojí skutečnost, že Arkana nebude na všech trzích stejná. automobilka hodlá upravovat její vzhled tak, aby zapadal do lokálních preferencí.
Smutnou zprávou však je, že tohle vcelku pohledné a stylové SUV-kupé se do Evropy zřejmě nikdy nepodívá.Konkurencí by mu zde přitom mohly být vozy jako BMW X4 nebo Mercedes GLC Coupe, což je nadstandardní společnost.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.