Poměrně oblíbené Suzuki Vitara se pro modelový rok 2019 dočkalo řady úprav, které se kromě vzhledu dotkly i motorového prostoru. Přeneseně řečeno se tak dá říci, že stylová plastika nosu obnáší i zcela nové plíce, které již v základu přeplňuje turbodmychadlo.
Změny na tváři nové Vitary nejsou nijak extrémní, přesto jsou patrné již na první pohled. V podbězích září hliníková kola s novým designem, drobné změny se dotkly přední masky a zadní svítilny dostaly LED technologii. Nová Vitara navíc přinese i dvě nové barvy karoserie.
Uvnitř kabiny se toho zřejmě příliš nezměnilo. Podle Motor1 měla Suzuki změnit materiály palubní desky a mezi kruhovými budíky v kapličce přístrojů se nově objevil barevný displej. Z první fotografie se však zdá, že jeho grafika nebude zrovna prémiová.
Podívejme se ale pod kapotu, kde mnohé bude čekat možná drobné zklamání. Suzuki totiž vyměnila oblíbený a spolehlivý 1.6 litrový atmosferický čtyřválec za 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec, jehož výkon klesl na 82 kW (cca 112 koní).
V nabídce však zůstává i výkonnější Vitara S, která pod kapotou ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor o výkonu 104 kW (141 koní). Kombinace pohonu všech kol a základního motoru by měla být možná jen s volbou manuální převodovky.
Změn se měly dočkat i palubní technologie v kabině Vitary. Podle slov automobilky bychom se tak měly dočkat technologicky nejpokročilejší Suzuki. Ve výbavě by se tak například mělo objevit varování před vybočením z jízdního pruhu, které je schopné samostatně vůz navézt zpět mezi pruhy.
Další technologické vychytávky by měly zahrnovat rozpoznávání značek nebo hlídání mrtvého úhlu.
Prodeje nové generace by měly napříč Evropou startovat zhruba v průběhu září.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?