Poměrně oblíbené Suzuki Vitara se pro modelový rok 2019 dočkalo řady úprav, které se kromě vzhledu dotkly i motorového prostoru. Přeneseně řečeno se tak dá říci, že stylová plastika nosu obnáší i zcela nové plíce, které již v základu přeplňuje turbodmychadlo.
Změny na tváři nové Vitary nejsou nijak extrémní, přesto jsou patrné již na první pohled. V podbězích září hliníková kola s novým designem, drobné změny se dotkly přední masky a zadní svítilny dostaly LED technologii. Nová Vitara navíc přinese i dvě nové barvy karoserie.
Uvnitř kabiny se toho zřejmě příliš nezměnilo. Podle Motor1 měla Suzuki změnit materiály palubní desky a mezi kruhovými budíky v kapličce přístrojů se nově objevil barevný displej. Z první fotografie se však zdá, že jeho grafika nebude zrovna prémiová.
Podívejme se ale pod kapotu, kde mnohé bude čekat možná drobné zklamání. Suzuki totiž vyměnila oblíbený a spolehlivý 1.6 litrový atmosferický čtyřválec za 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec, jehož výkon klesl na 82 kW (cca 112 koní).
V nabídce však zůstává i výkonnější Vitara S, která pod kapotou ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor o výkonu 104 kW (141 koní). Kombinace pohonu všech kol a základního motoru by měla být možná jen s volbou manuální převodovky.
Změn se měly dočkat i palubní technologie v kabině Vitary. Podle slov automobilky bychom se tak měly dočkat technologicky nejpokročilejší Suzuki. Ve výbavě by se tak například mělo objevit varování před vybočením z jízdního pruhu, které je schopné samostatně vůz navézt zpět mezi pruhy.
Další technologické vychytávky by měly zahrnovat rozpoznávání značek nebo hlídání mrtvého úhlu.
Prodeje nové generace by měly napříč Evropou startovat zhruba v průběhu září.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?