Poměrně oblíbené Suzuki Vitara se pro modelový rok 2019 dočkalo řady úprav, které se kromě vzhledu dotkly i motorového prostoru. Přeneseně řečeno se tak dá říci, že stylová plastika nosu obnáší i zcela nové plíce, které již v základu přeplňuje turbodmychadlo.
Změny na tváři nové Vitary nejsou nijak extrémní, přesto jsou patrné již na první pohled. V podbězích září hliníková kola s novým designem, drobné změny se dotkly přední masky a zadní svítilny dostaly LED technologii. Nová Vitara navíc přinese i dvě nové barvy karoserie.
Uvnitř kabiny se toho zřejmě příliš nezměnilo. Podle Motor1 měla Suzuki změnit materiály palubní desky a mezi kruhovými budíky v kapličce přístrojů se nově objevil barevný displej. Z první fotografie se však zdá, že jeho grafika nebude zrovna prémiová.
Podívejme se ale pod kapotu, kde mnohé bude čekat možná drobné zklamání. Suzuki totiž vyměnila oblíbený a spolehlivý 1.6 litrový atmosferický čtyřválec za 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec, jehož výkon klesl na 82 kW (cca 112 koní).
V nabídce však zůstává i výkonnější Vitara S, která pod kapotou ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor o výkonu 104 kW (141 koní). Kombinace pohonu všech kol a základního motoru by měla být možná jen s volbou manuální převodovky.
Změn se měly dočkat i palubní technologie v kabině Vitary. Podle slov automobilky bychom se tak měly dočkat technologicky nejpokročilejší Suzuki. Ve výbavě by se tak například mělo objevit varování před vybočením z jízdního pruhu, které je schopné samostatně vůz navézt zpět mezi pruhy.
Další technologické vychytávky by měly zahrnovat rozpoznávání značek nebo hlídání mrtvého úhlu.
Prodeje nové generace by měly napříč Evropou startovat zhruba v průběhu září.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?