Poměrně oblíbené Suzuki Vitara se pro modelový rok 2019 dočkalo řady úprav, které se kromě vzhledu dotkly i motorového prostoru. Přeneseně řečeno se tak dá říci, že stylová plastika nosu obnáší i zcela nové plíce, které již v základu přeplňuje turbodmychadlo.
Změny na tváři nové Vitary nejsou nijak extrémní, přesto jsou patrné již na první pohled. V podbězích září hliníková kola s novým designem, drobné změny se dotkly přední masky a zadní svítilny dostaly LED technologii. Nová Vitara navíc přinese i dvě nové barvy karoserie.
Uvnitř kabiny se toho zřejmě příliš nezměnilo. Podle Motor1 měla Suzuki změnit materiály palubní desky a mezi kruhovými budíky v kapličce přístrojů se nově objevil barevný displej. Z první fotografie se však zdá, že jeho grafika nebude zrovna prémiová.
Podívejme se ale pod kapotu, kde mnohé bude čekat možná drobné zklamání. Suzuki totiž vyměnila oblíbený a spolehlivý 1.6 litrový atmosferický čtyřválec za 1.0 litrový turbem přeplňovaný tříválec, jehož výkon klesl na 82 kW (cca 112 koní).
V nabídce však zůstává i výkonnější Vitara S, která pod kapotou ukrývá 1.4 litrový přeplňovaný motor o výkonu 104 kW (141 koní). Kombinace pohonu všech kol a základního motoru by měla být možná jen s volbou manuální převodovky.
Změn se měly dočkat i palubní technologie v kabině Vitary. Podle slov automobilky bychom se tak měly dočkat technologicky nejpokročilejší Suzuki. Ve výbavě by se tak například mělo objevit varování před vybočením z jízdního pruhu, které je schopné samostatně vůz navézt zpět mezi pruhy.
Další technologické vychytávky by měly zahrnovat rozpoznávání značek nebo hlídání mrtvého úhlu.
Prodeje nové generace by měly napříč Evropou startovat zhruba v průběhu září.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?