Hyundai představilo novou i30 N Line: Ostře řezaný Hot Hatch vypadá rychle, ale něco mu chybí

Hyundai i30 N Line
Hyundai i30 N Line, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. července 2018 14:12
Sdílej:

Když automobilka Hyundai představila svůj ostrý model i30 N, který odborníci ladili přímo na Nürburgringu, spadla mnohým čelist. Její pád se navíc prohluboval i s prvními testy, které v malém ostrém hatchbacku odhalily naprosto fenomenální stroj. Co když ale nestojíte o všechen ten výkon a nadprůměrné jízdní vlastnosti spojené s vysokou cenovkou, ale stačil by vám jen dynamický vzhled? Odpovědí je nová i30 N Line.

Ostré hatchbacky jsou skvělými automobily, které v sobě obvykle kombinují každodenní použitelnost se schopnostmi ryze sportovních strojů. Každá sranda ale něco stojí a tak majitelé kromě vyšší pořizovací ceny musí počítat i s vyššími náklady na provoz a servis. To samozřejmě platí i pro úchvatný hothatch i30 N, ke kterému však nyní Hyundai nabízí zajímavou alternativu.

Pokud se totiž budete chtít před přáteli pochlubit ostře řezanými rysy sportovního modelu, budete moci ušetřit díky pořízení nové i30 N Line. Ta totiž kombinuje dynamický vzhled ostrého modelu s tradičními pohonnými jednotkami klasické i30. Model tak dostal 18-palcová kola, sportovnější nárazníky a nechybí ani nová barva.

K působivým doplňkům patří například dvojice sportovních koncovek výfuku vyčnívající z nového sportovně řezaného nárazníku, nebo drobný symbol "N Line" v masce.Toto označení se objevuje hodně i v interiéru a setkat se s ním můžeme například na sportovních sedadlech s výraznějším bočním vedeních. Nechybí kovové pedály, volant potažený perforovanou kůží nebo nová hlavice řadící páky - jak jinak než s logem N Line.

Automobilka však zašla dál a ke sportovnímu vzhledu přidala i pár technických úprav. Například motor by měl reagovat živěji a úpravami prošel i podvozek, díky kterému by vozy N Line měly být ostřejší. Vozy budou navíc dodávány na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4, o jejichž zastavování se budou starat 16 palcové přední brzdy (mimochodem: standardní i30 disponuje 15-palcovými).

Zájemci si budou moci vybrat buď 1.5 litrový benzínový turbomotor, nebo 1.6 litrový diesel. Benzíňák nabídne ca 138 koní a 242 Nm točivého momentu, zatímco diesel 134 koní a 280 Nm točivého momentu, případně 300 Nm ve spojení s dvouspojkovým automatem. Řekněme si ale upřímně, že ve srovnání s 271 plnokrevníky a 352 Nm pod kapotou originálního i30 N trochu N Line ztrácí na kráse.

Pozitivní zprávou však je, že i30 N Line by se měla dostat do prodeje napříč Evropou již během tohoto léta. Hyundai by navíc měla postupně přidávat více sportovně stylizovaných modelů po označením N Line, stejně jako to například Kia dělá se svými modely z řady GT Line.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.