Když automobilka Hyundai představila svůj ostrý model i30 N, který odborníci ladili přímo na Nürburgringu, spadla mnohým čelist. Její pád se navíc prohluboval i s prvními testy, které v malém ostrém hatchbacku odhalily naprosto fenomenální stroj. Co když ale nestojíte o všechen ten výkon a nadprůměrné jízdní vlastnosti spojené s vysokou cenovkou, ale stačil by vám jen dynamický vzhled? Odpovědí je nová i30 N Line.
Ostré hatchbacky jsou skvělými automobily, které v sobě obvykle kombinují každodenní použitelnost se schopnostmi ryze sportovních strojů. Každá sranda ale něco stojí a tak majitelé kromě vyšší pořizovací ceny musí počítat i s vyššími náklady na provoz a servis. To samozřejmě platí i pro úchvatný hothatch i30 N, ke kterému však nyní Hyundai nabízí zajímavou alternativu.
Pokud se totiž budete chtít před přáteli pochlubit ostře řezanými rysy sportovního modelu, budete moci ušetřit díky pořízení nové i30 N Line. Ta totiž kombinuje dynamický vzhled ostrého modelu s tradičními pohonnými jednotkami klasické i30. Model tak dostal 18-palcová kola, sportovnější nárazníky a nechybí ani nová barva.
K působivým doplňkům patří například dvojice sportovních koncovek výfuku vyčnívající z nového sportovně řezaného nárazníku, nebo drobný symbol "N Line" v masce.Toto označení se objevuje hodně i v interiéru a setkat se s ním můžeme například na sportovních sedadlech s výraznějším bočním vedeních. Nechybí kovové pedály, volant potažený perforovanou kůží nebo nová hlavice řadící páky - jak jinak než s logem N Line.
Automobilka však zašla dál a ke sportovnímu vzhledu přidala i pár technických úprav. Například motor by měl reagovat živěji a úpravami prošel i podvozek, díky kterému by vozy N Line měly být ostřejší. Vozy budou navíc dodávány na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4, o jejichž zastavování se budou starat 16 palcové přední brzdy (mimochodem: standardní i30 disponuje 15-palcovými).
Zájemci si budou moci vybrat buď 1.5 litrový benzínový turbomotor, nebo 1.6 litrový diesel. Benzíňák nabídne ca 138 koní a 242 Nm točivého momentu, zatímco diesel 134 koní a 280 Nm točivého momentu, případně 300 Nm ve spojení s dvouspojkovým automatem. Řekněme si ale upřímně, že ve srovnání s 271 plnokrevníky a 352 Nm pod kapotou originálního i30 N trochu N Line ztrácí na kráse.
Pozitivní zprávou však je, že i30 N Line by se měla dostat do prodeje napříč Evropou již během tohoto léta. Hyundai by navíc měla postupně přidávat více sportovně stylizovaných modelů po označením N Line, stejně jako to například Kia dělá se svými modely z řady GT Line.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).