Když automobilka Hyundai představila svůj ostrý model i30 N, který odborníci ladili přímo na Nürburgringu, spadla mnohým čelist. Její pád se navíc prohluboval i s prvními testy, které v malém ostrém hatchbacku odhalily naprosto fenomenální stroj. Co když ale nestojíte o všechen ten výkon a nadprůměrné jízdní vlastnosti spojené s vysokou cenovkou, ale stačil by vám jen dynamický vzhled? Odpovědí je nová i30 N Line.
Ostré hatchbacky jsou skvělými automobily, které v sobě obvykle kombinují každodenní použitelnost se schopnostmi ryze sportovních strojů. Každá sranda ale něco stojí a tak majitelé kromě vyšší pořizovací ceny musí počítat i s vyššími náklady na provoz a servis. To samozřejmě platí i pro úchvatný hothatch i30 N, ke kterému však nyní Hyundai nabízí zajímavou alternativu.
Pokud se totiž budete chtít před přáteli pochlubit ostře řezanými rysy sportovního modelu, budete moci ušetřit díky pořízení nové i30 N Line. Ta totiž kombinuje dynamický vzhled ostrého modelu s tradičními pohonnými jednotkami klasické i30. Model tak dostal 18-palcová kola, sportovnější nárazníky a nechybí ani nová barva.
K působivým doplňkům patří například dvojice sportovních koncovek výfuku vyčnívající z nového sportovně řezaného nárazníku, nebo drobný symbol "N Line" v masce.Toto označení se objevuje hodně i v interiéru a setkat se s ním můžeme například na sportovních sedadlech s výraznějším bočním vedeních. Nechybí kovové pedály, volant potažený perforovanou kůží nebo nová hlavice řadící páky - jak jinak než s logem N Line.
Automobilka však zašla dál a ke sportovnímu vzhledu přidala i pár technických úprav. Například motor by měl reagovat živěji a úpravami prošel i podvozek, díky kterému by vozy N Line měly být ostřejší. Vozy budou navíc dodávány na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4, o jejichž zastavování se budou starat 16 palcové přední brzdy (mimochodem: standardní i30 disponuje 15-palcovými).
Zájemci si budou moci vybrat buď 1.5 litrový benzínový turbomotor, nebo 1.6 litrový diesel. Benzíňák nabídne ca 138 koní a 242 Nm točivého momentu, zatímco diesel 134 koní a 280 Nm točivého momentu, případně 300 Nm ve spojení s dvouspojkovým automatem. Řekněme si ale upřímně, že ve srovnání s 271 plnokrevníky a 352 Nm pod kapotou originálního i30 N trochu N Line ztrácí na kráse.
Pozitivní zprávou však je, že i30 N Line by se měla dostat do prodeje napříč Evropou již během tohoto léta. Hyundai by navíc měla postupně přidávat více sportovně stylizovaných modelů po označením N Line, stejně jako to například Kia dělá se svými modely z řady GT Line.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?