Nový T-Cross má být dalším krokem ve stále rostoucí nabídce automobilů segmentu SUV, kterou Volkswagen zahájil v roce 2016 posledním modelem Tiguan. V loňském roce byl následován stále oblíbenější sedmimístnou variantou Tiguan Allspace a kompaktním T-Roc. Nyní se nacházíme uprostřed období postupného odhalování nového T-Crossu. Automobil slibuje kompaktní rozměry a ohání se atributem "nejbezpečnější ve své třídě". Jaký však bude doopravdy?
Na oficiální světovou premiéru si budeme muset ještě počkat, představení je očekáváno někdy na podzim tohoto roku. Čekání si však můžeme zkrátit pohledem na první fotografie, které zobrazují jeho "téměř" sériovou podobu. Volkswagen tak rozšíří svou nabídku v segmentu SUV na pět různých formátů (T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg). Velký důraz je nově kladen na nejvyšší míru individualizace, což dokazuje i nové moto "I am more". Volkswagen slibuje, že dostanete více než u ostatních, ne však za vyšší cenu.
Určitým zklamáním může být fakt, že bude nový T-Cross nabízen výhradně s pohonem předních kol. Pod pojmem "I am more" však T-Cross ukrývá svou praktičnost, intuitivnost, cool design a bezpečnost. I přesto, že spolu s modelem Polo patří do stejné segmentu A0, T-Cross je větší. Konkrétní čísla hovoří o rozměrech 4107 mm na délku a 1558 mm na výšku. Většinu běžných zájemců však bude zajímat jiné číslo - objem kufru. Ten je v závislosti na verzi proměnný díky podélně nastavitelným zadním sedadlům a slibuje hodnoty 385 až 455 litrů.
T-Cross se může také mimo jiné pochlubit vysoko posazenými sedadly, které přispívají k lepšímu výhledu z vozidla. Design vozu má být velice charismatický, to v tuto chvíli ale díky pestrému a extravagantnímu polepu nemůžeme posoudit. Strakatý design je sice příjemný na oko, dokonale však maskuje veškeré linky a ostatní detaily vozu. Zajímavá a jistá je však nabídka čtyř přeplňovaných motorů - vznětový TDI o výkonu 70 kW (95 k), a zážehové TSI o výkonech 70 kW, 85 kW a 110 kW.
Na zveřejnění technických detailů je však bohužel ještě brzy. Dostatečná konektivita však bude zajištěna čtyřmi vstupy USB a bezdrátovým nabíjením. Jisté je také to, že T-Cross bude mít na přání digitální přístrojovou desku s 8“ dotykovým displejem informačního a zábavního systému a nejnovější generací panelu přístrojů „Active Info Display“. Na přání nebude chybět ani bezklíčový přístup a automatické dálkové světlomety. Modulární platforma MQB pak vozu propůjčuje vlastnosti jednoho z nejbezpečnějších SUV ve své třídě, a to díky pasivní bezpečnosti i široké nabídce asistenčních systémů. Sériová výbava všech verzí zahrnuje systém pro detekci překážek a asistenta pro jízdu v pruhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.