Nový T-Cross má být dalším krokem ve stále rostoucí nabídce automobilů segmentu SUV, kterou Volkswagen zahájil v roce 2016 posledním modelem Tiguan. V loňském roce byl následován stále oblíbenější sedmimístnou variantou Tiguan Allspace a kompaktním T-Roc. Nyní se nacházíme uprostřed období postupného odhalování nového T-Crossu. Automobil slibuje kompaktní rozměry a ohání se atributem "nejbezpečnější ve své třídě". Jaký však bude doopravdy?
Na oficiální světovou premiéru si budeme muset ještě počkat, představení je očekáváno někdy na podzim tohoto roku. Čekání si však můžeme zkrátit pohledem na první fotografie, které zobrazují jeho "téměř" sériovou podobu. Volkswagen tak rozšíří svou nabídku v segmentu SUV na pět různých formátů (T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg). Velký důraz je nově kladen na nejvyšší míru individualizace, což dokazuje i nové moto "I am more". Volkswagen slibuje, že dostanete více než u ostatních, ne však za vyšší cenu.
Určitým zklamáním může být fakt, že bude nový T-Cross nabízen výhradně s pohonem předních kol. Pod pojmem "I am more" však T-Cross ukrývá svou praktičnost, intuitivnost, cool design a bezpečnost. I přesto, že spolu s modelem Polo patří do stejné segmentu A0, T-Cross je větší. Konkrétní čísla hovoří o rozměrech 4107 mm na délku a 1558 mm na výšku. Většinu běžných zájemců však bude zajímat jiné číslo - objem kufru. Ten je v závislosti na verzi proměnný díky podélně nastavitelným zadním sedadlům a slibuje hodnoty 385 až 455 litrů.
T-Cross se může také mimo jiné pochlubit vysoko posazenými sedadly, které přispívají k lepšímu výhledu z vozidla. Design vozu má být velice charismatický, to v tuto chvíli ale díky pestrému a extravagantnímu polepu nemůžeme posoudit. Strakatý design je sice příjemný na oko, dokonale však maskuje veškeré linky a ostatní detaily vozu. Zajímavá a jistá je však nabídka čtyř přeplňovaných motorů - vznětový TDI o výkonu 70 kW (95 k), a zážehové TSI o výkonech 70 kW, 85 kW a 110 kW.
Na zveřejnění technických detailů je však bohužel ještě brzy. Dostatečná konektivita však bude zajištěna čtyřmi vstupy USB a bezdrátovým nabíjením. Jisté je také to, že T-Cross bude mít na přání digitální přístrojovou desku s 8“ dotykovým displejem informačního a zábavního systému a nejnovější generací panelu přístrojů „Active Info Display“. Na přání nebude chybět ani bezklíčový přístup a automatické dálkové světlomety. Modulární platforma MQB pak vozu propůjčuje vlastnosti jednoho z nejbezpečnějších SUV ve své třídě, a to díky pasivní bezpečnosti i široké nabídce asistenčních systémů. Sériová výbava všech verzí zahrnuje systém pro detekci překážek a asistenta pro jízdu v pruhu.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.