Bude nový T-Cross SUV jak se patří? Přinášíme další informace

Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross, foto: Volkswagen
-jka , AutoRoad.cz 13. července 2018 08:00
Sdílej:

Nový T-Cross má být dalším krokem ve stále rostoucí nabídce automobilů segmentu SUV, kterou Volkswagen zahájil v roce 2016 posledním modelem Tiguan. V loňském roce byl následován stále oblíbenější sedmimístnou variantou Tiguan Allspace a kompaktním T-Roc. Nyní se nacházíme uprostřed období postupného odhalování nového T-Crossu. Automobil slibuje kompaktní rozměry a ohání se atributem "nejbezpečnější ve své třídě". Jaký však bude doopravdy?

Na oficiální světovou premiéru si budeme muset ještě počkat, představení je očekáváno někdy na podzim tohoto roku. Čekání si však můžeme zkrátit pohledem na první fotografie, které zobrazují jeho "téměř" sériovou podobu. Volkswagen tak rozšíří svou nabídku v segmentu SUV na pět různých formátů (T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg). Velký důraz je nově kladen na nejvyšší míru individualizace, což dokazuje i nové moto "I am more". Volkswagen slibuje, že dostanete více než u ostatních, ne však za vyšší cenu. 

Určitým zklamáním může být fakt, že bude nový T-Cross nabízen výhradně s pohonem předních kol. Pod pojmem "I am more"  však T-Cross ukrývá svou praktičnost, intuitivnost, cool design a bezpečnost. I přesto, že spolu s modelem Polo patří do stejné segmentu A0, T-Cross je větší. Konkrétní čísla hovoří o rozměrech 4107 mm na délku a 1558 mm na výšku. Většinu běžných zájemců však bude zajímat jiné číslo - objem kufru. Ten je v závislosti na verzi proměnný díky podélně nastavitelným zadním sedadlům a slibuje hodnoty 385 až 455 litrů. 

T-Cross se může také mimo jiné pochlubit vysoko posazenými sedadly, které přispívají k lepšímu výhledu z vozidla. Design vozu má být velice charismatický, to v tuto chvíli ale díky pestrému a extravagantnímu polepu nemůžeme posoudit. Strakatý design je sice příjemný na oko, dokonale však maskuje veškeré linky a ostatní detaily vozu. Zajímavá a jistá je však nabídka čtyř přeplňovaných motorů - vznětový TDI o výkonu 70 kW (95 k), a zážehové TSI o výkonech 70 kW, 85 kW a 110 kW. 

Na zveřejnění technických detailů je však bohužel ještě brzy. Dostatečná konektivita však bude zajištěna čtyřmi vstupy USB a bezdrátovým nabíjením. Jisté je také to, že T-Cross bude mít na přání digitální přístrojovou desku s 8“ dotykovým displejem informačního a zábavního systému a nejnovější generací panelu přístrojů „Active Info Display“. Na přání nebude chybět ani bezklíčový přístup a automatické dálkové světlomety. Modulární platforma MQB pak vozu propůjčuje vlastnosti jednoho z nejbezpečnějších SUV ve své třídě, a to díky pasivní bezpečnosti i široké nabídce asistenčních systémů. Sériová výbava všech verzí zahrnuje systém pro detekci překážek a asistenta pro jízdu v pruhu. 

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?