Vrchol luxusu v japonském podání? Toyota Century nabízí komfort hodný císaře

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. června 2018, 09:00 Google+

Kromě toho, že je Japonsko domovem stylu manga a nejmodernějších technologií, je také zemí pevných tradic, v jejímž čele je císař. Proto v modelové řadě největšího japonského producenta automobilů Toyoty nesmí chybět limuzíny, které by uspokojily i členy nejvyšších mocenských kruhů. Tedy nejen císařského dvora, ale třeba i představenstev společností. Takovým vozem je Toyota Century, jejíž třetí generace právě přichází do japonských autosalonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Century

Toyota Century | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Century je 50 let vozem japonské elity a oficiální limuzínou císaře Akihita. Japonský panovník má speciálně vybavenou verzi tohoto modelu v hodnotě odpovídající 11 milionům korun. Akihito však zřejmě brzy svůj vůz vymění za nový, neboť Toyota uvádí na trh další generaci své limuzíny hodné monarchů.

Toyota Century se poprvé představila v roce 1967 u příležitosti stého výročí narozenin Sakichi Toyody, zakladatele Toyota Group. Již více než 50 let je tento model symbolem statusu a oblíbeným vozem japonské elity, a to i přesto, že se Century po celá desetiletí moc neměnila.

V současné době do japonských salonů Toyoty dorazila třetí generace luxusního vozu, a to po 21 letech od premiéry druhé generace. Pro srovnání, Corolla, která je na trhu od roku 1966, se dočkala již 11 generací.

Čím se liší třetí generace

Nová limuzína Toyoty do značné míry čerpá z tradice. Odvolává se na charakteristické vlastnosti tohoto modelu prověřené desetiletími, ale i na kulturní dědictví Japonska. Její tvůrci vycházejí z tradic japonských mistrů řemesel a zásad pracovní etiky monozukuri.

Century také využívá nová technologická řešení v duchu současných japonských priorit – udržitelného rozvoje, péče a bezpečnosti pro každého – proto je pod kapotou hybridní motor.

Při zpracování dveří bylo využito řemeslné umění epochy Heian, která pochází z let 794 až 1185 n.l. Za svoji hloubku vděčí černý lak Kamui (ethernal black) sedmi vrstvám a různým technikám leštění, včetně mokrého písku. Čelo zdobí ručně provedený emblém fénixe.

Nová Toyota Century | zdroj: youtube.com

Čalounění interiéru je kombinováno s dřevěnými prvky. Zadní sedadlo vlevo je vybaveno masážní funkcí a zvedací podnožkou. Toto místo je určeno pro hlavního pasažéra, proto se na něj zaměřují také funkce multimediálního systému, ozvučení a klimatizace. K jejich kontrole slouží dotyková obrazovka připevněná k loketní opěrce pod pravou rukou.

Hybridní pohon V8

Limuzínu pohání hybridní systém s pětilitrovým motorem V8 o výkonu 380 koní a točivým momentem 510 Nm při 4000 otáček/min. Spolupracuje s ním elektromotor o výkonu 224 koní a 300 Nm točivým momentem, dostupný v plném rozsahu práce. Celkově tato soustava dodává 431 koní výkonu a využívá nikl-vodíkovou baterii. Century průměrně spotřebuje 7,7 l/100 km podle japonského cyklu JC08. Ticho v interiéru je výsledkem práce hybridního pohonu a pečlivého odhlučnění kabiny.

img-responsive

Toyota Century 2018 | foto: Toyota

Toyota Century je vybavena balíčkem bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense ve vyspělé radarové verzi s rozšířeným dosahem a s doplňkovými funkcemi. Novinkou je systém HELPNET, který automaticky povolává záchranné služby v okamžiku, kdy se v automobilu aktivují airbagy. Na základě údajů sdělovaných palubním počítačem se dispečeři rozhodují o tom, zda na místo vyšlou sanitku nebo záchranářský vrtulník, a také další nezbytné složky, jako je policie a hasičský sbor.

Toyota Century je v nabídce autosalonů Toyoty po celém Japonsku. Producent předpokládá, že se měsíčně prodá přibližně 50 vozů. Automobil se vyrábí v továrně Higashi-Fuji, nedaleko nejslavnější japonské závodní dráhy téhož jména. Ceny začínají na 19,6 milionů jenů, což jsou v přepočtu necelé čtyři miliony korun.

Vytisknout

Diskuze: Vrchol luxusu v japonském podání? Toyota Century nabízí komfort hodný císaře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

V aukci se objevil vzácný motor z Ferrari F40

Hledáte nový motor pro své auto? Teď máte příležitost, jaká se často nenaskytne

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud