Po dlouhém testování a ladění na Nurburgringu, kde elegantní novinka neunikla pozornosti zvědavých fotografů, se Aston Martin rozhodl oficiálně představit svou novou vlajkovou loď, kterou je DBS Superleggera. Nové "Super GT" nahradí na pozici vlajkové lodi populární model Vanquish S. Nové DBS by podle slov automobilky mělo nabídnout nezapomenutelný zážitek z řízení a fantastický pocit z akcelerace
Nový model, který přivádí na trh označení DBS a Superleggera v jednom modelu, byl postaven na evoluční lehké hliníkové platformě modelu DB11, která využívá vpředu kovanou nápravu s dvojitými lichoběžníky a vzadu sofistikované víceprvkové zavěšení. Už v základu nabídne model aktivní podvozek, který nabídne tři jízdní režimy: GT, Sport a Sport Plus. Ty kromě nastavení podvozku ovlivní i chování motoru.
A motor pod kapotou je skutečným uměleckým dílem. Jedná se o 5.2 litrový bi-turbo V12, který generuje 533 kW (725 k) a 900 Nm točivého momentu. Motor byl instalován co nejníže a co nejblíž středu vozu, čímž chtěli technici docílit ideálního rozložení hmotnosti a nízkého těžiště pro lepší ovladatelnost.
Výkon je posílán na zadní kola skrze zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Mechanický samosvorný diferenciál a elektronické rozdělování točivého momentu pomáhá naprosto předvídatelnému a kontrolovatelnému chování vozu, který má nabídnout naprosto úchvatnou pružnou akceleraci.
Nový model má díky kombinaci techniky nabídnout zcela jedinečnou kombinaci dvou světů - pružná reakce výkonného motoru zastupuje svět supersportů, zatím co sofistikovanost a kultivovanost vozu nabídne to nejlepší ze světa vozů kategorie GT.
Co se výkonů týče, akceleraci z 0 na 100 km/h má Aston Martin zvládat za 3.4 sekundy. Hranice 160 km/h padne po 6.4 sekundách a maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h.
Standardní výbava nabídne celou řadu prémiového vybavení. Začít můžeme od prémiového koženého čalounění, přes bezklíčové odemykání a startování, sledování tlaku pneumatik a skončit můžeme třeba u 360 ° kamerového pokrytí okolí vozu, díky čemuž bude parkování hračka. Ve voze pak nechybí sofistikovaný infotainment, který nabídne navigaci, Bluetooth a moderní mobilní konektivitu.
„DBS Superleggera není jen velký návrat pro jméno automobilky, současně se jedná o návrat Aston Martinu na vrchol kategorie Super GT," pronesl k novému modelu Andy Palmer, současný šéf automobilky. Současně neopomněl vyzdvihnout krásu a charisma vozu, k jehož výrobě byly použity karbonové a hliníkové díly.
V zámoří bude nový Aston Martin DBS Superleggera dostupný ve čtvrtém čtvrtletí za 304 995 dolarů, tedy cca 6.8 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?