Po dlouhém testování a ladění na Nurburgringu, kde elegantní novinka neunikla pozornosti zvědavých fotografů, se Aston Martin rozhodl oficiálně představit svou novou vlajkovou loď, kterou je DBS Superleggera. Nové "Super GT" nahradí na pozici vlajkové lodi populární model Vanquish S. Nové DBS by podle slov automobilky mělo nabídnout nezapomenutelný zážitek z řízení a fantastický pocit z akcelerace
Nový model, který přivádí na trh označení DBS a Superleggera v jednom modelu, byl postaven na evoluční lehké hliníkové platformě modelu DB11, která využívá vpředu kovanou nápravu s dvojitými lichoběžníky a vzadu sofistikované víceprvkové zavěšení. Už v základu nabídne model aktivní podvozek, který nabídne tři jízdní režimy: GT, Sport a Sport Plus. Ty kromě nastavení podvozku ovlivní i chování motoru.
A motor pod kapotou je skutečným uměleckým dílem. Jedná se o 5.2 litrový bi-turbo V12, který generuje 533 kW (725 k) a 900 Nm točivého momentu. Motor byl instalován co nejníže a co nejblíž středu vozu, čímž chtěli technici docílit ideálního rozložení hmotnosti a nízkého těžiště pro lepší ovladatelnost.
Výkon je posílán na zadní kola skrze zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Mechanický samosvorný diferenciál a elektronické rozdělování točivého momentu pomáhá naprosto předvídatelnému a kontrolovatelnému chování vozu, který má nabídnout naprosto úchvatnou pružnou akceleraci.
Nový model má díky kombinaci techniky nabídnout zcela jedinečnou kombinaci dvou světů - pružná reakce výkonného motoru zastupuje svět supersportů, zatím co sofistikovanost a kultivovanost vozu nabídne to nejlepší ze světa vozů kategorie GT.
Co se výkonů týče, akceleraci z 0 na 100 km/h má Aston Martin zvládat za 3.4 sekundy. Hranice 160 km/h padne po 6.4 sekundách a maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h.
Standardní výbava nabídne celou řadu prémiového vybavení. Začít můžeme od prémiového koženého čalounění, přes bezklíčové odemykání a startování, sledování tlaku pneumatik a skončit můžeme třeba u 360 ° kamerového pokrytí okolí vozu, díky čemuž bude parkování hračka. Ve voze pak nechybí sofistikovaný infotainment, který nabídne navigaci, Bluetooth a moderní mobilní konektivitu.
„DBS Superleggera není jen velký návrat pro jméno automobilky, současně se jedná o návrat Aston Martinu na vrchol kategorie Super GT," pronesl k novému modelu Andy Palmer, současný šéf automobilky. Současně neopomněl vyzdvihnout krásu a charisma vozu, k jehož výrobě byly použity karbonové a hliníkové díly.
V zámoří bude nový Aston Martin DBS Superleggera dostupný ve čtvrtém čtvrtletí za 304 995 dolarů, tedy cca 6.8 milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?