Po dlouhém testování a ladění na Nurburgringu, kde elegantní novinka neunikla pozornosti zvědavých fotografů, se Aston Martin rozhodl oficiálně představit svou novou vlajkovou loď, kterou je DBS Superleggera. Nové "Super GT" nahradí na pozici vlajkové lodi populární model Vanquish S. Nové DBS by podle slov automobilky mělo nabídnout nezapomenutelný zážitek z řízení a fantastický pocit z akcelerace
Nový model, který přivádí na trh označení DBS a Superleggera v jednom modelu, byl postaven na evoluční lehké hliníkové platformě modelu DB11, která využívá vpředu kovanou nápravu s dvojitými lichoběžníky a vzadu sofistikované víceprvkové zavěšení. Už v základu nabídne model aktivní podvozek, který nabídne tři jízdní režimy: GT, Sport a Sport Plus. Ty kromě nastavení podvozku ovlivní i chování motoru.
A motor pod kapotou je skutečným uměleckým dílem. Jedná se o 5.2 litrový bi-turbo V12, který generuje 533 kW (725 k) a 900 Nm točivého momentu. Motor byl instalován co nejníže a co nejblíž středu vozu, čímž chtěli technici docílit ideálního rozložení hmotnosti a nízkého těžiště pro lepší ovladatelnost.
Výkon je posílán na zadní kola skrze zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF. Mechanický samosvorný diferenciál a elektronické rozdělování točivého momentu pomáhá naprosto předvídatelnému a kontrolovatelnému chování vozu, který má nabídnout naprosto úchvatnou pružnou akceleraci.
Nový model má díky kombinaci techniky nabídnout zcela jedinečnou kombinaci dvou světů - pružná reakce výkonného motoru zastupuje svět supersportů, zatím co sofistikovanost a kultivovanost vozu nabídne to nejlepší ze světa vozů kategorie GT.
Co se výkonů týče, akceleraci z 0 na 100 km/h má Aston Martin zvládat za 3.4 sekundy. Hranice 160 km/h padne po 6.4 sekundách a maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h.
Standardní výbava nabídne celou řadu prémiového vybavení. Začít můžeme od prémiového koženého čalounění, přes bezklíčové odemykání a startování, sledování tlaku pneumatik a skončit můžeme třeba u 360 ° kamerového pokrytí okolí vozu, díky čemuž bude parkování hračka. Ve voze pak nechybí sofistikovaný infotainment, který nabídne navigaci, Bluetooth a moderní mobilní konektivitu.
„DBS Superleggera není jen velký návrat pro jméno automobilky, současně se jedná o návrat Aston Martinu na vrchol kategorie Super GT," pronesl k novému modelu Andy Palmer, současný šéf automobilky. Současně neopomněl vyzdvihnout krásu a charisma vozu, k jehož výrobě byly použity karbonové a hliníkové díly.
V zámoří bude nový Aston Martin DBS Superleggera dostupný ve čtvrtém čtvrtletí za 304 995 dolarů, tedy cca 6.8 milionů korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?