Mazda Mx-5 je snad ve všech generacích naprosto vynikajícím roadsterem, kterému není po stránkách zábavy za volantem co vytknout. Mnozí řidiči si však stěžují na nedostatek výkonu, což by měla napravit nová a lehce modifikovaná verze, kterou v Japonsku odhalí již 26. července. Automobilka však poodhalila nové specifikace již nyní.
Začněme pod kapotou výkonnější varianty s motorem 2.0 Skyactiv-G, který měl projít výraznými změnami. Ty mají mimo jiné zahrnovat upravené sání, nové hlavy válců, upravené písty a pár dalších drobností, které ve výsledku zvyšují výkon a snižují hmotnost.
Podle automobilky by měl být nový motor až o 15 % výkonnější a stejně tak se podařilo zvýšit točivý moment. Současně s úpravami se posunul i omezovač, který nyní zasáhne až při 7 500 otáčkách/min, místo původních 6 800 ot/min. Přesné hodnoty výkonu nebyly zveřejněny, ale podle všeho bychom se mohli těšit na cca 184 koní a cca 205 Nm. Kromě vyššího výkonu má být motor navíc úspornější a ekologičtější.
Slabší pohonná jednotka 1.5 Skyactiv-G měla projít stejnými úpravami, jaké byly vyvinuty pro výkonnější dvoulitr. V současnosti tak má produkovat cca 132 koní a 152 Nm točivého momentu. Motor je navíc úspornější a ekologičtější.
Kromě novinek technických mělo dojít i na vylepšení uživatelského komfortu. Zda jsou sice informace omezené, ovšem podle všeho bychom se měli dočkat nového teleskopického volantu a přepracovaného TFT displeje. Zákazníci si navíc budou moci připlatit za hnědou stahovací střechu, hnědý kožený interiér a 16-palcová hliníková kola s černými metalickými detaily.
Kromě toho všeho je vůz vybaven i bezpečnostními prvky, které patří v Japonsku ke standardní výbavě. Řeč je například o asistentu brzdění Advanced Smart City Brake Support nebo o systému pro upozornění na vyjetí z pruhu Lane Departure Warning System.
Nový model by měl být v Japonsku k sehnání již od příštího měsíce a to za ceny od 2 554 200 yenů (504 500 Kč) až po 3 812 400 yenů (753 000 Kč) za vrchol nabídky, kterým je Mx-5 RF.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.