Mazda Mx-5 je snad ve všech generacích naprosto vynikajícím roadsterem, kterému není po stránkách zábavy za volantem co vytknout. Mnozí řidiči si však stěžují na nedostatek výkonu, což by měla napravit nová a lehce modifikovaná verze, kterou v Japonsku odhalí již 26. července. Automobilka však poodhalila nové specifikace již nyní.
Začněme pod kapotou výkonnější varianty s motorem 2.0 Skyactiv-G, který měl projít výraznými změnami. Ty mají mimo jiné zahrnovat upravené sání, nové hlavy válců, upravené písty a pár dalších drobností, které ve výsledku zvyšují výkon a snižují hmotnost.
Podle automobilky by měl být nový motor až o 15 % výkonnější a stejně tak se podařilo zvýšit točivý moment. Současně s úpravami se posunul i omezovač, který nyní zasáhne až při 7 500 otáčkách/min, místo původních 6 800 ot/min. Přesné hodnoty výkonu nebyly zveřejněny, ale podle všeho bychom se mohli těšit na cca 184 koní a cca 205 Nm. Kromě vyššího výkonu má být motor navíc úspornější a ekologičtější.
Slabší pohonná jednotka 1.5 Skyactiv-G měla projít stejnými úpravami, jaké byly vyvinuty pro výkonnější dvoulitr. V současnosti tak má produkovat cca 132 koní a 152 Nm točivého momentu. Motor je navíc úspornější a ekologičtější.
Kromě novinek technických mělo dojít i na vylepšení uživatelského komfortu. Zda jsou sice informace omezené, ovšem podle všeho bychom se měli dočkat nového teleskopického volantu a přepracovaného TFT displeje. Zákazníci si navíc budou moci připlatit za hnědou stahovací střechu, hnědý kožený interiér a 16-palcová hliníková kola s černými metalickými detaily.
Kromě toho všeho je vůz vybaven i bezpečnostními prvky, které patří v Japonsku ke standardní výbavě. Řeč je například o asistentu brzdění Advanced Smart City Brake Support nebo o systému pro upozornění na vyjetí z pruhu Lane Departure Warning System.
Nový model by měl být v Japonsku k sehnání již od příštího měsíce a to za ceny od 2 554 200 yenů (504 500 Kč) až po 3 812 400 yenů (753 000 Kč) za vrchol nabídky, kterým je Mx-5 RF.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?