Automobilka Porsche letos slaví 70 let od zahájení výroby svých úchvatných sportovních automobilů, což si samozřejmě zasluhuje pořádnou oslavu. Jedním z prvkem oslav, kterým Porsche obdarovalo své fanoušky, je úchvatný koncept Porsche 911 Speedster.
Cílem designérů při tvorbě konceptu 911 Speedster mělo být zachytit "esenci" značky a současně nabídnout první "náhled na potenciál budoucí sériové-produkční varianty." Jak ovšem poznamenává web CarScoops, něco takového je poměrně zbytečné, neboť na internetu již kolují špionážní fotografie pořízené během testování.Produkční varianta však zřejmě nebude představena dříve než v roce 2019.
Vraťme se ale k samotnému konceptu, který podle automobilky disponuje kratším a dynamičtějším čelním sklem, které má připomínat design klasického modelu 356 Speedster. Za sedačkami je navíc stylový karbonový kryt se dvěma "oblouky," pod kterými se ukrývá konstrukce ochranného rámu. Oblouky jsou navíc propojeny lištou ukrývající brzdové světlo, které rozsvěcí nápis Porsche.
Kromě unikátní zadní části připravili designéři i unikátní odlehčený kryt kabiny, který nahrazuje tradiční střechu kabrioletu. Designéři navíc přidali kapotu vyrobenou z karbonu a řadu retro prvků, ke kterým patří například stylizovaná zrcátka, nebo hrdlo nádrže umístěné uprostřed kapoty.
Pokud se podíváme do kabiny, nalezneme zde speciální karbonové anatomické sedačky, které jsou potaženy hnědým koženým čalouněním v odstínu koňaku (Cognac leather). K dalším zajímavostem patří odznáčky "Speedster" na palubní desce a dveřní poutka opět z kůže v odstínu Cognac.
Ve snaze snížit váhu na minimum se designéři rozhodli vynechat multimediální systém, místo kterého je v palubní desce velký odkládací prostor. Stejně tak designéři vynechali klimatizaci a celkově byl interiér řešen dost minimalisticky.
A zatím co většina karoserie pochází z kabrioletu 911 Carrera 4 Cabriolet, Porsche uvádí, že šasi bylo kompletně převzato z modelu 911 GT3. O pohon se pak stará tradičně plochý šestiválec o výkonu 372 kW, tedy cca 506 koní. Příliš mnoho dalších informacích automobilka nezveřejnila, ovšem podle všeho by měl vůz disponovat titanovým výfukem a 21 palcovými disky s centrální maticí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.