Automobilka Porsche letos slaví 70 let od zahájení výroby svých úchvatných sportovních automobilů, což si samozřejmě zasluhuje pořádnou oslavu. Jedním z prvkem oslav, kterým Porsche obdarovalo své fanoušky, je úchvatný koncept Porsche 911 Speedster.
Cílem designérů při tvorbě konceptu 911 Speedster mělo být zachytit "esenci" značky a současně nabídnout první "náhled na potenciál budoucí sériové-produkční varianty." Jak ovšem poznamenává web CarScoops, něco takového je poměrně zbytečné, neboť na internetu již kolují špionážní fotografie pořízené během testování.Produkční varianta však zřejmě nebude představena dříve než v roce 2019.
Vraťme se ale k samotnému konceptu, který podle automobilky disponuje kratším a dynamičtějším čelním sklem, které má připomínat design klasického modelu 356 Speedster. Za sedačkami je navíc stylový karbonový kryt se dvěma "oblouky," pod kterými se ukrývá konstrukce ochranného rámu. Oblouky jsou navíc propojeny lištou ukrývající brzdové světlo, které rozsvěcí nápis Porsche.
Kromě unikátní zadní části připravili designéři i unikátní odlehčený kryt kabiny, který nahrazuje tradiční střechu kabrioletu. Designéři navíc přidali kapotu vyrobenou z karbonu a řadu retro prvků, ke kterým patří například stylizovaná zrcátka, nebo hrdlo nádrže umístěné uprostřed kapoty.
Pokud se podíváme do kabiny, nalezneme zde speciální karbonové anatomické sedačky, které jsou potaženy hnědým koženým čalouněním v odstínu koňaku (Cognac leather). K dalším zajímavostem patří odznáčky "Speedster" na palubní desce a dveřní poutka opět z kůže v odstínu Cognac.
Ve snaze snížit váhu na minimum se designéři rozhodli vynechat multimediální systém, místo kterého je v palubní desce velký odkládací prostor. Stejně tak designéři vynechali klimatizaci a celkově byl interiér řešen dost minimalisticky.
A zatím co většina karoserie pochází z kabrioletu 911 Carrera 4 Cabriolet, Porsche uvádí, že šasi bylo kompletně převzato z modelu 911 GT3. O pohon se pak stará tradičně plochý šestiválec o výkonu 372 kW, tedy cca 506 koní. Příliš mnoho dalších informacích automobilka nezveřejnila, ovšem podle všeho by měl vůz disponovat titanovým výfukem a 21 palcovými disky s centrální maticí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.