Ještě dnes by měla být v čínském městě Shenzhen odhalena zcela nová Audi Q8, která se má stát vlajkovou lodí ingolstadtských SUV. Automobilka však nedokázala uhlídat fotky a tak se můžeme pokochat pohledem na úchvatné SUV / crossover již nyní.
Fotografie, které zveřejnil web Observador.pt, jasně ukazují, že design nového modelu zůstal plně věrný konceptům Q8 a Q8 Sport. Nový model tak vypadá podstatně dynamičtěji a sportovněji než největší SUV z nabídky Audi, model Q7.
Při čelním pohledu ihned zaujme nově koncipovaná výrazná maska, jejíž vnitřní část je vertikálně dělena stříbrnými pruhy a kterou obklopuje silný šedý rámeček. V dolní části lemují masku masivní přívody vzduchu, zatím co v horní části je obklopena tradičně tenkými LED světlomety. Oko zaujme i tvarovaná kapota, která elegantně navazuje na masku.
Při pohledu z boku působí Q8 navzdory svým rozměrům docela sportovně, za což může poděkovat zejména svažující se zádi, která se snaží vyvolat dojem kupé. Tomu ostatně nahrává i elegantní a jednotné boční prosklení bezrámovými okny a masivní C-sloupek.
Zadní část v sobě opět kombinuje snahu působit dominantně a současně sportovně. Z jednoduchého zadního nárazníku tak vystupuje dvojice masivních koncovek výfuku, horní stranu víka kufru zdobí integrovaný spoiler a LED světlomety propojuje úzké LED liště, která se táhne napříč víkem zavazadlového prostoru.
Uvnitř kabiny působí vůz luxusně a prémiově, což podtrhuje dostatek prostoru i moderní technologie, které vůz převzal z modelů A6 a A8. Řidič sedí za volantem se zploštěnou spodní částí, obklopen čalouněním z kůže a Alcatary a všude kolem ho obklopují lesklé či metalické doplňky. Na palubní desce najdeme celkem trojici displejů, jeden zastává roli infotainment panelu, druhý je v kapličce přístrojů a třetí ovládá klimatizaci a další funkce.
Zadní sedadla vypadají až překvapivě prostorně, ovšem problém by mohl nastat s problémem pro hlavu - s něčím podobným se ale musí potýkat všichni, kdo touží po automobilu s karoserií imitující kupé. Pasažéry na zadních sedadlech však jistě potěší minimálně možnost přizpůsobit si teplotu vlastním ovladačem na zadní části středové konzole.
Detailní specifikace modelu zatím chybí, ovšem podle řady dostupných informací by měla Q8 nabídnout zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, jehož velikost půjde snadno navýšit až na 1755 litrů.
Zajímavější to však bude na druhé straně. Pod kapotou by se totiž měla ukrývat poměrně bohatá paleta motorů, od benzínových, přes naftové až po hybridní. Při zahájení prodeje by měl být dostupný 3.0 litrový benzínový V6 o výkonu 340 koní (250 kW) a dvojice 3.0 litrových naftových agregátů. Základní diesel by měl disponovat výkonem 231 koní (170 kW), zatím co výkonnější zhruba 286 koní (210 kW).
Na podrobnosti si však budeme muset počkat do dnešního představení. S uvedením na evropský trh se počítá zhruba koncem podzimu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.