Ještě dnes by měla být v čínském městě Shenzhen odhalena zcela nová Audi Q8, která se má stát vlajkovou lodí ingolstadtských SUV. Automobilka však nedokázala uhlídat fotky a tak se můžeme pokochat pohledem na úchvatné SUV / crossover již nyní.
Fotografie, které zveřejnil web Observador.pt, jasně ukazují, že design nového modelu zůstal plně věrný konceptům Q8 a Q8 Sport. Nový model tak vypadá podstatně dynamičtěji a sportovněji než největší SUV z nabídky Audi, model Q7.
Při čelním pohledu ihned zaujme nově koncipovaná výrazná maska, jejíž vnitřní část je vertikálně dělena stříbrnými pruhy a kterou obklopuje silný šedý rámeček. V dolní části lemují masku masivní přívody vzduchu, zatím co v horní části je obklopena tradičně tenkými LED světlomety. Oko zaujme i tvarovaná kapota, která elegantně navazuje na masku.
Při pohledu z boku působí Q8 navzdory svým rozměrům docela sportovně, za což může poděkovat zejména svažující se zádi, která se snaží vyvolat dojem kupé. Tomu ostatně nahrává i elegantní a jednotné boční prosklení bezrámovými okny a masivní C-sloupek.
Zadní část v sobě opět kombinuje snahu působit dominantně a současně sportovně. Z jednoduchého zadního nárazníku tak vystupuje dvojice masivních koncovek výfuku, horní stranu víka kufru zdobí integrovaný spoiler a LED světlomety propojuje úzké LED liště, která se táhne napříč víkem zavazadlového prostoru.
Uvnitř kabiny působí vůz luxusně a prémiově, což podtrhuje dostatek prostoru i moderní technologie, které vůz převzal z modelů A6 a A8. Řidič sedí za volantem se zploštěnou spodní částí, obklopen čalouněním z kůže a Alcatary a všude kolem ho obklopují lesklé či metalické doplňky. Na palubní desce najdeme celkem trojici displejů, jeden zastává roli infotainment panelu, druhý je v kapličce přístrojů a třetí ovládá klimatizaci a další funkce.
Zadní sedadla vypadají až překvapivě prostorně, ovšem problém by mohl nastat s problémem pro hlavu - s něčím podobným se ale musí potýkat všichni, kdo touží po automobilu s karoserií imitující kupé. Pasažéry na zadních sedadlech však jistě potěší minimálně možnost přizpůsobit si teplotu vlastním ovladačem na zadní části středové konzole.
Detailní specifikace modelu zatím chybí, ovšem podle řady dostupných informací by měla Q8 nabídnout zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, jehož velikost půjde snadno navýšit až na 1755 litrů.
Zajímavější to však bude na druhé straně. Pod kapotou by se totiž měla ukrývat poměrně bohatá paleta motorů, od benzínových, přes naftové až po hybridní. Při zahájení prodeje by měl být dostupný 3.0 litrový benzínový V6 o výkonu 340 koní (250 kW) a dvojice 3.0 litrových naftových agregátů. Základní diesel by měl disponovat výkonem 231 koní (170 kW), zatím co výkonnější zhruba 286 koní (210 kW).
Na podrobnosti si však budeme muset počkat do dnešního představení. S uvedením na evropský trh se počítá zhruba koncem podzimu tohoto roku.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.