Ještě dnes by měla být v čínském městě Shenzhen odhalena zcela nová Audi Q8, která se má stát vlajkovou lodí ingolstadtských SUV. Automobilka však nedokázala uhlídat fotky a tak se můžeme pokochat pohledem na úchvatné SUV / crossover již nyní.
Fotografie, které zveřejnil web Observador.pt, jasně ukazují, že design nového modelu zůstal plně věrný konceptům Q8 a Q8 Sport. Nový model tak vypadá podstatně dynamičtěji a sportovněji než největší SUV z nabídky Audi, model Q7.
Při čelním pohledu ihned zaujme nově koncipovaná výrazná maska, jejíž vnitřní část je vertikálně dělena stříbrnými pruhy a kterou obklopuje silný šedý rámeček. V dolní části lemují masku masivní přívody vzduchu, zatím co v horní části je obklopena tradičně tenkými LED světlomety. Oko zaujme i tvarovaná kapota, která elegantně navazuje na masku.
Při pohledu z boku působí Q8 navzdory svým rozměrům docela sportovně, za což může poděkovat zejména svažující se zádi, která se snaží vyvolat dojem kupé. Tomu ostatně nahrává i elegantní a jednotné boční prosklení bezrámovými okny a masivní C-sloupek.
Zadní část v sobě opět kombinuje snahu působit dominantně a současně sportovně. Z jednoduchého zadního nárazníku tak vystupuje dvojice masivních koncovek výfuku, horní stranu víka kufru zdobí integrovaný spoiler a LED světlomety propojuje úzké LED liště, která se táhne napříč víkem zavazadlového prostoru.
Uvnitř kabiny působí vůz luxusně a prémiově, což podtrhuje dostatek prostoru i moderní technologie, které vůz převzal z modelů A6 a A8. Řidič sedí za volantem se zploštěnou spodní částí, obklopen čalouněním z kůže a Alcatary a všude kolem ho obklopují lesklé či metalické doplňky. Na palubní desce najdeme celkem trojici displejů, jeden zastává roli infotainment panelu, druhý je v kapličce přístrojů a třetí ovládá klimatizaci a další funkce.
Zadní sedadla vypadají až překvapivě prostorně, ovšem problém by mohl nastat s problémem pro hlavu - s něčím podobným se ale musí potýkat všichni, kdo touží po automobilu s karoserií imitující kupé. Pasažéry na zadních sedadlech však jistě potěší minimálně možnost přizpůsobit si teplotu vlastním ovladačem na zadní části středové konzole.
Detailní specifikace modelu zatím chybí, ovšem podle řady dostupných informací by měla Q8 nabídnout zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, jehož velikost půjde snadno navýšit až na 1755 litrů.
Zajímavější to však bude na druhé straně. Pod kapotou by se totiž měla ukrývat poměrně bohatá paleta motorů, od benzínových, přes naftové až po hybridní. Při zahájení prodeje by měl být dostupný 3.0 litrový benzínový V6 o výkonu 340 koní (250 kW) a dvojice 3.0 litrových naftových agregátů. Základní diesel by měl disponovat výkonem 231 koní (170 kW), zatím co výkonnější zhruba 286 koní (210 kW).
Na podrobnosti si však budeme muset počkat do dnešního představení. S uvedením na evropský trh se počítá zhruba koncem podzimu tohoto roku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?