Automobilka Kia dnes odhalila modernizovaný evropský a světový bestseller Sportage, který nyní představuje celou řadu vylepšení. Nový model spojuje přepracovaný design exteriéru a interiéru s novými technologiemi na poli bezpečnosti a infotainmentu. Hnací jednotky zároveň splňují přísné budoucí emisní normy Euro 6d TEMP.
Nový vyspělý naftový mild-hybrid EcoDynamics+ 48 V pro model Sportage je první technologií uváděnou v rámci širšího strategického plánu Kia zaměřeného na elektrifikaci hnacích ústrojí. Kia je prvním výrobcem, který zákazníkům nabídne hybridní, plug-in hybridní, elektrickou (bateriovou) a 48 V částečně hybridní technologii (mHEV) pohonu napříč svojí modelovou řadou. Kia do roku 2025 uvede 16 modelů s vyspělým hnacím ústrojím, vč. pěti nových hybridů, pěti plug-in hybridních modelů, pěti elektromobilů s bateriovým pohonem a (v roce 2020) nový elektromobil na palivové články.
Kia v roce 2017 prodala přes 131 tisíc vozů Sportage, což představuje celou čtvrtinu celkových evropských prodejů značky. Součástí modernizace SUV modelu je i sportovní provedení GT Line. Prodej na jednotlivých trzích v Evropě bude zahájen v průběhu 3. čtvrtletí 2018.
Modernizované hnací jednotky zahrnují i nový naftový mild-hybrid EcoDynamics+
Sportage se nyní chlubí širší škálou pohonných jednotek, kam patří i nový naftový částečně hybridní pohon ‚EcoDynamics+‘ (mHEV) o zdvihovém objemu 2,0 litru ´R´. EcoDynamics+ za prudké akcelerace vypomáhá spalovacímu motoru elektromotorem z přídavné 48 V baterie a snižuje tak zatížení motoru prostřednictvím nového mHEV startér/generátoru MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator). Dokáže snižovat produkované emise CO2 až o 4 % dle nové metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Stávající vznětový motor 1,7 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection) pro Sportage byl nahrazen novou úspornou jednotkou 1,6 litru ‚U3‘ CRDi, která je nejčistším naftovým motorem v historii značky Kia. Nový vznětový motor 1,6 litru dosahuje maxima výkonu 115 nebo 136 koní, přičemž výkonnější variantu lze kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Všechna hnací ústrojí již nyní splňují veškeré požadavky emisních norem Euro 6d TEMP, které vstupují v platnost až v roce 2019.
Modernizace atraktivního designu SUV značky Kia
Z vylepšení dynamicky pojatého designu Sportage jmenujme nové přední a zadní nárazníky, přepracovaná přední i zadní světla a nové designy litých kol o velikosti 16, 17 a 19". Nabídka prvků na přání zahrnuje chromové dekory bočních prahů, kovové ochranné kryty nárazníku a pět nových odstínů karoserie.
Vozy v provedení GT Line zaujmou leskle černou maskou chladiče z oceli lisované za tepla, leskle černé a stříbrné ochranné kryty nárazníku nebo dekorativní prvky z tmavého chromu na prazích karoserie a výklopné zádi. Přepracována byla i 19" kola z lehkých slitin, určená výhradně pro verzi GT Line; na zádi všech modelů najdeme lisovaný díl s dvojicí koncovek výfuku a novinkou je i jiný design LED mlhových světel připomínajících ‚kostky ledu‘.
Z modernizovaných prvků v kabině jmenujme nový volant a přepracovaný přístrojový štít nebo nové dvoubarevné čalounění v kombinaci černé a šedé. Pro verzi GT Line se nyní nově nabízí dvoubarevné čalounění sedadel v kombinaci černé a šedé kůže nebo čalounění černou kůží s červenými dekory.
Chytré bezpečnostní technologie a nové systémy palubního infotainmentu
Modernizovaná Kia Sportage nabízí nejnovější systémy Kia na podporu řízení (ADAS), jako je např. inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém sledování okolí vozidla pro snazší parkování nebo systém rozpoznávání únavy řidiče, napomáhající bojovat s vyčerpáním nebo nepozorností za volantem. K dispozici jsou nové systémy palubního infotainmentu Kia: systém se 7" dotykovým displejem, resp. nový systém infotainmentu s 8" ‚bezrámečkovým‘ displejem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?