Začala se psát nová kapitola v historii modelu Golf GTI. Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Volkswagen AG, odpovědný za prodej, odhalil ve světové premiéře studii Golf GTI TCR Concept o výkonu 213 kW/290 k1, silniční verzi stejnojmenného závodního vozu pro mezinárodní seriál okruhových závodů TCR. Premiéra se uskutečnila dnes v rámci legendárního Setkání GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee. Jürgen Stackmann k tomu říká: „Aktuálně je Golf GTI TCR Concept – atlet odvozený z motoristického sportu – studií. My však chceme, aby se toto vizionářské GTI stalo na konci letošního roku skutečností.“
Design, výkony a provozní vlastnosti studie Golf GTI TCR Concept odpovídají čistokrevnému sportovnímu vozu. Maximální točivý moment přeplňovaného motoru, 370 N.m, je přenášen na přední nápravu již od pouhých 1600 min-1, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG a uzávěrky diferenciálu přední nápravy. Nejvyšší rychlost sériové verze bude elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Tento Golf se tak stane nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu GTI.
K mimořádně sportovnímu charakteru nového modelu značky Volkswagen přispívá mnoho individuálních prvků výbavy. Budoucí sériová verze bude vyjíždět z bran výrobního závodu na 18“ kovaných kolech typu „Belvedere“. Na přání budou k dispozici 19“ kola z lehké slitiny. Vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami za velkými koly bude sériově vyráběnému vozu zajišťovat podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR. Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů.
Mimořádně ambiciózní řidiči si budou moci na přání objednat paket, s nímž bude vůz ještě lépe připraven pro jízdu na závodním okruhu. Kromě deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti a nových 19“ kol bude paket zahrnovat ještě dynamičtější sportovní podvozek a adaptivní regulaci podvozku DCC, která na povel tlačítka přizpůsobí charakteristiku elektronicky řízených tlumičů.
Studie Golf GTI TCR Concept, blízká sériové výrobě, ukazuje, že budoucí sériová verze bude potvrzovat své výjimečné postavení rovněž svým vzhledem. Vpředu prozrazuje verzi TCR nově navržený nárazník s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až do zadní partie. Zde ústí do difuzoru s koncovkami výfukové soustavy. Silueta je nápadná rovněž nápisy „TCR“ nad bočními prahy, které lze na přání individualizovat dodatečnými ozdobnými prvky s typickým voštinovým vzorem GTI. Mimořádně svůdně působí tento Golf GTI při otevření předních dveří, jímž se začne promítat logo TCR na asfalt. Prahové lišty z ušlechtilé oceli jsou individualizovány červeně svítícím prvkem.
V interiéru byla vrcholná sportovní sedadla zušlechtěna nově navrženým čalouněním kombinací mikrovlákno/tkanina. Ozdobné plochy ve výplních dveří a manžeta páky voliče převodovky jsou rovněž z mikrovlákna. Prostřední sedací plochy (z tkaniny) mají kontrastní barvu „Flashred“, čímž mimo jiné ladí s červeným kontrastním prošíváním na sportovním volantu, který je – stejně jako v motoristickém sportu – opatřen červeným označením neutrální polohy.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?