Vzpomínáte si na sérii Clubsport, kterou si Volkswagen před lety získal pozornost celého světa motoristického? Po letech čekání se na tuto úspěšnou řadu pokusí navázat nová řada modelu Golf GTI, která ponese označení TCR. Podle automobilky bychom se mohli dočkat vůbec nejrychlejšího GTI v historii.
Volkswagen si na každoroční setkání milovníků modelu GTI u jezera Worthersee vždy připraví nějakou tu specialitku, přičemž tento rok by se měl stát skutečně výjimečným. Už 9. května se totiž dočkáme představení nového ostrého Golfu GTI TCR.
Ten bude vycházet ze stejnojmenného závodního speciálu o výkonu 350 koní, ačkoliv silniční varianta nepůjde do úplného extrému. Jejích 290 koní a 370 Nm, které bude posílat pouze na přední kola skrze 7-stupňovou převodovku, si však však říká o trochu té pozornosti.
Časy akcelerace z 0 na 100 km/h bohužel ještě nebyly zveřejněny, ovšem maximální rychlost by měla dosahovat až 250 km/h. K dispozici by však měla být i možnost odstranit omezovač a dosáhnout tak rychlosti až 264 km/h.
V časech akcelerace by nám však mohl napovědět nejvýkonnější Golf R, který ze svého dvoulitrového čtyřválce dokáže vymáčknout o 20 koní a 30 Nm více. Ten se totiž na rychlost 100 km/h dokáže dostat kolem 4.6 sekundy, takže slabší CTR s pohonem přední nápravy by to mohlo zvládnout zhruba za 4.8 sekundy.
Vůz, který automobilka označuje za nejrychlejší Golf GTI, bude na slavné německé akci představen v před-produkčním provedení. Na finální verzi si pak první zákazníci budou muset počkat až na konec tohoto roku.
Na fotografiích, které automobilka vypustila společně se zprávami o novém modelu, můžeme vidět podstatně dynamičtější a agresivnější vzhled. Nárazníky i prahy byly přepracovány, pod zadním nárazníkem se ukrývá obří difuzér lemovaný dvojicí koncovek a v podbězích jsou ukryta 5-paprsková kola. Milovníci hot-hatchů se mají na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.