Volkswagen chystá další brutální Golf, silniční TCR chce být nejrychlejším GTI

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. května 2018, 13:46 Google+

Vzpomínáte si na sérii Clubsport, kterou si Volkswagen před lety získal pozornost celého světa motoristického? Po letech čekání se na tuto úspěšnou řadu pokusí navázat nová řada modelu Golf GTI, která ponese označení TCR. Podle automobilky bychom se mohli dočkat vůbec nejrychlejšího GTI v historii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf GTI TCR

Volkswagen Golf GTI TCR | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen si na každoroční setkání milovníků modelu GTI u jezera Worthersee vždy připraví nějakou tu specialitku, přičemž tento rok by se měl stát skutečně výjimečným. Už 9. května se totiž dočkáme představení nového ostrého Golfu GTI TCR.

Ten bude vycházet ze stejnojmenného závodního speciálu o výkonu 350 koní, ačkoliv silniční varianta nepůjde do úplného extrému. Jejích 290 koní a 370 Nm, které bude posílat pouze na přední kola skrze 7-stupňovou převodovku, si však však říká o trochu té pozornosti.

Časy akcelerace z 0 na 100 km/h bohužel ještě nebyly zveřejněny, ovšem maximální rychlost by měla dosahovat až 250 km/h. K dispozici by však měla být i možnost odstranit omezovač a dosáhnout tak rychlosti až 264 km/h.

V časech akcelerace by nám však mohl napovědět nejvýkonnější Golf R, který ze svého dvoulitrového čtyřválce dokáže vymáčknout o 20 koní a 30 Nm více. Ten se totiž na rychlost 100 km/h dokáže dostat kolem 4.6 sekundy, takže slabší CTR s pohonem přední nápravy by to mohlo zvládnout zhruba za 4.8 sekundy.

Vůz, který automobilka označuje za nejrychlejší Golf GTI, bude na slavné německé akci představen v před-produkčním provedení. Na finální verzi si pak první zákazníci budou muset počkat až na konec tohoto roku.

Na fotografiích, které automobilka vypustila společně se zprávami o novém modelu, můžeme vidět podstatně dynamičtější a agresivnější vzhled. Nárazníky i prahy byly přepracovány, pod zadním nárazníkem se ukrývá obří difuzér lemovaný dvojicí koncovek a v podbězích jsou ukryta 5-paprsková kola. Milovníci hot-hatchů se mají na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen chystá další brutální Golf, silniční TCR chce být nejrychlejším GTI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nová Kia Niro EV

Kia představila nové Niro EV, na jedno nabití ujede až 380 km

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud