Vzpomínáte si na sérii Clubsport, kterou si Volkswagen před lety získal pozornost celého světa motoristického? Po letech čekání se na tuto úspěšnou řadu pokusí navázat nová řada modelu Golf GTI, která ponese označení TCR. Podle automobilky bychom se mohli dočkat vůbec nejrychlejšího GTI v historii.
Volkswagen si na každoroční setkání milovníků modelu GTI u jezera Worthersee vždy připraví nějakou tu specialitku, přičemž tento rok by se měl stát skutečně výjimečným. Už 9. května se totiž dočkáme představení nového ostrého Golfu GTI TCR.
Ten bude vycházet ze stejnojmenného závodního speciálu o výkonu 350 koní, ačkoliv silniční varianta nepůjde do úplného extrému. Jejích 290 koní a 370 Nm, které bude posílat pouze na přední kola skrze 7-stupňovou převodovku, si však však říká o trochu té pozornosti.
Časy akcelerace z 0 na 100 km/h bohužel ještě nebyly zveřejněny, ovšem maximální rychlost by měla dosahovat až 250 km/h. K dispozici by však měla být i možnost odstranit omezovač a dosáhnout tak rychlosti až 264 km/h.
V časech akcelerace by nám však mohl napovědět nejvýkonnější Golf R, který ze svého dvoulitrového čtyřválce dokáže vymáčknout o 20 koní a 30 Nm více. Ten se totiž na rychlost 100 km/h dokáže dostat kolem 4.6 sekundy, takže slabší CTR s pohonem přední nápravy by to mohlo zvládnout zhruba za 4.8 sekundy.
Vůz, který automobilka označuje za nejrychlejší Golf GTI, bude na slavné německé akci představen v před-produkčním provedení. Na finální verzi si pak první zákazníci budou muset počkat až na konec tohoto roku.
Na fotografiích, které automobilka vypustila společně se zprávami o novém modelu, můžeme vidět podstatně dynamičtější a agresivnější vzhled. Nárazníky i prahy byly přepracovány, pod zadním nárazníkem se ukrývá obří difuzér lemovaný dvojicí koncovek a v podbězích jsou ukryta 5-paprsková kola. Milovníci hot-hatchů se mají na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.