Automobilka Nissan má mezi výrobci terénních vozidel skvělé postavení. V minulých desetiletích totiž dokázala přivést na trh vozidla, která byla téměř k neutahání a s lehkostí překonala jakýkoliv terén. Tyto zkušenosti pak přednedávnem Nissan přetavil do nového modelu Terra, který je skutečným off-roadem ze staré školy.
Nissan Terra byl představen už před pár měsíci, ovšem v katalogu evropského či amerického zastoupení automobilky byste ho hledali marně. Tento působivý kus terénního náčiní je totiž určen výhradně pro čínský a následně pro asijský trh.
A v čem že je vlastně Terra tak výjimečná? Na rozdíl od většiny moderních SUV totiž nedisponuje samonosnou karoserií. Místo toho dostala rám, který byl převzatý z oblíbeného pick-upu Navara. Díky tomu dokáže Terra nabídnout jak unikátní schopnosti v terénu, tak hlavně vysokou odolnost a životnost.
Z Navary si navíc převzala poměrně komfortní podvozek, pohon všech kol, uzavíratelný diferenciál, redukci a další drobnosti, které mimo silnice potěší. Automobilka se navíc chlubí, že v otázce světlé výšky je Terra se svými 225 milimetry skutečným premiantem segmentu. Navíc potěší i skvělými nájezdovými a přejezdovými úhly.
Pod kapotou se objevil 2.5 litrový benzínový motor, který je na některých trzích dostupný i pro Navaru. Ten generuje výkon 135 kW (184 k) a 251 Nm točivého momentu. Jaká převodovka bude rozvádět výkon na obě nápravy jsem se bohužel nedopátrali, nicméně v případě Navary je možné volit automat i manuál.
Uvnitř vozu je komfortně vybavená kabina pro pět osob, která potěší novým multimediálním systémem a bohatou konektivitou. Kabina je navíc dodatečně odhlučněna, takže by měla poskytovat vyšší cestovní komfort. Velikost zavazadlového prostoru sice neznáme, nicméně jeho kapacita by měla být opět tím nejlepším v segmentu.
K vozu se také vztahuje několik krátkých oficiálních propagačních klipů, ve kterých je nová Terra poměrně často srovnávána s legendárním Patrolem. Ten se stal mezi milovníky off-roadu naprostou legendou - a o to víc nás mrzí, že Terra se do Evropy nepodívá. Tajně však budeme doufat, že Nissan třeba změní názor.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?