Automobilka Nissan má mezi výrobci terénních vozidel skvělé postavení. V minulých desetiletích totiž dokázala přivést na trh vozidla, která byla téměř k neutahání a s lehkostí překonala jakýkoliv terén. Tyto zkušenosti pak přednedávnem Nissan přetavil do nového modelu Terra, který je skutečným off-roadem ze staré školy.
Nissan Terra byl představen už před pár měsíci, ovšem v katalogu evropského či amerického zastoupení automobilky byste ho hledali marně. Tento působivý kus terénního náčiní je totiž určen výhradně pro čínský a následně pro asijský trh.
A v čem že je vlastně Terra tak výjimečná? Na rozdíl od většiny moderních SUV totiž nedisponuje samonosnou karoserií. Místo toho dostala rám, který byl převzatý z oblíbeného pick-upu Navara. Díky tomu dokáže Terra nabídnout jak unikátní schopnosti v terénu, tak hlavně vysokou odolnost a životnost.
Z Navary si navíc převzala poměrně komfortní podvozek, pohon všech kol, uzavíratelný diferenciál, redukci a další drobnosti, které mimo silnice potěší. Automobilka se navíc chlubí, že v otázce světlé výšky je Terra se svými 225 milimetry skutečným premiantem segmentu. Navíc potěší i skvělými nájezdovými a přejezdovými úhly.
Pod kapotou se objevil 2.5 litrový benzínový motor, který je na některých trzích dostupný i pro Navaru. Ten generuje výkon 135 kW (184 k) a 251 Nm točivého momentu. Jaká převodovka bude rozvádět výkon na obě nápravy jsem se bohužel nedopátrali, nicméně v případě Navary je možné volit automat i manuál.
Uvnitř vozu je komfortně vybavená kabina pro pět osob, která potěší novým multimediálním systémem a bohatou konektivitou. Kabina je navíc dodatečně odhlučněna, takže by měla poskytovat vyšší cestovní komfort. Velikost zavazadlového prostoru sice neznáme, nicméně jeho kapacita by měla být opět tím nejlepším v segmentu.
K vozu se také vztahuje několik krátkých oficiálních propagačních klipů, ve kterých je nová Terra poměrně často srovnávána s legendárním Patrolem. Ten se stal mezi milovníky off-roadu naprostou legendou - a o to víc nás mrzí, že Terra se do Evropy nepodívá. Tajně však budeme doufat, že Nissan třeba změní názor.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.