Automobilka Nissan má mezi výrobci terénních vozidel skvělé postavení. V minulých desetiletích totiž dokázala přivést na trh vozidla, která byla téměř k neutahání a s lehkostí překonala jakýkoliv terén. Tyto zkušenosti pak přednedávnem Nissan přetavil do nového modelu Terra, který je skutečným off-roadem ze staré školy.
Nissan Terra byl představen už před pár měsíci, ovšem v katalogu evropského či amerického zastoupení automobilky byste ho hledali marně. Tento působivý kus terénního náčiní je totiž určen výhradně pro čínský a následně pro asijský trh.
A v čem že je vlastně Terra tak výjimečná? Na rozdíl od většiny moderních SUV totiž nedisponuje samonosnou karoserií. Místo toho dostala rám, který byl převzatý z oblíbeného pick-upu Navara. Díky tomu dokáže Terra nabídnout jak unikátní schopnosti v terénu, tak hlavně vysokou odolnost a životnost.
Z Navary si navíc převzala poměrně komfortní podvozek, pohon všech kol, uzavíratelný diferenciál, redukci a další drobnosti, které mimo silnice potěší. Automobilka se navíc chlubí, že v otázce světlé výšky je Terra se svými 225 milimetry skutečným premiantem segmentu. Navíc potěší i skvělými nájezdovými a přejezdovými úhly.
Pod kapotou se objevil 2.5 litrový benzínový motor, který je na některých trzích dostupný i pro Navaru. Ten generuje výkon 135 kW (184 k) a 251 Nm točivého momentu. Jaká převodovka bude rozvádět výkon na obě nápravy jsem se bohužel nedopátrali, nicméně v případě Navary je možné volit automat i manuál.
Uvnitř vozu je komfortně vybavená kabina pro pět osob, která potěší novým multimediálním systémem a bohatou konektivitou. Kabina je navíc dodatečně odhlučněna, takže by měla poskytovat vyšší cestovní komfort. Velikost zavazadlového prostoru sice neznáme, nicméně jeho kapacita by měla být opět tím nejlepším v segmentu.
K vozu se také vztahuje několik krátkých oficiálních propagačních klipů, ve kterých je nová Terra poměrně často srovnávána s legendárním Patrolem. Ten se stal mezi milovníky off-roadu naprostou legendou - a o to víc nás mrzí, že Terra se do Evropy nepodívá. Tajně však budeme doufat, že Nissan třeba změní názor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.