Automobilka Nissan má mezi výrobci terénních vozidel skvělé postavení. V minulých desetiletích totiž dokázala přivést na trh vozidla, která byla téměř k neutahání a s lehkostí překonala jakýkoliv terén. Tyto zkušenosti pak přednedávnem Nissan přetavil do nového modelu Terra, který je skutečným off-roadem ze staré školy.
Nissan Terra byl představen už před pár měsíci, ovšem v katalogu evropského či amerického zastoupení automobilky byste ho hledali marně. Tento působivý kus terénního náčiní je totiž určen výhradně pro čínský a následně pro asijský trh.
A v čem že je vlastně Terra tak výjimečná? Na rozdíl od většiny moderních SUV totiž nedisponuje samonosnou karoserií. Místo toho dostala rám, který byl převzatý z oblíbeného pick-upu Navara. Díky tomu dokáže Terra nabídnout jak unikátní schopnosti v terénu, tak hlavně vysokou odolnost a životnost.
Z Navary si navíc převzala poměrně komfortní podvozek, pohon všech kol, uzavíratelný diferenciál, redukci a další drobnosti, které mimo silnice potěší. Automobilka se navíc chlubí, že v otázce světlé výšky je Terra se svými 225 milimetry skutečným premiantem segmentu. Navíc potěší i skvělými nájezdovými a přejezdovými úhly.
Pod kapotou se objevil 2.5 litrový benzínový motor, který je na některých trzích dostupný i pro Navaru. Ten generuje výkon 135 kW (184 k) a 251 Nm točivého momentu. Jaká převodovka bude rozvádět výkon na obě nápravy jsem se bohužel nedopátrali, nicméně v případě Navary je možné volit automat i manuál.
Uvnitř vozu je komfortně vybavená kabina pro pět osob, která potěší novým multimediálním systémem a bohatou konektivitou. Kabina je navíc dodatečně odhlučněna, takže by měla poskytovat vyšší cestovní komfort. Velikost zavazadlového prostoru sice neznáme, nicméně jeho kapacita by měla být opět tím nejlepším v segmentu.
K vozu se také vztahuje několik krátkých oficiálních propagačních klipů, ve kterých je nová Terra poměrně často srovnávána s legendárním Patrolem. Ten se stal mezi milovníky off-roadu naprostou legendou - a o to víc nás mrzí, že Terra se do Evropy nepodívá. Tajně však budeme doufat, že Nissan třeba změní názor.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.