Česká republika byla a je domovem několika úspěšných vyrobců, ovšem žádný z jejich modelů se nedá srovnávat s tím, co představila společnost MW Motors. Nový elektromobil Luka EV je totiž dokonalým spojením retro designu minulého století a těch nejmodernějších technologií, které automobilový trh v současnosti nabízí.
Elektromobil Luka, který je označován za první produkční elektromobil s motory zabudovanými v kolech, sází na originální retro design, který jsme na silnicích dlouho neviděli. Jeho kulaté LED světlomety, oblé tvary a chromovaná maska a nárazníky v nás dokonale probouzejí nostalgii po starých BMW.
Z bočního profilu je patrné, že designéři nejspíš čerpali inspiraci u starších modelů světoznámých značek. Zatímco přední část s protáhlou kapotou, vystouplými blatníky a relativně příkrým kolmým sklem evokuje starší generace Porsche 911, zadní partie, zejména přechod střechy na kufr a blatníky, naopak připomíná Aston Martin DB5. A to rozhodně není na škodu.
A zatím co exteriér působí jak z poloviny minulého století, pohled do interiéru člověka okamžitě přesune do současnosti a možná i blízké budoucnosti. Volant je sice stylový, nicméně za ním se ukrývá digitální přístrojový štít, který je lemován karbonovým obložením. Ostatně karbon se spolu s kůží hojně vyskytuje v celém interiéru. Palubní desce pak jednoznačně dominuje obrovský panel multimediálního systému.
Vůz je postaven na hliníkovém šasi, díky čemuž se má jeho váha pohybovat okolo pouhých 815 kilogramů. Vůz má být vybaven čtveřicí elektromotorů umístěných přímo u kol, přičemž každý generuje cca 17 koní (12.5 kW), což vozu dává kombinovaný výkon 66 koní (48 kW).
Výkon tedy rozhodně není ohromující, čemuž odpovídají i jednotlivá čísla. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9.3 sekundy a maximální rychlost je pouze 146 km/h. To v dnešní době nikoho neuchvátí, ovšem velice příjemným parametrem je dojezd, který se díky bateriím s kapacitou 21.9 kWh pohybuje okolo 300 kilometrů.
Spíše než na závodění tak bude LukaEV skvělým společníkem pro stylové cestování. Navíc tohle stylové kupé nabídne až překvapivě mnoho prostoru, neboť díky elektromotorům přímo u kol je k dispozici přehršel úložného prostoru.
Luka je ještě stále ve vývoji, takže mluvit o ceně je zatím předčasné. Stejně tak bohužel nevíme, jak bude probíhat nabíjení, ovšem podle všeho by společnost MW Motors měla pracovat na systému, díky kterému by baterie mohly být nabity na 80 % během cca hodiny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?