Česká republika byla a je domovem několika úspěšných vyrobců, ovšem žádný z jejich modelů se nedá srovnávat s tím, co představila společnost MW Motors. Nový elektromobil Luka EV je totiž dokonalým spojením retro designu minulého století a těch nejmodernějších technologií, které automobilový trh v současnosti nabízí.
Elektromobil Luka, který je označován za první produkční elektromobil s motory zabudovanými v kolech, sází na originální retro design, který jsme na silnicích dlouho neviděli. Jeho kulaté LED světlomety, oblé tvary a chromovaná maska a nárazníky v nás dokonale probouzejí nostalgii po starých BMW.
Z bočního profilu je patrné, že designéři nejspíš čerpali inspiraci u starších modelů světoznámých značek. Zatímco přední část s protáhlou kapotou, vystouplými blatníky a relativně příkrým kolmým sklem evokuje starší generace Porsche 911, zadní partie, zejména přechod střechy na kufr a blatníky, naopak připomíná Aston Martin DB5. A to rozhodně není na škodu.
A zatím co exteriér působí jak z poloviny minulého století, pohled do interiéru člověka okamžitě přesune do současnosti a možná i blízké budoucnosti. Volant je sice stylový, nicméně za ním se ukrývá digitální přístrojový štít, který je lemován karbonovým obložením. Ostatně karbon se spolu s kůží hojně vyskytuje v celém interiéru. Palubní desce pak jednoznačně dominuje obrovský panel multimediálního systému.
Vůz je postaven na hliníkovém šasi, díky čemuž se má jeho váha pohybovat okolo pouhých 815 kilogramů. Vůz má být vybaven čtveřicí elektromotorů umístěných přímo u kol, přičemž každý generuje cca 17 koní (12.5 kW), což vozu dává kombinovaný výkon 66 koní (48 kW).
Výkon tedy rozhodně není ohromující, čemuž odpovídají i jednotlivá čísla. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9.3 sekundy a maximální rychlost je pouze 146 km/h. To v dnešní době nikoho neuchvátí, ovšem velice příjemným parametrem je dojezd, který se díky bateriím s kapacitou 21.9 kWh pohybuje okolo 300 kilometrů.
Spíše než na závodění tak bude LukaEV skvělým společníkem pro stylové cestování. Navíc tohle stylové kupé nabídne až překvapivě mnoho prostoru, neboť díky elektromotorům přímo u kol je k dispozici přehršel úložného prostoru.
Luka je ještě stále ve vývoji, takže mluvit o ceně je zatím předčasné. Stejně tak bohužel nevíme, jak bude probíhat nabíjení, ovšem podle všeho by společnost MW Motors měla pracovat na systému, díky kterému by baterie mohly být nabity na 80 % během cca hodiny.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.