Elektromobil Luka, který je označován za první produkční elektromobil s motory zabudovanými v kolech, sází na originální retro design, který jsme na silnicích dlouho neviděli. Jeho kulaté LED světlomety, oblé tvary a chromovaná maska a nárazníky v nás dokonale probouzejí nostalgii po starých BMW.
Z bočního profilu je patrné, že designéři nejspíš čerpali inspiraci u starších modelů světoznámých značek. Zatímco přední část s protáhlou kapotou, vystouplými blatníky a relativně příkrým kolmým sklem evokuje starší generace Porsche 911, zadní partie, zejména přechod střechy na kufr a blatníky, naopak připomíná Aston Martin DB5. A to rozhodně není na škodu.
A zatím co exteriér působí jak z poloviny minulého století, pohled do interiéru člověka okamžitě přesune do současnosti a možná i blízké budoucnosti. Volant je sice stylový, nicméně za ním se ukrývá digitální přístrojový štít, který je lemován karbonovým obložením. Ostatně karbon se spolu s kůží hojně vyskytuje v celém interiéru. Palubní desce pak jednoznačně dominuje obrovský panel multimediálního systému.
Vůz je postaven na hliníkovém šasi, díky čemuž se má jeho váha pohybovat okolo pouhých 815 kilogramů. Vůz má být vybaven čtveřicí elektromotorů umístěných přímo u kol, přičemž každý generuje cca 17 koní (12.5 kW), což vozu dává kombinovaný výkon 66 koní (48 kW).
Výkon tedy rozhodně není ohromující, čemuž odpovídají i jednotlivá čísla. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9.3 sekundy a maximální rychlost je pouze 146 km/h. To v dnešní době nikoho neuchvátí, ovšem velice příjemným parametrem je dojezd, který se díky bateriím s kapacitou 21.9 kWh pohybuje okolo 300 kilometrů.
Spíše než na závodění tak bude LukaEV skvělým společníkem pro stylové cestování. Navíc tohle stylové kupé nabídne až překvapivě mnoho prostoru, neboť díky elektromotorům přímo u kol je k dispozici přehršel úložného prostoru.
Luka je ještě stále ve vývoji, takže mluvit o ceně je zatím předčasné. Stejně tak bohužel nevíme, jak bude probíhat nabíjení, ovšem podle všeho by společnost MW Motors měla pracovat na systému, díky kterému by baterie mohly být nabity na 80 % během cca hodiny.