Japonská automobilka Subaru představila na autosalonu v New Yorku již pátou generaci velice oblíbeného SUV Forester, které nabídne modernizovaný 2.5 liutrový motory typu boxer, prostornější interiér a bezpečnostní asistenční systém EyeSight jako standardní výbavu. Po mnoha letech se však nikde nemluví o přeplňovaných motorech
Na americký trh dorazí nová generace Subaru Forester koncem tohoto roku. Zákazníci si budou moci vybrat z modelů Standard, Premium, Touring a Limited, ovšem všechny varianty budou poháněny stejným motorem. Tím je již modernizovaný 2.5 litrový atmosferický boxer, který nabídne 182 koní.
Každý vůz bude navíc vybaven CVT převodovkou Lineartronic, osvědčeným systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a systémem Stop/Start. Novinkou je také asistenční systém EyeSight, který bude součástí všech modelů bez příplatku.
Novinkou je však systém DriverFocus, který bude součástí vrcholného provedení Touring. Tento bezpečnostní asistenční systém totiž dokáže řidiče upozornit na únavu či nepozornost a následně umí automaticky upravit některé prvky nastavení, jako je pozice sedadla, klimatizace, multifunkční displej, atd. Tento systém má fungovat na principu sledování obličeje, přičemž vůz dokáže rozeznat až pět rozdílných řidičů.
Technologická výbava je tedy skutečně působivá, ale jak je to se vzhledem? Žádných výrazných změn jsme se nedočkali. Ostatně cílem automobilky údajně bylo splynout se zbytkem modelů v nabídce, což se bezezbytku podařilo.
Vůz tak stále působí elegantně a poměrně robustně. Řada ochranných prvků karoserie pak dává ihned na vědomí, že ani poslední generace "lesníka" se nebude bát ušpinit. Pro výlety či expedice do divoké přírody je navíc vůz vybaven střešními nosiči, takže místo by neměl být problém.
A tím se dostáváme k rozměrům a celkové praktičnosti. Nový Forester nám docela narostl, jeho rozvor se protáhl na 2699 mm a zadní cestující nyní získali o 35,5 mm více místa pro nohy.Kufr se navíc zbavil nákladové hrany a úhel otvírání zadních dveří se také zvětšil. Některé modely navíc získají i elektrické otvírání zadních dveří v ceně.
Pasažéři se mohou těšit na dramatický nárůst komfortu, neboť získají více místa prakticky ve všech směrech - pro kolena, nad hlavou i v ramenech. Kabina je navíc tišší , středová konzole prošla modernizací a zadní dveře nabízejí otvírání do většího úhlu.
Naprosto úchvatný je seznam bezpečnostní výbavy, díky kterému se Subaru opět přibližuje svému cíli stát se nejbezpečnější značkou. Řidičům bude k dispozici adaptivní tempomat, asistent pro stabilní jízdu s vlekem, hlídání jízdních pruhů, před-kolizní asistent, automatické brzdění při couvání, hlídání mrtvých úhlů, hlídání provozu za vozem... Seznam je opravdu dlouhý a na své si přijde každý.
Jak už jsme výše naznačili, pod kapotou všech modelů se objeví 2.5 litrový motor typu boxer, který nabídne výkon 182 koní a 238 Nm točivého momentu. Oproti minulým generacím se jedná jen o drobnější posun, nicméně vůz bude stále nepatrně rychlejší. Co se spotřeby týče, ta by se měla mimo města pohybovat okolo 7.1 litru na 100 km.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.