Na americký trh dorazí nová generace Subaru Forester koncem tohoto roku. Zákazníci si budou moci vybrat z modelů Standard, Premium, Touring a Limited, ovšem všechny varianty budou poháněny stejným motorem. Tím je již modernizovaný 2.5 litrový atmosferický boxer, který nabídne 182 koní.
Každý vůz bude navíc vybaven CVT převodovkou Lineartronic, osvědčeným systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a systémem Stop/Start. Novinkou je také asistenční systém EyeSight, který bude součástí všech modelů bez příplatku.
Novinkou je však systém DriverFocus, který bude součástí vrcholného provedení Touring. Tento bezpečnostní asistenční systém totiž dokáže řidiče upozornit na únavu či nepozornost a následně umí automaticky upravit některé prvky nastavení, jako je pozice sedadla, klimatizace, multifunkční displej, atd. Tento systém má fungovat na principu sledování obličeje, přičemž vůz dokáže rozeznat až pět rozdílných řidičů.
Technologická výbava je tedy skutečně působivá, ale jak je to se vzhledem? Žádných výrazných změn jsme se nedočkali. Ostatně cílem automobilky údajně bylo splynout se zbytkem modelů v nabídce, což se bezezbytku podařilo.
Vůz tak stále působí elegantně a poměrně robustně. Řada ochranných prvků karoserie pak dává ihned na vědomí, že ani poslední generace "lesníka" se nebude bát ušpinit. Pro výlety či expedice do divoké přírody je navíc vůz vybaven střešními nosiči, takže místo by neměl být problém.
A tím se dostáváme k rozměrům a celkové praktičnosti. Nový Forester nám docela narostl, jeho rozvor se protáhl na 2699 mm a zadní cestující nyní získali o 35,5 mm více místa pro nohy.Kufr se navíc zbavil nákladové hrany a úhel otvírání zadních dveří se také zvětšil. Některé modely navíc získají i elektrické otvírání zadních dveří v ceně.
Pasažéři se mohou těšit na dramatický nárůst komfortu, neboť získají více místa prakticky ve všech směrech - pro kolena, nad hlavou i v ramenech. Kabina je navíc tišší , středová konzole prošla modernizací a zadní dveře nabízejí otvírání do většího úhlu.
Naprosto úchvatný je seznam bezpečnostní výbavy, díky kterému se Subaru opět přibližuje svému cíli stát se nejbezpečnější značkou. Řidičům bude k dispozici adaptivní tempomat, asistent pro stabilní jízdu s vlekem, hlídání jízdních pruhů, před-kolizní asistent, automatické brzdění při couvání, hlídání mrtvých úhlů, hlídání provozu za vozem... Seznam je opravdu dlouhý a na své si přijde každý.
Jak už jsme výše naznačili, pod kapotou všech modelů se objeví 2.5 litrový motor typu boxer, který nabídne výkon 182 koní a 238 Nm točivého momentu. Oproti minulým generacím se jedná jen o drobnější posun, nicméně vůz bude stále nepatrně rychlejší. Co se spotřeby týče, ta by se měla mimo města pohybovat okolo 7.1 litru na 100 km.