Japonská automobilka Subaru představila na autosalonu v New Yorku již pátou generaci velice oblíbeného SUV Forester, které nabídne modernizovaný 2.5 liutrový motory typu boxer, prostornější interiér a bezpečnostní asistenční systém EyeSight jako standardní výbavu. Po mnoha letech se však nikde nemluví o přeplňovaných motorech
Na americký trh dorazí nová generace Subaru Forester koncem tohoto roku. Zákazníci si budou moci vybrat z modelů Standard, Premium, Touring a Limited, ovšem všechny varianty budou poháněny stejným motorem. Tím je již modernizovaný 2.5 litrový atmosferický boxer, který nabídne 182 koní.
Každý vůz bude navíc vybaven CVT převodovkou Lineartronic, osvědčeným systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a systémem Stop/Start. Novinkou je také asistenční systém EyeSight, který bude součástí všech modelů bez příplatku.
Novinkou je však systém DriverFocus, který bude součástí vrcholného provedení Touring. Tento bezpečnostní asistenční systém totiž dokáže řidiče upozornit na únavu či nepozornost a následně umí automaticky upravit některé prvky nastavení, jako je pozice sedadla, klimatizace, multifunkční displej, atd. Tento systém má fungovat na principu sledování obličeje, přičemž vůz dokáže rozeznat až pět rozdílných řidičů.
Technologická výbava je tedy skutečně působivá, ale jak je to se vzhledem? Žádných výrazných změn jsme se nedočkali. Ostatně cílem automobilky údajně bylo splynout se zbytkem modelů v nabídce, což se bezezbytku podařilo.
Vůz tak stále působí elegantně a poměrně robustně. Řada ochranných prvků karoserie pak dává ihned na vědomí, že ani poslední generace "lesníka" se nebude bát ušpinit. Pro výlety či expedice do divoké přírody je navíc vůz vybaven střešními nosiči, takže místo by neměl být problém.
A tím se dostáváme k rozměrům a celkové praktičnosti. Nový Forester nám docela narostl, jeho rozvor se protáhl na 2699 mm a zadní cestující nyní získali o 35,5 mm více místa pro nohy.Kufr se navíc zbavil nákladové hrany a úhel otvírání zadních dveří se také zvětšil. Některé modely navíc získají i elektrické otvírání zadních dveří v ceně.
Pasažéři se mohou těšit na dramatický nárůst komfortu, neboť získají více místa prakticky ve všech směrech - pro kolena, nad hlavou i v ramenech. Kabina je navíc tišší , středová konzole prošla modernizací a zadní dveře nabízejí otvírání do většího úhlu.
Naprosto úchvatný je seznam bezpečnostní výbavy, díky kterému se Subaru opět přibližuje svému cíli stát se nejbezpečnější značkou. Řidičům bude k dispozici adaptivní tempomat, asistent pro stabilní jízdu s vlekem, hlídání jízdních pruhů, před-kolizní asistent, automatické brzdění při couvání, hlídání mrtvých úhlů, hlídání provozu za vozem... Seznam je opravdu dlouhý a na své si přijde každý.
Jak už jsme výše naznačili, pod kapotou všech modelů se objeví 2.5 litrový motor typu boxer, který nabídne výkon 182 koní a 238 Nm točivého momentu. Oproti minulým generacím se jedná jen o drobnější posun, nicméně vůz bude stále nepatrně rychlejší. Co se spotřeby týče, ta by se měla mimo města pohybovat okolo 7.1 litru na 100 km.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?