Je vaším snem Audi RS5 Coupe, ale jeden pár dveří vám nestačí? Pak pro vás máme dobrou zprávu. Automobilka Audi totiž dnes představila model RS5 Sportback, který nabízí úchvatnou dynamiku, tradiční komfort a díky dvojici zadních dveří přidává navrch vysokou praktičnost.
Pod kapotou modelu RS5 Sportback se ukrývá stejné monstrum, jaké pohánělo i tolik vychvalovaný model RS5 Coupe. Bavíme se tedy o 2.9 litrovém twin-turbo motoru V6, který produkuje 450 koní a 600 Nm točivého motoru. Všechna tato síla poté putuje na osmi-stupňovou automatickou převodovku Tiptronic.
Díky stálému pohonu všech kol Quattro navíc automobilka dokáže zajistit vynikající přenos výkonu z kol na asfalt, díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4 sekundy. Pro srovnání - model RS5 Coupe zvládal tento sprint za 3.7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h, nicméně s balíčkem Dynamic Plus je možné dosáhnout až 280 km/h.
Co se pohonu všech kol Quattro týče, v základu je rozdělení výkonu nastaveno v poměru 40 / 60, přičemž větší porce výkonu směřuje v základním nastavení na zadní nápravu. V případě potřeby je však možné posílat na přední nápravu až 75 % výkonu, nebo naopak posílat až 85 % na nápravu zadní.
Velikostní změny mezi modely Sportback a Coupe jsou skutečně zanedbatelné. Čtyřdveřový model narostl pouze o 15 milimetrů do šířky a vůz se posadil o 7 milimetrů blíže k zemi. Společně s velkými ráfky kol a masivními přívody vzduchu tak vůz nabídne více agresivity, než kupé.
Kabina vozu nenabízí nic menšího, než standard modelů RS: skvělou ergonomii, luxusní materiály, digitální přístrojový panel, vybavený multimediální systém a řadu dalších podstatných detailů, které zvedají model RS5 o třídu výš. Na uveřejnění všech detailů a cen si však budeme muset počkat až do oficiálního zahájení autosalonu v New Yorku.
Audi RS5 Sportback je samozřejmě celosvětovým modelem, nicméně obrovské nadšení způsobil hlavně v zámoří, kde již roky strádají po zběsilých ale praktických modelech RS4 Avant. Model Sportback se tak těší velkému zájmu a zřejmě bude mít našlápnuto k prodejním úspěchům.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?