Je vaším snem Audi RS5 Coupe, ale jeden pár dveří vám nestačí? Pak pro vás máme dobrou zprávu. Automobilka Audi totiž dnes představila model RS5 Sportback, který nabízí úchvatnou dynamiku, tradiční komfort a díky dvojici zadních dveří přidává navrch vysokou praktičnost.
Pod kapotou modelu RS5 Sportback se ukrývá stejné monstrum, jaké pohánělo i tolik vychvalovaný model RS5 Coupe. Bavíme se tedy o 2.9 litrovém twin-turbo motoru V6, který produkuje 450 koní a 600 Nm točivého motoru. Všechna tato síla poté putuje na osmi-stupňovou automatickou převodovku Tiptronic.
Díky stálému pohonu všech kol Quattro navíc automobilka dokáže zajistit vynikající přenos výkonu z kol na asfalt, díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4 sekundy. Pro srovnání - model RS5 Coupe zvládal tento sprint za 3.7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h, nicméně s balíčkem Dynamic Plus je možné dosáhnout až 280 km/h.
Co se pohonu všech kol Quattro týče, v základu je rozdělení výkonu nastaveno v poměru 40 / 60, přičemž větší porce výkonu směřuje v základním nastavení na zadní nápravu. V případě potřeby je však možné posílat na přední nápravu až 75 % výkonu, nebo naopak posílat až 85 % na nápravu zadní.
Velikostní změny mezi modely Sportback a Coupe jsou skutečně zanedbatelné. Čtyřdveřový model narostl pouze o 15 milimetrů do šířky a vůz se posadil o 7 milimetrů blíže k zemi. Společně s velkými ráfky kol a masivními přívody vzduchu tak vůz nabídne více agresivity, než kupé.
Kabina vozu nenabízí nic menšího, než standard modelů RS: skvělou ergonomii, luxusní materiály, digitální přístrojový panel, vybavený multimediální systém a řadu dalších podstatných detailů, které zvedají model RS5 o třídu výš. Na uveřejnění všech detailů a cen si však budeme muset počkat až do oficiálního zahájení autosalonu v New Yorku.
Audi RS5 Sportback je samozřejmě celosvětovým modelem, nicméně obrovské nadšení způsobil hlavně v zámoří, kde již roky strádají po zběsilých ale praktických modelech RS4 Avant. Model Sportback se tak těší velkému zájmu a zřejmě bude mít našlápnuto k prodejním úspěchům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.