Zcela nový Jeep Wrangler je skutečnou hvězdou ženevské expozice. Již čtvrtá generace tohoto kultovního vozu si zachovává legendární schopnosti v terénu a DNA svého nezaměnitelného originálu, ale přidává pokročilé motory, více možností pro jízdu na čerstvém vzduchu a množství pokročilých technologií pro zvýšenou bezpečnost a digitální připojení.
Současná čtvrtá generace Jeepu Wrangler upevňuje svoji pozici neporazitelného znalce terénu, ale přidává na komfortu a jízdních vlastnostech nezbytných pro každodenní používání. V závislosti na provedení nabízí zcela nový model Wrangler specifická technická řešení zahrnující dva pokrokové systémy pohonu všech kol: Command-Trac 4×4 s redukční převodovkou a terénním převodem 2,72:1 (standard pro verze Sport a Sahara) a Rock-Trac 4×4 s pozicí „4LO" a převodovým poměrem 4:1. K tomu se přidává uzávěrka diferenciálu Tru-Lok a elektronicky odpojitelný příčný torzní stabilizátor (standard pro verzi Rubicon). Oba systémy pohonu jsou aktivní a tzv. stálé systémy 4×4, které umožňují plynulé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola, aby byla neustále zajištěna jistota dobré trakce, a to na všech druzích povrchu.
Výrazný exteriér nového vozu Wrangler je postaven na důvěrně známé masce chladiče se svislými vstupními otvory, nápadných kruhových světlometech a hranatých zadních svítilnách, které k Wrangleru zcela neodmyslitelně patří - a nyní jsou u vozů Sahara a Rubicon již vybaveny moderní technologií LED. Originálním řešením je dopředu sklopné čelní sklo a také řada variant konstrukčního řešení střechy včetně nového prémiového soft-topu, lehčí a uživatelsky jednodušší konstrukce Freedom Top a zcela nově elektricky ovládaného topu Sky One-Touch.
Interiér Jeepu Wrangler v sobě spojuje autentický design, všestrannost, pohodlí a intuitivní ovládání. Kabinu charakterizuje důsledné dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály. Mezi zajímavé prvky zlepšující komfort patří sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním se zvýrazněným obšitím, nově také s nastavitelnou bederní opěrkou, a taktéž vyhřívaná přední sedadla, volant a zadní držáky nápojů.
Užitná hodnota a všestrannost Jeepu dostává novou podobu díky moderně rozvrženým ovládacím prvkům na panelu mezi sedadly, kde se nachází volič převodovky, páka redukce a ruční brzda. Doslova napříč celý vozem najde uživatel řadu praktických odkládacích prostorů, a to včetně odolných kapes ze síťoviny nebo mnoha míst, kam lze umístit telefon. Zcela nový je systém pro uchycení nákladu Trail Rail, s jehož pomocí jsou převážené věci velmi dobře dostupné. Jeho předností je i řada možností, jak uspořádat a zabezpečit náklad. A mezi další vylepšení lze počítat i dva vstupy USB vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu, díky nimž má celá posádka zapojení svých zařízení ve snadném dosahu.
Pro nový model Wrangler jsou připraveny tři úrovně palubního sytému Uconnect, označené 5.0, 7.0 a 8.4 NAV, odkazující na úhlopříčku dotykového displeje 5, 7 nebo 8,4 palce pro pohodlné ovládání různých funkcí spojených s komunikací, zábavou a navigací dle přání řidiče a cestujících. V této nabídce nechybí ani barevný, 7palcový digitální přístrojový štít z LED diod pro verze Sahara a Rubicon. Nejnovější, čtvrtá generace systému Uconnect je jednoduchá na ovládání, má vyšší výpočtovou rychlost, rychleji se spouští a dotykový displej se chlubí vysokým rozlišením.
Verze vybavené systémem Uconnect 7.0 nebo 8.4 NAV přidávají k vysokému rozlišení kapacitního displeje také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto na důkaz toho, že i klasicky tvarovaný vůz může být vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Při vývoji nové generace Jeepu Wrangler se věnovala maximální péče bezpečnosti, a proto je vůz vybaven širokou paletou prvků, které zvyšují nejen aktivní, ale i pasivní bezpečnost. Za všechny jmenujme hlídání slepého úhlu, varování před kolizí při couvání z řady vozidel, přední i zadní asistent parkování nebo zadní parkovací kameru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?