Zcela nový Jeep Wrangler je skutečnou hvězdou ženevské expozice. Již čtvrtá generace tohoto kultovního vozu si zachovává legendární schopnosti v terénu a DNA svého nezaměnitelného originálu, ale přidává pokročilé motory, více možností pro jízdu na čerstvém vzduchu a množství pokročilých technologií pro zvýšenou bezpečnost a digitální připojení.
Současná čtvrtá generace Jeepu Wrangler upevňuje svoji pozici neporazitelného znalce terénu, ale přidává na komfortu a jízdních vlastnostech nezbytných pro každodenní používání. V závislosti na provedení nabízí zcela nový model Wrangler specifická technická řešení zahrnující dva pokrokové systémy pohonu všech kol: Command-Trac 4×4 s redukční převodovkou a terénním převodem 2,72:1 (standard pro verze Sport a Sahara) a Rock-Trac 4×4 s pozicí „4LO" a převodovým poměrem 4:1. K tomu se přidává uzávěrka diferenciálu Tru-Lok a elektronicky odpojitelný příčný torzní stabilizátor (standard pro verzi Rubicon). Oba systémy pohonu jsou aktivní a tzv. stálé systémy 4×4, které umožňují plynulé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola, aby byla neustále zajištěna jistota dobré trakce, a to na všech druzích povrchu.
Výrazný exteriér nového vozu Wrangler je postaven na důvěrně známé masce chladiče se svislými vstupními otvory, nápadných kruhových světlometech a hranatých zadních svítilnách, které k Wrangleru zcela neodmyslitelně patří - a nyní jsou u vozů Sahara a Rubicon již vybaveny moderní technologií LED. Originálním řešením je dopředu sklopné čelní sklo a také řada variant konstrukčního řešení střechy včetně nového prémiového soft-topu, lehčí a uživatelsky jednodušší konstrukce Freedom Top a zcela nově elektricky ovládaného topu Sky One-Touch.
Interiér Jeepu Wrangler v sobě spojuje autentický design, všestrannost, pohodlí a intuitivní ovládání. Kabinu charakterizuje důsledné dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály. Mezi zajímavé prvky zlepšující komfort patří sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním se zvýrazněným obšitím, nově také s nastavitelnou bederní opěrkou, a taktéž vyhřívaná přední sedadla, volant a zadní držáky nápojů.
Užitná hodnota a všestrannost Jeepu dostává novou podobu díky moderně rozvrženým ovládacím prvkům na panelu mezi sedadly, kde se nachází volič převodovky, páka redukce a ruční brzda. Doslova napříč celý vozem najde uživatel řadu praktických odkládacích prostorů, a to včetně odolných kapes ze síťoviny nebo mnoha míst, kam lze umístit telefon. Zcela nový je systém pro uchycení nákladu Trail Rail, s jehož pomocí jsou převážené věci velmi dobře dostupné. Jeho předností je i řada možností, jak uspořádat a zabezpečit náklad. A mezi další vylepšení lze počítat i dva vstupy USB vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu, díky nimž má celá posádka zapojení svých zařízení ve snadném dosahu.
Pro nový model Wrangler jsou připraveny tři úrovně palubního sytému Uconnect, označené 5.0, 7.0 a 8.4 NAV, odkazující na úhlopříčku dotykového displeje 5, 7 nebo 8,4 palce pro pohodlné ovládání různých funkcí spojených s komunikací, zábavou a navigací dle přání řidiče a cestujících. V této nabídce nechybí ani barevný, 7palcový digitální přístrojový štít z LED diod pro verze Sahara a Rubicon. Nejnovější, čtvrtá generace systému Uconnect je jednoduchá na ovládání, má vyšší výpočtovou rychlost, rychleji se spouští a dotykový displej se chlubí vysokým rozlišením.
Verze vybavené systémem Uconnect 7.0 nebo 8.4 NAV přidávají k vysokému rozlišení kapacitního displeje také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto na důkaz toho, že i klasicky tvarovaný vůz může být vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Při vývoji nové generace Jeepu Wrangler se věnovala maximální péče bezpečnosti, a proto je vůz vybaven širokou paletou prvků, které zvyšují nejen aktivní, ale i pasivní bezpečnost. Za všechny jmenujme hlídání slepého úhlu, varování před kolizí při couvání z řady vozidel, přední i zadní asistent parkování nebo zadní parkovací kameru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?