Zcela nový Jeep Wrangler je skutečnou hvězdou ženevské expozice. Již čtvrtá generace tohoto kultovního vozu si zachovává legendární schopnosti v terénu a DNA svého nezaměnitelného originálu, ale přidává pokročilé motory, více možností pro jízdu na čerstvém vzduchu a množství pokročilých technologií pro zvýšenou bezpečnost a digitální připojení.
Současná čtvrtá generace Jeepu Wrangler upevňuje svoji pozici neporazitelného znalce terénu, ale přidává na komfortu a jízdních vlastnostech nezbytných pro každodenní používání. V závislosti na provedení nabízí zcela nový model Wrangler specifická technická řešení zahrnující dva pokrokové systémy pohonu všech kol: Command-Trac 4×4 s redukční převodovkou a terénním převodem 2,72:1 (standard pro verze Sport a Sahara) a Rock-Trac 4×4 s pozicí „4LO" a převodovým poměrem 4:1. K tomu se přidává uzávěrka diferenciálu Tru-Lok a elektronicky odpojitelný příčný torzní stabilizátor (standard pro verzi Rubicon). Oba systémy pohonu jsou aktivní a tzv. stálé systémy 4×4, které umožňují plynulé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola, aby byla neustále zajištěna jistota dobré trakce, a to na všech druzích povrchu.
Výrazný exteriér nového vozu Wrangler je postaven na důvěrně známé masce chladiče se svislými vstupními otvory, nápadných kruhových světlometech a hranatých zadních svítilnách, které k Wrangleru zcela neodmyslitelně patří - a nyní jsou u vozů Sahara a Rubicon již vybaveny moderní technologií LED. Originálním řešením je dopředu sklopné čelní sklo a také řada variant konstrukčního řešení střechy včetně nového prémiového soft-topu, lehčí a uživatelsky jednodušší konstrukce Freedom Top a zcela nově elektricky ovládaného topu Sky One-Touch.
Interiér Jeepu Wrangler v sobě spojuje autentický design, všestrannost, pohodlí a intuitivní ovládání. Kabinu charakterizuje důsledné dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály. Mezi zajímavé prvky zlepšující komfort patří sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním se zvýrazněným obšitím, nově také s nastavitelnou bederní opěrkou, a taktéž vyhřívaná přední sedadla, volant a zadní držáky nápojů.
Užitná hodnota a všestrannost Jeepu dostává novou podobu díky moderně rozvrženým ovládacím prvkům na panelu mezi sedadly, kde se nachází volič převodovky, páka redukce a ruční brzda. Doslova napříč celý vozem najde uživatel řadu praktických odkládacích prostorů, a to včetně odolných kapes ze síťoviny nebo mnoha míst, kam lze umístit telefon. Zcela nový je systém pro uchycení nákladu Trail Rail, s jehož pomocí jsou převážené věci velmi dobře dostupné. Jeho předností je i řada možností, jak uspořádat a zabezpečit náklad. A mezi další vylepšení lze počítat i dva vstupy USB vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu, díky nimž má celá posádka zapojení svých zařízení ve snadném dosahu.
Pro nový model Wrangler jsou připraveny tři úrovně palubního sytému Uconnect, označené 5.0, 7.0 a 8.4 NAV, odkazující na úhlopříčku dotykového displeje 5, 7 nebo 8,4 palce pro pohodlné ovládání různých funkcí spojených s komunikací, zábavou a navigací dle přání řidiče a cestujících. V této nabídce nechybí ani barevný, 7palcový digitální přístrojový štít z LED diod pro verze Sahara a Rubicon. Nejnovější, čtvrtá generace systému Uconnect je jednoduchá na ovládání, má vyšší výpočtovou rychlost, rychleji se spouští a dotykový displej se chlubí vysokým rozlišením.
Verze vybavené systémem Uconnect 7.0 nebo 8.4 NAV přidávají k vysokému rozlišení kapacitního displeje také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto na důkaz toho, že i klasicky tvarovaný vůz může být vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Při vývoji nové generace Jeepu Wrangler se věnovala maximální péče bezpečnosti, a proto je vůz vybaven širokou paletou prvků, které zvyšují nejen aktivní, ale i pasivní bezpečnost. Za všechny jmenujme hlídání slepého úhlu, varování před kolizí při couvání z řady vozidel, přední i zadní asistent parkování nebo zadní parkovací kameru.
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.