Zcela nový Jeep Wrangler je skutečnou hvězdou ženevské expozice. Již čtvrtá generace tohoto kultovního vozu si zachovává legendární schopnosti v terénu a DNA svého nezaměnitelného originálu, ale přidává pokročilé motory, více možností pro jízdu na čerstvém vzduchu a množství pokročilých technologií pro zvýšenou bezpečnost a digitální připojení.
Současná čtvrtá generace Jeepu Wrangler upevňuje svoji pozici neporazitelného znalce terénu, ale přidává na komfortu a jízdních vlastnostech nezbytných pro každodenní používání. V závislosti na provedení nabízí zcela nový model Wrangler specifická technická řešení zahrnující dva pokrokové systémy pohonu všech kol: Command-Trac 4×4 s redukční převodovkou a terénním převodem 2,72:1 (standard pro verze Sport a Sahara) a Rock-Trac 4×4 s pozicí „4LO" a převodovým poměrem 4:1. K tomu se přidává uzávěrka diferenciálu Tru-Lok a elektronicky odpojitelný příčný torzní stabilizátor (standard pro verzi Rubicon). Oba systémy pohonu jsou aktivní a tzv. stálé systémy 4×4, které umožňují plynulé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola, aby byla neustále zajištěna jistota dobré trakce, a to na všech druzích povrchu.
Výrazný exteriér nového vozu Wrangler je postaven na důvěrně známé masce chladiče se svislými vstupními otvory, nápadných kruhových světlometech a hranatých zadních svítilnách, které k Wrangleru zcela neodmyslitelně patří - a nyní jsou u vozů Sahara a Rubicon již vybaveny moderní technologií LED. Originálním řešením je dopředu sklopné čelní sklo a také řada variant konstrukčního řešení střechy včetně nového prémiového soft-topu, lehčí a uživatelsky jednodušší konstrukce Freedom Top a zcela nově elektricky ovládaného topu Sky One-Touch.
Interiér Jeepu Wrangler v sobě spojuje autentický design, všestrannost, pohodlí a intuitivní ovládání. Kabinu charakterizuje důsledné dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály. Mezi zajímavé prvky zlepšující komfort patří sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním se zvýrazněným obšitím, nově také s nastavitelnou bederní opěrkou, a taktéž vyhřívaná přední sedadla, volant a zadní držáky nápojů.
Užitná hodnota a všestrannost Jeepu dostává novou podobu díky moderně rozvrženým ovládacím prvkům na panelu mezi sedadly, kde se nachází volič převodovky, páka redukce a ruční brzda. Doslova napříč celý vozem najde uživatel řadu praktických odkládacích prostorů, a to včetně odolných kapes ze síťoviny nebo mnoha míst, kam lze umístit telefon. Zcela nový je systém pro uchycení nákladu Trail Rail, s jehož pomocí jsou převážené věci velmi dobře dostupné. Jeho předností je i řada možností, jak uspořádat a zabezpečit náklad. A mezi další vylepšení lze počítat i dva vstupy USB vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu, díky nimž má celá posádka zapojení svých zařízení ve snadném dosahu.
Pro nový model Wrangler jsou připraveny tři úrovně palubního sytému Uconnect, označené 5.0, 7.0 a 8.4 NAV, odkazující na úhlopříčku dotykového displeje 5, 7 nebo 8,4 palce pro pohodlné ovládání různých funkcí spojených s komunikací, zábavou a navigací dle přání řidiče a cestujících. V této nabídce nechybí ani barevný, 7palcový digitální přístrojový štít z LED diod pro verze Sahara a Rubicon. Nejnovější, čtvrtá generace systému Uconnect je jednoduchá na ovládání, má vyšší výpočtovou rychlost, rychleji se spouští a dotykový displej se chlubí vysokým rozlišením.
Verze vybavené systémem Uconnect 7.0 nebo 8.4 NAV přidávají k vysokému rozlišení kapacitního displeje také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto na důkaz toho, že i klasicky tvarovaný vůz může být vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Při vývoji nové generace Jeepu Wrangler se věnovala maximální péče bezpečnosti, a proto je vůz vybaven širokou paletou prvků, které zvyšují nejen aktivní, ale i pasivní bezpečnost. Za všechny jmenujme hlídání slepého úhlu, varování před kolizí při couvání z řady vozidel, přední i zadní asistent parkování nebo zadní parkovací kameru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.