Zcela nový Jeep Wrangler je skutečnou hvězdou ženevské expozice. Již čtvrtá generace tohoto kultovního vozu si zachovává legendární schopnosti v terénu a DNA svého nezaměnitelného originálu, ale přidává pokročilé motory, více možností pro jízdu na čerstvém vzduchu a množství pokročilých technologií pro zvýšenou bezpečnost a digitální připojení.
Současná čtvrtá generace Jeepu Wrangler upevňuje svoji pozici neporazitelného znalce terénu, ale přidává na komfortu a jízdních vlastnostech nezbytných pro každodenní používání. V závislosti na provedení nabízí zcela nový model Wrangler specifická technická řešení zahrnující dva pokrokové systémy pohonu všech kol: Command-Trac 4×4 s redukční převodovkou a terénním převodem 2,72:1 (standard pro verze Sport a Sahara) a Rock-Trac 4×4 s pozicí „4LO" a převodovým poměrem 4:1. K tomu se přidává uzávěrka diferenciálu Tru-Lok a elektronicky odpojitelný příčný torzní stabilizátor (standard pro verzi Rubicon). Oba systémy pohonu jsou aktivní a tzv. stálé systémy 4×4, které umožňují plynulé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola, aby byla neustále zajištěna jistota dobré trakce, a to na všech druzích povrchu.
Výrazný exteriér nového vozu Wrangler je postaven na důvěrně známé masce chladiče se svislými vstupními otvory, nápadných kruhových světlometech a hranatých zadních svítilnách, které k Wrangleru zcela neodmyslitelně patří - a nyní jsou u vozů Sahara a Rubicon již vybaveny moderní technologií LED. Originálním řešením je dopředu sklopné čelní sklo a také řada variant konstrukčního řešení střechy včetně nového prémiového soft-topu, lehčí a uživatelsky jednodušší konstrukce Freedom Top a zcela nově elektricky ovládaného topu Sky One-Touch.
Interiér Jeepu Wrangler v sobě spojuje autentický design, všestrannost, pohodlí a intuitivní ovládání. Kabinu charakterizuje důsledné dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály. Mezi zajímavé prvky zlepšující komfort patří sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním se zvýrazněným obšitím, nově také s nastavitelnou bederní opěrkou, a taktéž vyhřívaná přední sedadla, volant a zadní držáky nápojů.
Užitná hodnota a všestrannost Jeepu dostává novou podobu díky moderně rozvrženým ovládacím prvkům na panelu mezi sedadly, kde se nachází volič převodovky, páka redukce a ruční brzda. Doslova napříč celý vozem najde uživatel řadu praktických odkládacích prostorů, a to včetně odolných kapes ze síťoviny nebo mnoha míst, kam lze umístit telefon. Zcela nový je systém pro uchycení nákladu Trail Rail, s jehož pomocí jsou převážené věci velmi dobře dostupné. Jeho předností je i řada možností, jak uspořádat a zabezpečit náklad. A mezi další vylepšení lze počítat i dva vstupy USB vpředu a dva v dosahu cestujících vzadu, díky nimž má celá posádka zapojení svých zařízení ve snadném dosahu.
Pro nový model Wrangler jsou připraveny tři úrovně palubního sytému Uconnect, označené 5.0, 7.0 a 8.4 NAV, odkazující na úhlopříčku dotykového displeje 5, 7 nebo 8,4 palce pro pohodlné ovládání různých funkcí spojených s komunikací, zábavou a navigací dle přání řidiče a cestujících. V této nabídce nechybí ani barevný, 7palcový digitální přístrojový štít z LED diod pro verze Sahara a Rubicon. Nejnovější, čtvrtá generace systému Uconnect je jednoduchá na ovládání, má vyšší výpočtovou rychlost, rychleji se spouští a dotykový displej se chlubí vysokým rozlišením.
Verze vybavené systémem Uconnect 7.0 nebo 8.4 NAV přidávají k vysokému rozlišení kapacitního displeje také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto na důkaz toho, že i klasicky tvarovaný vůz může být vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Při vývoji nové generace Jeepu Wrangler se věnovala maximální péče bezpečnosti, a proto je vůz vybaven širokou paletou prvků, které zvyšují nejen aktivní, ale i pasivní bezpečnost. Za všechny jmenujme hlídání slepého úhlu, varování před kolizí při couvání z řady vozidel, přední i zadní asistent parkování nebo zadní parkovací kameru.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.