K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nová Toyota Auris: Poprvé bez dieselu, zato dynamičtější a s novými hybridy

-mao / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 17:30 Google+

Auris třetí generace, představovaný ve světové premiéře na ženevském autosalonu 2018, přináší dynamičtější design exteriéru. Zbrusu nové hybridní ústrojí 2,0 litru z nabídky motorizací pro Toyotu Auris je navíc první praktickou ukázkou strategie zahrnující dvě varianty hybridního pohonu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Toyota Auris

Nová Toyota Auris | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota se tradičně pyšní svojí schopností naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Po 20 letech vedoucí pozice mezi výrobci hybridních automobilů s globálními prodeji přes 11 milionů vozů, včetně 1,5 milionu hybridů v Evropě, chce Toyota získávat nové podněty, jak ve vylepšování hybridů pokračovat a jak zvyšovat jejich atraktivitu pro nové typy zákazníků. Toyota se proto rozhodla nabízet své klíčové modely s možností výběru ze dvou typů hybridního pohonu; jeden přináší tradiční výhody v podobě nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy, druhý pak přidává vyšší výkon a dynamičtější jízdní charakter.

Auris první generace z roku 2010 byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty, který přinesl výhody hybridního pohonu. Nyní bude prvním modelem, který nabídne volbu dvou druhů hybridního pohonu.

Nabídka hnacích ústrojí pro současnou Toyotu Auris zahrnuje pět klasických spalovacích motorů a jeden hybridní pohon. Nový Auris, odrážející nepolevující zaměření značky na hybridní technologie, nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor – benzínovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním – a dále možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k.

Hybridní ústrojí 1,8 litru nabízí všechny výhody, které zákazníci od plně hybridních pohonů Toyota tradičně očekávají: tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu s nízkými celkovými náklady vlastnictví, bez nutnosti dobíjení ze zásuvky a s mimořádně nízkou spotřebou paliva i nízkými emisemi CO2. A to včetně možnosti absolvovat až 50 % každodenní trasy při dojíždění čistě na elektřinu.

Všechny výše uvedené přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy, plynoucích z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). Majitelům nabídne ‚energickou jízdu‘ s vyšším výkonem a pedály řazení pod volantem pro požitek z dynamičtější jízdy.

Nová globální architektura TNGA

Platforma TNGA (zkr. Toyota New Global Architecture) představuje základ budoucího vývoje hnacích ústrojí a vozů automobilky Toyota. Je revoluční v tom, jakým způsobem Toyota navrhuje, konstruuje a vyrábí svá vozidla, a současně přitom tvoří nedílnou součást poslání Toyoty vyrábět stále lepší automobily, které jsou stylovější, bezpečnější a zábavnější.

TNGA zavádí nově definované zásady uspořádání různých nejmodernějších komponent, jejichž prostřednictvím se zjednodušují klíčové oblasti návrhu vozidel. Uvedené změny mají dopad převážně na prvky, které nejsou nijak vidět, takže návrháři mohli bez omezení vetknout nové Toyotě Auris nápadný a jedinečný vzhled s nižším postojem a atraktivnějšími proporcemi.

Výhodou podvozkové architektury TNGA nové Toyoty Auris je vyšší požitek z jízdy vyplývající z nízkého těžiště, zadního zavěšení typu multi-link a tužší konstrukce karoserie. U té se uplatnila vysokopevnostní ocel u výztuh na klíčových místech. Vše z uvedeného přispělo k lepší ovladatelnosti a stabilitě vozidla, a to bez negativních dopadů na jízdu a pohodlí.

U nových modelů na bázi TNGA bude prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Nový Auris je navržen tak, aby splňoval náročné standardy nezávislých programů nárazových testů, a poskytoval tak vyšší míru bezpečnosti vyplývající z propracovaných funkcí, včetně systémů nejnovějšího paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.

img-responsive

Nová Toyota Auris | foto: Toyota

Design & rozměry

Nový Auris, jenž je delší a nižší než předchůdce, vyznává výrazně dynamičtější design a nepřehlédnutelné stylistické ztvárnění předku vozidla. Délka vozu narostla o 40 mm, přičemž celá tato hodnota byla využita ke zvětšení rozvoru náprav. Důležitá je i skutečnost, že nový hatchback je přibližně o 25 mm nižší, přičemž u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci plných 47 mm. Výsledkem je elegantnější tvar a opticky přitažlivější nižší kapota, což zlepšuje bezpečnost díky lepšímu výhledu řidiče směrem vpřed.

Nové ztvárnění předku je další vývojovou variantou designových filozofií Under Priority Catamaran a Keen Look automobilky Toyota. Pod zahnutou přední hranou plošší kapoty ve tvaru škeble se nachází užší horní část masky chladiče, do níž je zasazen centrální znak Toyota, zatímco v rozích zaujmou nové full-LED sdružené světlomety se světly denního svícení. Lemování kolem velké horní části masky chladiče ve tvaru lichoběžníku nápadně a se zřetelným odskokem přečnívá přes přední hranu kapoty a horní část masky chladiče a je méně zalomené a zároveň svislejší než u současného modelu, což vedlo ke zkrácení předního převisu vozidla asi o 20 mm.

Boční části lemu kolem masky chladiče nové Toyoty Auris tvoří charakteristický tvar trupu katamaránu v předních rozích, který zdůrazňuje nárůst šířky vozidla o 30 mm a jeho široký sportovní postoj. Pod maskou chladiče se lem dělí a zřetelně definuje okraj předního spoileru, jehož hrany svým zahnutím směrem vzhůru tvoří mezi spoilerem a trupem katamaránu volný prostor, do nějž jsou zasazena LED mlhová světla. Samotný rastr masky chladiče má novou podobu, která je zřetelnější a kultivovanější než klasické provedení ve tvaru plástve.

img-responsive

Nová Toyota Auris | foto: Toyota

Nové ztvárnění zadní partie je kulatější, než bylo původně v plánu, aby se posílila optická návaznost přední a zadní části vozidla. Díky zvětšení úhlu sklonu zadního skla přibližně o 14 stupňů a svalnatým tvarům nad podběhy zadních kol se vůz celkově jeví jako kompaktnější, přestože se zadní převis karoserie prodloužil o 20 mm. Standardní součástí všech stupňů výbavy je střešní spoiler.

Zadní full-LED koncové svítilny používají světlovodné trubice, které svým provedením zdůrazňují široký a přikrčený postoj nového Aurisu při pohledu zezadu. Designové ztvárnění Under Priority Catamaran z přední části vozidla se opakuje i v provedení zadního nárazníku (do tenké spodní hrany jsou zde začleněny dva chromové dekory). Dynamické tvary nové Toyoty Auris jsou ještě zdůrazněny volitelným dvoubarevným schématem lakování, kde lze kombinovat odstín karoserie s černým provedením střechy a bočními sloupky v leskle černém provedení.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nová Toyota Auris: Poprvé bez dieselu, zato dynamičtější a s novými hybridy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Dálniční značení v Chicagu s neobvyklým vzkazem (Zdroj: Twitter/Kevin Pang)

Žádný kečup za volantem? Tohle upozornění pochopí jen obyvatelé jednoho státu

reklama
reklama

Doporučujeme

Rimac C_Two

Rimac C_Two: Brutální hypersport o výkonu 1914 koní si utahuje z Richarda…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  5. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud