Auris třetí generace, představovaný ve světové premiéře na ženevském autosalonu 2018, přináší dynamičtější design exteriéru. Zbrusu nové hybridní ústrojí 2,0 litru z nabídky motorizací pro Toyotu Auris je navíc první praktickou ukázkou strategie zahrnující dvě varianty hybridního pohonu.
Toyota se tradičně pyšní svojí schopností naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Po 20 letech vedoucí pozice mezi výrobci hybridních automobilů s globálními prodeji přes 11 milionů vozů, včetně 1,5 milionu hybridů v Evropě, chce Toyota získávat nové podněty, jak ve vylepšování hybridů pokračovat a jak zvyšovat jejich atraktivitu pro nové typy zákazníků. Toyota se proto rozhodla nabízet své klíčové modely s možností výběru ze dvou typů hybridního pohonu; jeden přináší tradiční výhody v podobě nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy, druhý pak přidává vyšší výkon a dynamičtější jízdní charakter.
Auris první generace z roku 2010 byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty, který přinesl výhody hybridního pohonu. Nyní bude prvním modelem, který nabídne volbu dvou druhů hybridního pohonu.
Nabídka hnacích ústrojí pro současnou Toyotu Auris zahrnuje pět klasických spalovacích motorů a jeden hybridní pohon. Nový Auris, odrážející nepolevující zaměření značky na hybridní technologie, nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor – benzínovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním – a dále možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k.
Hybridní ústrojí 1,8 litru nabízí všechny výhody, které zákazníci od plně hybridních pohonů Toyota tradičně očekávají: tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu s nízkými celkovými náklady vlastnictví, bez nutnosti dobíjení ze zásuvky a s mimořádně nízkou spotřebou paliva i nízkými emisemi CO2. A to včetně možnosti absolvovat až 50 % každodenní trasy při dojíždění čistě na elektřinu.
Všechny výše uvedené přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy, plynoucích z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). Majitelům nabídne ‚energickou jízdu‘ s vyšším výkonem a pedály řazení pod volantem pro požitek z dynamičtější jízdy.
Nová globální architektura TNGA
Platforma TNGA (zkr. Toyota New Global Architecture) představuje základ budoucího vývoje hnacích ústrojí a vozů automobilky Toyota. Je revoluční v tom, jakým způsobem Toyota navrhuje, konstruuje a vyrábí svá vozidla, a současně přitom tvoří nedílnou součást poslání Toyoty vyrábět stále lepší automobily, které jsou stylovější, bezpečnější a zábavnější.
TNGA zavádí nově definované zásady uspořádání různých nejmodernějších komponent, jejichž prostřednictvím se zjednodušují klíčové oblasti návrhu vozidel. Uvedené změny mají dopad převážně na prvky, které nejsou nijak vidět, takže návrháři mohli bez omezení vetknout nové Toyotě Auris nápadný a jedinečný vzhled s nižším postojem a atraktivnějšími proporcemi.
Výhodou podvozkové architektury TNGA nové Toyoty Auris je vyšší požitek z jízdy vyplývající z nízkého těžiště, zadního zavěšení typu multi-link a tužší konstrukce karoserie. U té se uplatnila vysokopevnostní ocel u výztuh na klíčových místech. Vše z uvedeného přispělo k lepší ovladatelnosti a stabilitě vozidla, a to bez negativních dopadů na jízdu a pohodlí.
U nových modelů na bázi TNGA bude prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Nový Auris je navržen tak, aby splňoval náročné standardy nezávislých programů nárazových testů, a poskytoval tak vyšší míru bezpečnosti vyplývající z propracovaných funkcí, včetně systémů nejnovějšího paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.
Design & rozměry
Nový Auris, jenž je delší a nižší než předchůdce, vyznává výrazně dynamičtější design a nepřehlédnutelné stylistické ztvárnění předku vozidla. Délka vozu narostla o 40 mm, přičemž celá tato hodnota byla využita ke zvětšení rozvoru náprav. Důležitá je i skutečnost, že nový hatchback je přibližně o 25 mm nižší, přičemž u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci plných 47 mm. Výsledkem je elegantnější tvar a opticky přitažlivější nižší kapota, což zlepšuje bezpečnost díky lepšímu výhledu řidiče směrem vpřed.
Nové ztvárnění předku je další vývojovou variantou designových filozofií Under Priority Catamaran a Keen Look automobilky Toyota. Pod zahnutou přední hranou plošší kapoty ve tvaru škeble se nachází užší horní část masky chladiče, do níž je zasazen centrální znak Toyota, zatímco v rozích zaujmou nové full-LED sdružené světlomety se světly denního svícení. Lemování kolem velké horní části masky chladiče ve tvaru lichoběžníku nápadně a se zřetelným odskokem přečnívá přes přední hranu kapoty a horní část masky chladiče a je méně zalomené a zároveň svislejší než u současného modelu, což vedlo ke zkrácení předního převisu vozidla asi o 20 mm.
Boční části lemu kolem masky chladiče nové Toyoty Auris tvoří charakteristický tvar trupu katamaránu v předních rozích, který zdůrazňuje nárůst šířky vozidla o 30 mm a jeho široký sportovní postoj. Pod maskou chladiče se lem dělí a zřetelně definuje okraj předního spoileru, jehož hrany svým zahnutím směrem vzhůru tvoří mezi spoilerem a trupem katamaránu volný prostor, do nějž jsou zasazena LED mlhová světla. Samotný rastr masky chladiče má novou podobu, která je zřetelnější a kultivovanější než klasické provedení ve tvaru plástve.
Nové ztvárnění zadní partie je kulatější, než bylo původně v plánu, aby se posílila optická návaznost přední a zadní části vozidla. Díky zvětšení úhlu sklonu zadního skla přibližně o 14 stupňů a svalnatým tvarům nad podběhy zadních kol se vůz celkově jeví jako kompaktnější, přestože se zadní převis karoserie prodloužil o 20 mm. Standardní součástí všech stupňů výbavy je střešní spoiler.
Zadní full-LED koncové svítilny používají světlovodné trubice, které svým provedením zdůrazňují široký a přikrčený postoj nového Aurisu při pohledu zezadu. Designové ztvárnění Under Priority Catamaran z přední části vozidla se opakuje i v provedení zadního nárazníku (do tenké spodní hrany jsou zde začleněny dva chromové dekory). Dynamické tvary nové Toyoty Auris jsou ještě zdůrazněny volitelným dvoubarevným schématem lakování, kde lze kombinovat odstín karoserie s černým provedením střechy a bočními sloupky v leskle černém provedení.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.