Auris třetí generace, představovaný ve světové premiéře na ženevském autosalonu 2018, přináší dynamičtější design exteriéru. Zbrusu nové hybridní ústrojí 2,0 litru z nabídky motorizací pro Toyotu Auris je navíc první praktickou ukázkou strategie zahrnující dvě varianty hybridního pohonu.
Toyota se tradičně pyšní svojí schopností naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Po 20 letech vedoucí pozice mezi výrobci hybridních automobilů s globálními prodeji přes 11 milionů vozů, včetně 1,5 milionu hybridů v Evropě, chce Toyota získávat nové podněty, jak ve vylepšování hybridů pokračovat a jak zvyšovat jejich atraktivitu pro nové typy zákazníků. Toyota se proto rozhodla nabízet své klíčové modely s možností výběru ze dvou typů hybridního pohonu; jeden přináší tradiční výhody v podobě nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy, druhý pak přidává vyšší výkon a dynamičtější jízdní charakter.
Auris první generace z roku 2010 byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty, který přinesl výhody hybridního pohonu. Nyní bude prvním modelem, který nabídne volbu dvou druhů hybridního pohonu.
Nabídka hnacích ústrojí pro současnou Toyotu Auris zahrnuje pět klasických spalovacích motorů a jeden hybridní pohon. Nový Auris, odrážející nepolevující zaměření značky na hybridní technologie, nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor – benzínovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním – a dále možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k.
Hybridní ústrojí 1,8 litru nabízí všechny výhody, které zákazníci od plně hybridních pohonů Toyota tradičně očekávají: tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu s nízkými celkovými náklady vlastnictví, bez nutnosti dobíjení ze zásuvky a s mimořádně nízkou spotřebou paliva i nízkými emisemi CO2. A to včetně možnosti absolvovat až 50 % každodenní trasy při dojíždění čistě na elektřinu.
Všechny výše uvedené přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy, plynoucích z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). Majitelům nabídne ‚energickou jízdu‘ s vyšším výkonem a pedály řazení pod volantem pro požitek z dynamičtější jízdy.
Nová globální architektura TNGA
Platforma TNGA (zkr. Toyota New Global Architecture) představuje základ budoucího vývoje hnacích ústrojí a vozů automobilky Toyota. Je revoluční v tom, jakým způsobem Toyota navrhuje, konstruuje a vyrábí svá vozidla, a současně přitom tvoří nedílnou součást poslání Toyoty vyrábět stále lepší automobily, které jsou stylovější, bezpečnější a zábavnější.
TNGA zavádí nově definované zásady uspořádání různých nejmodernějších komponent, jejichž prostřednictvím se zjednodušují klíčové oblasti návrhu vozidel. Uvedené změny mají dopad převážně na prvky, které nejsou nijak vidět, takže návrháři mohli bez omezení vetknout nové Toyotě Auris nápadný a jedinečný vzhled s nižším postojem a atraktivnějšími proporcemi.
Výhodou podvozkové architektury TNGA nové Toyoty Auris je vyšší požitek z jízdy vyplývající z nízkého těžiště, zadního zavěšení typu multi-link a tužší konstrukce karoserie. U té se uplatnila vysokopevnostní ocel u výztuh na klíčových místech. Vše z uvedeného přispělo k lepší ovladatelnosti a stabilitě vozidla, a to bez negativních dopadů na jízdu a pohodlí.
U nových modelů na bázi TNGA bude prioritou nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Nový Auris je navržen tak, aby splňoval náročné standardy nezávislých programů nárazových testů, a poskytoval tak vyšší míru bezpečnosti vyplývající z propracovaných funkcí, včetně systémů nejnovějšího paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.
Design & rozměry
Nový Auris, jenž je delší a nižší než předchůdce, vyznává výrazně dynamičtější design a nepřehlédnutelné stylistické ztvárnění předku vozidla. Délka vozu narostla o 40 mm, přičemž celá tato hodnota byla využita ke zvětšení rozvoru náprav. Důležitá je i skutečnost, že nový hatchback je přibližně o 25 mm nižší, přičemž u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci plných 47 mm. Výsledkem je elegantnější tvar a opticky přitažlivější nižší kapota, což zlepšuje bezpečnost díky lepšímu výhledu řidiče směrem vpřed.
Nové ztvárnění předku je další vývojovou variantou designových filozofií Under Priority Catamaran a Keen Look automobilky Toyota. Pod zahnutou přední hranou plošší kapoty ve tvaru škeble se nachází užší horní část masky chladiče, do níž je zasazen centrální znak Toyota, zatímco v rozích zaujmou nové full-LED sdružené světlomety se světly denního svícení. Lemování kolem velké horní části masky chladiče ve tvaru lichoběžníku nápadně a se zřetelným odskokem přečnívá přes přední hranu kapoty a horní část masky chladiče a je méně zalomené a zároveň svislejší než u současného modelu, což vedlo ke zkrácení předního převisu vozidla asi o 20 mm.
Boční části lemu kolem masky chladiče nové Toyoty Auris tvoří charakteristický tvar trupu katamaránu v předních rozích, který zdůrazňuje nárůst šířky vozidla o 30 mm a jeho široký sportovní postoj. Pod maskou chladiče se lem dělí a zřetelně definuje okraj předního spoileru, jehož hrany svým zahnutím směrem vzhůru tvoří mezi spoilerem a trupem katamaránu volný prostor, do nějž jsou zasazena LED mlhová světla. Samotný rastr masky chladiče má novou podobu, která je zřetelnější a kultivovanější než klasické provedení ve tvaru plástve.
Nové ztvárnění zadní partie je kulatější, než bylo původně v plánu, aby se posílila optická návaznost přední a zadní části vozidla. Díky zvětšení úhlu sklonu zadního skla přibližně o 14 stupňů a svalnatým tvarům nad podběhy zadních kol se vůz celkově jeví jako kompaktnější, přestože se zadní převis karoserie prodloužil o 20 mm. Standardní součástí všech stupňů výbavy je střešní spoiler.
Zadní full-LED koncové svítilny používají světlovodné trubice, které svým provedením zdůrazňují široký a přikrčený postoj nového Aurisu při pohledu zezadu. Designové ztvárnění Under Priority Catamaran z přední části vozidla se opakuje i v provedení zadního nárazníku (do tenké spodní hrany jsou zde začleněny dva chromové dekory). Dynamické tvary nové Toyoty Auris jsou ještě zdůrazněny volitelným dvoubarevným schématem lakování, kde lze kombinovat odstín karoserie s černým provedením střechy a bočními sloupky v leskle černém provedení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.