Porsche dnes na autosalonu v Ženevě představilo svůj nový elektrický koncept Mission E Cross Turismo, který reprezentuje další přírůstek do segmentu elektrických vozidel typu CUV, tedy Cross Utility Vehicle. Pokud tedy patříte k milovníkům moderních technologií a výletů do přírody, tenhle koncept je přesně něco pro vás.
Pokud patříte k milovníkům výletů do přírody, sportovních aktivit a různých dobrodružství za městem, Mission E Cross by měl být přesně tím pravým pro vás. Designéři totiž mysleli právě na lidi pohybující se mimo "komfortní zónu", takže novému CUV nadělili prostorný interiér s šikovným úložným systémem.
Koncept měří cca 4.95 metrů na délku, uvnitř nabízí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla a pod jeho kapotou se ukrývá propracovaný pohon všech kol, který pohání pohonný systém s 800-voltovou architekturou.
Po vizuální stránce nabídne nové elektrické Porsche poměrně nízce střiženou kapotu, řadu více či méně výrazných otvorů pro přívod vzduchu, impozantní LED matrixové světlomety, výrazné plastové lemy podběhů, plastové lemování prahů a černé plastové nárazníky, které v sobě kombinují sportovnost i odolnost. Samozřejmostí je pak nepatrně vyšší světlá výška, díky které bude cestování mimo zpevněné silnice zas o něco snazší.
Jak už název vozu napovídá, interiér je přizpůsoben maximální praktičnosti. V kufru tak nalezneme systém kolejnic a nastavitelných / odnímatelných popruhů, zatím co opěráky zadních sedadel se dají snadno sklopit, čímž úložný prostor ještě víc naroste. V přední části stojí za zmínku multimediální systém, který se rozprostírá téměř po celé šířce palubní desky. Menší displej se ukrývá i v přední části středové konzole a další displej, se třemi kruhovými ukazateli, je umístěn přímo před řidičem.
K dalším zajímavostem z interiéru patří bezesporu samotné tvarování sedadel, multimediální systém Porsche Connect, design pozvolna stoupající středové konzole, která se pomalu provazuje s palubní deskou nebo netradičně modré bezpečnostní pásy.
Pohonný systém pod kapotou Mission E Cross Turismo disponuje celkovým výkonem o hodnotě cca 600 k (440 kW), díky čemuž dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.5 sekundy a hranici 200 km/h pokoří během méně než 12 sekund. Na skvělých časech se však kromě výkonných elektromotorů podílí i systém pohonu všech kol, který využívá systém rozdělování točivého momentu Porsche Torque Vectoring. Součástí vozu je také adaptivní vzduchový podvozek, který dokáže zvýšit světlou výšku až o 50 mm, nebo systém Dynamic Chassis Control (PDCC), který zajišťuje maximální stabilitu.
Pohonný systém využívající Li-Ion baterie v kombinaci s 800-voltovou architekturou dokáže nabídnout dojezd až 400 km na jedno nabití - to přitom trvá pouhých 15 minut. Mission E Cross Turismo navíc dokáže pracovat s bezdrátovým indukčním nabíjením, nabíjecími stanicemi nebo speciálním domácím systémem pro ukládání elektrické energie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.