Porsche dnes na autosalonu v Ženevě představilo svůj nový elektrický koncept Mission E Cross Turismo, který reprezentuje další přírůstek do segmentu elektrických vozidel typu CUV, tedy Cross Utility Vehicle. Pokud tedy patříte k milovníkům moderních technologií a výletů do přírody, tenhle koncept je přesně něco pro vás.
Pokud patříte k milovníkům výletů do přírody, sportovních aktivit a různých dobrodružství za městem, Mission E Cross by měl být přesně tím pravým pro vás. Designéři totiž mysleli právě na lidi pohybující se mimo "komfortní zónu", takže novému CUV nadělili prostorný interiér s šikovným úložným systémem.
Koncept měří cca 4.95 metrů na délku, uvnitř nabízí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla a pod jeho kapotou se ukrývá propracovaný pohon všech kol, který pohání pohonný systém s 800-voltovou architekturou.
Po vizuální stránce nabídne nové elektrické Porsche poměrně nízce střiženou kapotu, řadu více či méně výrazných otvorů pro přívod vzduchu, impozantní LED matrixové světlomety, výrazné plastové lemy podběhů, plastové lemování prahů a černé plastové nárazníky, které v sobě kombinují sportovnost i odolnost. Samozřejmostí je pak nepatrně vyšší světlá výška, díky které bude cestování mimo zpevněné silnice zas o něco snazší.
Jak už název vozu napovídá, interiér je přizpůsoben maximální praktičnosti. V kufru tak nalezneme systém kolejnic a nastavitelných / odnímatelných popruhů, zatím co opěráky zadních sedadel se dají snadno sklopit, čímž úložný prostor ještě víc naroste. V přední části stojí za zmínku multimediální systém, který se rozprostírá téměř po celé šířce palubní desky. Menší displej se ukrývá i v přední části středové konzole a další displej, se třemi kruhovými ukazateli, je umístěn přímo před řidičem.
K dalším zajímavostem z interiéru patří bezesporu samotné tvarování sedadel, multimediální systém Porsche Connect, design pozvolna stoupající středové konzole, která se pomalu provazuje s palubní deskou nebo netradičně modré bezpečnostní pásy.
Pohonný systém pod kapotou Mission E Cross Turismo disponuje celkovým výkonem o hodnotě cca 600 k (440 kW), díky čemuž dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.5 sekundy a hranici 200 km/h pokoří během méně než 12 sekund. Na skvělých časech se však kromě výkonných elektromotorů podílí i systém pohonu všech kol, který využívá systém rozdělování točivého momentu Porsche Torque Vectoring. Součástí vozu je také adaptivní vzduchový podvozek, který dokáže zvýšit světlou výšku až o 50 mm, nebo systém Dynamic Chassis Control (PDCC), který zajišťuje maximální stabilitu.
Pohonný systém využívající Li-Ion baterie v kombinaci s 800-voltovou architekturou dokáže nabídnout dojezd až 400 km na jedno nabití - to přitom trvá pouhých 15 minut. Mission E Cross Turismo navíc dokáže pracovat s bezdrátovým indukčním nabíjením, nabíjecími stanicemi nebo speciálním domácím systémem pro ukládání elektrické energie.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?