Porsche představilo elektrický Mission E Cross Turismo, parťáka do města i do přírody

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 11:19 Google+

Porsche dnes na autosalonu v Ženevě představilo svůj nový elektrický koncept Mission E Cross Turismo, který reprezentuje další přírůstek do segmentu elektrických vozidel typu CUV, tedy Cross Utility Vehicle. Pokud tedy patříte k milovníkům moderních technologií a výletů do přírody, tenhle koncept je přesně něco pro vás.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Porsche Mission E Cross Turismo

Koncept Porsche Mission E Cross Turismo | foto: Porsche

Sdílejte článek

Pokud patříte k milovníkům výletů do přírody, sportovních aktivit a různých dobrodružství za městem, Mission E Cross by měl být přesně tím pravým pro vás. Designéři totiž mysleli právě na lidi pohybující se mimo "komfortní zónu", takže novému CUV nadělili prostorný interiér s šikovným úložným systémem.

Koncept měří cca 4.95 metrů na délku, uvnitř nabízí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla a pod jeho kapotou se ukrývá propracovaný pohon všech kol, který pohání pohonný systém s 800-voltovou architekturou.

Po vizuální stránce nabídne nové elektrické Porsche poměrně nízce střiženou kapotu, řadu více či méně výrazných otvorů pro přívod vzduchu, impozantní LED matrixové světlomety, výrazné plastové lemy podběhů, plastové lemování prahů a černé plastové nárazníky, které v sobě kombinují sportovnost i odolnost. Samozřejmostí je pak nepatrně vyšší světlá výška, díky které bude cestování mimo zpevněné silnice zas o něco snazší.

Jak už název vozu napovídá, interiér je přizpůsoben maximální praktičnosti. V kufru tak nalezneme systém kolejnic a nastavitelných / odnímatelných popruhů, zatím co opěráky zadních sedadel se dají snadno sklopit, čímž úložný prostor ještě víc naroste.  V přední části stojí za zmínku multimediální systém, který se rozprostírá téměř po celé šířce palubní desky. Menší displej se ukrývá i v přední části středové konzole a další displej, se třemi kruhovými ukazateli, je umístěn přímo před řidičem.

K dalším zajímavostem z interiéru patří bezesporu samotné tvarování sedadel, multimediální systém Porsche Connect, design pozvolna stoupající středové konzole, která se pomalu provazuje s palubní deskou nebo netradičně modré bezpečnostní pásy.

Pohonný systém pod kapotou Mission E Cross Turismo disponuje celkovým výkonem o hodnotě cca 600 k (440 kW), díky čemuž dokáže vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.5 sekundy a hranici 200 km/h pokoří během méně než 12 sekund. Na skvělých časech se však kromě výkonných elektromotorů podílí i systém pohonu všech kol, který využívá systém rozdělování točivého momentu Porsche Torque Vectoring. Součástí vozu je také adaptivní vzduchový podvozek, který dokáže zvýšit světlou výšku až o 50 mm, nebo systém Dynamic Chassis Control (PDCC), který zajišťuje maximální stabilitu.

img-responsive

Koncept Porsche Mission E Cross Turismo | foto: Porsche

Pohonný systém využívající Li-Ion baterie v kombinaci s 800-voltovou architekturou dokáže nabídnout dojezd až 400 km na jedno nabití - to přitom trvá pouhých 15 minut. Mission E Cross Turismo navíc dokáže pracovat s bezdrátovým indukčním nabíjením, nabíjecími stanicemi nebo speciálním domácím systémem pro ukládání elektrické energie.

Vytisknout

Diskuze: Porsche představilo elektrický Mission E Cross Turismo, parťáka do města i do přírody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový koncept Toyota GR Supra Racing

Koncept GR Supra Racing ohlásil návrat legendy, Toyota oživila svou ikonu se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud