Po nedávné modernizaci klasických modelů řady C se technici z oddělení Mercedes-AMG vrhli i na modernizaci ostřejší varianty C43. Ta na první pohled kopíruje starší model, nicméně i zde se najde pár novinek, které se sluší zmínit.
Hned první novinkou je modernizovaná maska, která se podobně jako u ostatních modelů AMG chlubí dvěma liniemi v matně stříbrné barvě. Přední nárazník pak dostal lehce agresivnější tvary a dvojici lamel v každém z bočních přívodů vzduchu.
V zadní části pak ihned zaujme nově tvarovaná čtveřice koncovek výfuku, která je lemována lehce agresivnějším difuzérem lakovaným vysoce lesklou černou barvou, což přidává zádi vozu na sportovnosti. Pokud se ale zákazník rozhodně připlatit si za AMG Night Package, může se podobně lesklého černého laku dočkat na vícero doplňcích.
Dalšími estetickými změnami jsou nově tvarované LED světlomety a nové 18' a 19' palcové disky. Ty se navíc kromě vzhledu mohou pochlubit i nadprůměrnou aerodynamikou, která měla být laděna dokonce ve větrném tunelu. Nové disky by tak měly zajistit ideální proudění vzduchu kolem kol.
Nejočekávanější novinky bývají většinou pod kapotou, ovšem je otázkou, zda z téhle modernizace nebudou zákazníci trochu zklamaní. Dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový motor V6 sice dostal větší turbodmychadla, ovšem jeho výkon se posunul o pouhých 23 koní na 385 koní celkově. Točivý moment 520 Nm pak zůstal beze změny.
Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne C43 sedan během 4.6 sekundy a jeho maximální rychlost byla elektronicky omezena na 209 km/h. O přenos výkonu na kola se stará devítistupňová automatická převodovka a systém pohonu všech kol 4Matic, který dokáže protěžovat i pouze zadní nápravu.
Co se interiéru týče, řidiče jistě nadchne přepracovaná kabina s 12.3 palcovým digitálním přístrojovým štítem, který nabízí rozložení Classic, Sport nebo Supersport. Kromě toho patří ke standardní výbavě i 10.25 palcová obrazovka multimediálního systému, nebo AMG volant potažený kůží Nappa.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?