Po nedávné modernizaci klasických modelů řady C se technici z oddělení Mercedes-AMG vrhli i na modernizaci ostřejší varianty C43. Ta na první pohled kopíruje starší model, nicméně i zde se najde pár novinek, které se sluší zmínit.
Hned první novinkou je modernizovaná maska, která se podobně jako u ostatních modelů AMG chlubí dvěma liniemi v matně stříbrné barvě. Přední nárazník pak dostal lehce agresivnější tvary a dvojici lamel v každém z bočních přívodů vzduchu.
V zadní části pak ihned zaujme nově tvarovaná čtveřice koncovek výfuku, která je lemována lehce agresivnějším difuzérem lakovaným vysoce lesklou černou barvou, což přidává zádi vozu na sportovnosti. Pokud se ale zákazník rozhodně připlatit si za AMG Night Package, může se podobně lesklého černého laku dočkat na vícero doplňcích.
Dalšími estetickými změnami jsou nově tvarované LED světlomety a nové 18' a 19' palcové disky. Ty se navíc kromě vzhledu mohou pochlubit i nadprůměrnou aerodynamikou, která měla být laděna dokonce ve větrném tunelu. Nové disky by tak měly zajistit ideální proudění vzduchu kolem kol.
Nejočekávanější novinky bývají většinou pod kapotou, ovšem je otázkou, zda z téhle modernizace nebudou zákazníci trochu zklamaní. Dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový motor V6 sice dostal větší turbodmychadla, ovšem jeho výkon se posunul o pouhých 23 koní na 385 koní celkově. Točivý moment 520 Nm pak zůstal beze změny.
Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne C43 sedan během 4.6 sekundy a jeho maximální rychlost byla elektronicky omezena na 209 km/h. O přenos výkonu na kola se stará devítistupňová automatická převodovka a systém pohonu všech kol 4Matic, který dokáže protěžovat i pouze zadní nápravu.
Co se interiéru týče, řidiče jistě nadchne přepracovaná kabina s 12.3 palcovým digitálním přístrojovým štítem, který nabízí rozložení Classic, Sport nebo Supersport. Kromě toho patří ke standardní výbavě i 10.25 palcová obrazovka multimediálního systému, nebo AMG volant potažený kůží Nappa.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.