Nejdrsnější off-road světa umí plavat? Z New Yorku do Paříže to vezme přes Beringův průliv

Scuderia Cameron Glickenhaus Boot
Scuderia Cameron Glickenhaus Boot, foto: Scuderia Cameron Glickenhaus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. března 2018 11:50 | akt. 2. března 2018 16:16
Sdílej:

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus má většina z nás spojenou hlavně s výrobou sportovních vozů, ovšem americká automobilka se zhruba před měsícem pochlubila i konceptem drsného off-roadu. A protože každý off-road by měl dokázat velké věci, začala automobilka pracovat na nejdrsnějším dálkovém závodě světa, kvůli kterému musela naučit svůj vůz plavat.

Scuderia Cameron Glickenhaus představilo svůj drsný off-road nazvaný Boot hned ve dvou variantách. Dvoudveřová nese název Expedition a stylová dvoudveřová Steve (neptejte se nás proč, také by nás to zajímalo). Kromě vývoje samotných off-roadů má však společnost SCG mnohem ambicioznější plány - navrhuje pro ně jeden z nejdrsnějších trans-kontinentálních závodů světa, během kterých se i namočí.

První velkolepou ukázkou schopností nového modelu "Boot" by mělo být pokoření sopky Ojos del Salado v Andách, jejíž vrchol se nachází v nadmořské výšce 6 893 metrů nad mořem. Plán na zdolání vulkánu má být stále v běhu, ovšem datum jeho realizace neznáme. Mnohem impozantněji však zní návrh nového mezi-kontinentálního závodu, během kterého by měl Boot vyrazit z New Yorku do Paříže. Tenhle závod se má ale obejít bez jakékoliv další pomoci, takže Boot bude muset být obojživelný.

Automobilka ke svému ambicioznímu závodu zveřejnila pár grafik, z nichž několik zachycuje Boot během zdolávání moře / oceánu plného drobných kousků ledu. Boot je po obou stranách obklopen masivními plováky, kterého nadnáší a zároveň pohání. Na konci každého je totiž umístěn menší lodní motor. Způsob uchycení ani ovládání neznáme, ovšem zážitek to jistě bude zajímavý. 

Protože informací je velmi málo, rozhodl se motoristický web Motor1.com oslovit přímo automobilku SCG. Ta byla ve svém vyjádření poměrně skromná, nicméně podle všeho by se měl závod uskutečnit v roce 2020 a vozy be měly vyrazit z New Yorku na západ, překonat Beringovu úžinu (88 kilometrů) a pokračovat na západ až do Paříže. Po cestě by měly vozy zavítat na slavné silnice jako Trans-Sibiřská dálnice, Cesta kostí nebo Hedvábnou stezku. Počítá se také s návštěvou měst jako je Peking, Moskva nebo St. Petersburg.

Automobilka však nechce dělat závod jen sama pro sebe a tak vyzývá ostatní výrobce SUV, aby představily své speciály a závodu se účastnily. Ti, kteří se do závodu přihlásí, se pak prý mohou v Paříži těšit na večeři na účet automobilky SCG.

Pokud by se závod skutečně uskutečnil, navíc s účastí automobilek, mohlo by jít o naprosto fascinující podívanou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.