Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus má většina z nás spojenou hlavně s výrobou sportovních vozů, ovšem americká automobilka se zhruba před měsícem pochlubila i konceptem drsného off-roadu. A protože každý off-road by měl dokázat velké věci, začala automobilka pracovat na nejdrsnějším dálkovém závodě světa, kvůli kterému musela naučit svůj vůz plavat.
Scuderia Cameron Glickenhaus představilo svůj drsný off-road nazvaný Boot hned ve dvou variantách. Dvoudveřová nese název Expedition a stylová dvoudveřová Steve (neptejte se nás proč, také by nás to zajímalo). Kromě vývoje samotných off-roadů má však společnost SCG mnohem ambicioznější plány - navrhuje pro ně jeden z nejdrsnějších trans-kontinentálních závodů světa, během kterých se i namočí.
První velkolepou ukázkou schopností nového modelu "Boot" by mělo být pokoření sopky Ojos del Salado v Andách, jejíž vrchol se nachází v nadmořské výšce 6 893 metrů nad mořem. Plán na zdolání vulkánu má být stále v běhu, ovšem datum jeho realizace neznáme. Mnohem impozantněji však zní návrh nového mezi-kontinentálního závodu, během kterého by měl Boot vyrazit z New Yorku do Paříže. Tenhle závod se má ale obejít bez jakékoliv další pomoci, takže Boot bude muset být obojživelný.
Automobilka ke svému ambicioznímu závodu zveřejnila pár grafik, z nichž několik zachycuje Boot během zdolávání moře / oceánu plného drobných kousků ledu. Boot je po obou stranách obklopen masivními plováky, kterého nadnáší a zároveň pohání. Na konci každého je totiž umístěn menší lodní motor. Způsob uchycení ani ovládání neznáme, ovšem zážitek to jistě bude zajímavý.
Protože informací je velmi málo, rozhodl se motoristický web Motor1.com oslovit přímo automobilku SCG. Ta byla ve svém vyjádření poměrně skromná, nicméně podle všeho by se měl závod uskutečnit v roce 2020 a vozy be měly vyrazit z New Yorku na západ, překonat Beringovu úžinu (88 kilometrů) a pokračovat na západ až do Paříže. Po cestě by měly vozy zavítat na slavné silnice jako Trans-Sibiřská dálnice, Cesta kostí nebo Hedvábnou stezku. Počítá se také s návštěvou měst jako je Peking, Moskva nebo St. Petersburg.
Automobilka však nechce dělat závod jen sama pro sebe a tak vyzývá ostatní výrobce SUV, aby představily své speciály a závodu se účastnily. Ti, kteří se do závodu přihlásí, se pak prý mohou v Paříži těšit na večeři na účet automobilky SCG.
Pokud by se závod skutečně uskutečnil, navíc s účastí automobilek, mohlo by jít o naprosto fascinující podívanou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).