Hyundai představilo čistě elektrickou variantu svého kompaktního crossoveru Kona, který se veřejnosti oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Elektrické SUV bude dostupné ve dvou výkonových variantách a jeho výbava přenese řidiče do vozů vyšších tříd.
Základní varianta elektrické Kony nabídne elektrický motor o výkonu 135 koní, který bude čerpat energii ze 32,9 kWh akumulátoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout během 9.3 sekundy a dojezd se má dle měření WLTP pohybovat okolo 300 kilometrů.
Výkonnější varianta nabídne elektromotor o výkonu 204 koní, který bude spojen s akumulátorem o kapacitě 64 kWh. Tato kombinace zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za slušných 7.6 sekundy a akcelerace by se měla zarazit u maximální rychlosti 167 km/h. To nejpodstatnější, tedy dojezd na jedno nabití, by pak mohl dosahovat až 470 km.
Navzdory rozdílné kapacitě akumulátorů však mají obě varianty jedno společné: při připojení k nabíječce o výkonu 100 kW se obě baterie nabijí na 80 % během parádních 54 minut. Nabíjení však bude probíhat i během brzdění. Tento systém bude navíc nastavitelný, což řidiči umožní zvolit si intenzitu brzdění pomocí pádel pod volantem.
Palubní deska nabídne plně digitální přístrojový panel se 7-palcovým displejem s vysokým rozlišením. Infotainment systém pak nabídne klasické vlastnosti typu široké konektivity, včetně Apple Car Play nebo Android Auto. Nová středová konzole pak nabídne zcela přepracované řazení a nové úložné prostory.
Velice působivý je i seznam různých asistenčních systémů, které by vás měly udržet naživu a bez zranění. Příkladem můžeme jmenovat adaptivní tempomat, systém Start & Stop, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem a řadu dalších.
Veřejná premiéra elektrického Hyundai Kona se uskuteční na autosalonu v Ženevě.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.