Hyundai představilo čistě elektrickou variantu svého kompaktního crossoveru Kona, který se veřejnosti oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Elektrické SUV bude dostupné ve dvou výkonových variantách a jeho výbava přenese řidiče do vozů vyšších tříd.
Základní varianta elektrické Kony nabídne elektrický motor o výkonu 135 koní, který bude čerpat energii ze 32,9 kWh akumulátoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout během 9.3 sekundy a dojezd se má dle měření WLTP pohybovat okolo 300 kilometrů.
Výkonnější varianta nabídne elektromotor o výkonu 204 koní, který bude spojen s akumulátorem o kapacitě 64 kWh. Tato kombinace zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za slušných 7.6 sekundy a akcelerace by se měla zarazit u maximální rychlosti 167 km/h. To nejpodstatnější, tedy dojezd na jedno nabití, by pak mohl dosahovat až 470 km.
Navzdory rozdílné kapacitě akumulátorů však mají obě varianty jedno společné: při připojení k nabíječce o výkonu 100 kW se obě baterie nabijí na 80 % během parádních 54 minut. Nabíjení však bude probíhat i během brzdění. Tento systém bude navíc nastavitelný, což řidiči umožní zvolit si intenzitu brzdění pomocí pádel pod volantem.
Palubní deska nabídne plně digitální přístrojový panel se 7-palcovým displejem s vysokým rozlišením. Infotainment systém pak nabídne klasické vlastnosti typu široké konektivity, včetně Apple Car Play nebo Android Auto. Nová středová konzole pak nabídne zcela přepracované řazení a nové úložné prostory.
Velice působivý je i seznam různých asistenčních systémů, které by vás měly udržet naživu a bez zranění. Příkladem můžeme jmenovat adaptivní tempomat, systém Start & Stop, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem a řadu dalších.
Veřejná premiéra elektrického Hyundai Kona se uskuteční na autosalonu v Ženevě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?