Hyundai představilo čistě elektrickou variantu svého kompaktního crossoveru Kona, který se veřejnosti oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Elektrické SUV bude dostupné ve dvou výkonových variantách a jeho výbava přenese řidiče do vozů vyšších tříd.
Základní varianta elektrické Kony nabídne elektrický motor o výkonu 135 koní, který bude čerpat energii ze 32,9 kWh akumulátoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout během 9.3 sekundy a dojezd se má dle měření WLTP pohybovat okolo 300 kilometrů.
Výkonnější varianta nabídne elektromotor o výkonu 204 koní, který bude spojen s akumulátorem o kapacitě 64 kWh. Tato kombinace zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za slušných 7.6 sekundy a akcelerace by se měla zarazit u maximální rychlosti 167 km/h. To nejpodstatnější, tedy dojezd na jedno nabití, by pak mohl dosahovat až 470 km.
Navzdory rozdílné kapacitě akumulátorů však mají obě varianty jedno společné: při připojení k nabíječce o výkonu 100 kW se obě baterie nabijí na 80 % během parádních 54 minut. Nabíjení však bude probíhat i během brzdění. Tento systém bude navíc nastavitelný, což řidiči umožní zvolit si intenzitu brzdění pomocí pádel pod volantem.
Palubní deska nabídne plně digitální přístrojový panel se 7-palcovým displejem s vysokým rozlišením. Infotainment systém pak nabídne klasické vlastnosti typu široké konektivity, včetně Apple Car Play nebo Android Auto. Nová středová konzole pak nabídne zcela přepracované řazení a nové úložné prostory.
Velice působivý je i seznam různých asistenčních systémů, které by vás měly udržet naživu a bez zranění. Příkladem můžeme jmenovat adaptivní tempomat, systém Start & Stop, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem a řadu dalších.
Veřejná premiéra elektrického Hyundai Kona se uskuteční na autosalonu v Ženevě.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?