Hyundai představilo čistě elektrickou variantu svého kompaktního crossoveru Kona, který se veřejnosti oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Elektrické SUV bude dostupné ve dvou výkonových variantách a jeho výbava přenese řidiče do vozů vyšších tříd.
Základní varianta elektrické Kony nabídne elektrický motor o výkonu 135 koní, který bude čerpat energii ze 32,9 kWh akumulátoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout během 9.3 sekundy a dojezd se má dle měření WLTP pohybovat okolo 300 kilometrů.
Výkonnější varianta nabídne elektromotor o výkonu 204 koní, který bude spojen s akumulátorem o kapacitě 64 kWh. Tato kombinace zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za slušných 7.6 sekundy a akcelerace by se měla zarazit u maximální rychlosti 167 km/h. To nejpodstatnější, tedy dojezd na jedno nabití, by pak mohl dosahovat až 470 km.
Navzdory rozdílné kapacitě akumulátorů však mají obě varianty jedno společné: při připojení k nabíječce o výkonu 100 kW se obě baterie nabijí na 80 % během parádních 54 minut. Nabíjení však bude probíhat i během brzdění. Tento systém bude navíc nastavitelný, což řidiči umožní zvolit si intenzitu brzdění pomocí pádel pod volantem.
Palubní deska nabídne plně digitální přístrojový panel se 7-palcovým displejem s vysokým rozlišením. Infotainment systém pak nabídne klasické vlastnosti typu široké konektivity, včetně Apple Car Play nebo Android Auto. Nová středová konzole pak nabídne zcela přepracované řazení a nové úložné prostory.
Velice působivý je i seznam různých asistenčních systémů, které by vás měly udržet naživu a bez zranění. Příkladem můžeme jmenovat adaptivní tempomat, systém Start & Stop, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem a řadu dalších.
Veřejná premiéra elektrického Hyundai Kona se uskuteční na autosalonu v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.