Hyundai představilo čistě elektrickou variantu svého kompaktního crossoveru Kona, který se veřejnosti oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Elektrické SUV bude dostupné ve dvou výkonových variantách a jeho výbava přenese řidiče do vozů vyšších tříd.
Základní varianta elektrické Kony nabídne elektrický motor o výkonu 135 koní, který bude čerpat energii ze 32,9 kWh akumulátoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout během 9.3 sekundy a dojezd se má dle měření WLTP pohybovat okolo 300 kilometrů.
Výkonnější varianta nabídne elektromotor o výkonu 204 koní, který bude spojen s akumulátorem o kapacitě 64 kWh. Tato kombinace zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za slušných 7.6 sekundy a akcelerace by se měla zarazit u maximální rychlosti 167 km/h. To nejpodstatnější, tedy dojezd na jedno nabití, by pak mohl dosahovat až 470 km.
Navzdory rozdílné kapacitě akumulátorů však mají obě varianty jedno společné: při připojení k nabíječce o výkonu 100 kW se obě baterie nabijí na 80 % během parádních 54 minut. Nabíjení však bude probíhat i během brzdění. Tento systém bude navíc nastavitelný, což řidiči umožní zvolit si intenzitu brzdění pomocí pádel pod volantem.
Palubní deska nabídne plně digitální přístrojový panel se 7-palcovým displejem s vysokým rozlišením. Infotainment systém pak nabídne klasické vlastnosti typu široké konektivity, včetně Apple Car Play nebo Android Auto. Nová středová konzole pak nabídne zcela přepracované řazení a nové úložné prostory.
Velice působivý je i seznam různých asistenčních systémů, které by vás měly udržet naživu a bez zranění. Příkladem můžeme jmenovat adaptivní tempomat, systém Start & Stop, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem a řadu dalších.
Veřejná premiéra elektrického Hyundai Kona se uskuteční na autosalonu v Ženevě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?