Cupra bylo po dlouhá léta označení ostrých modelů automobilky Seat, ovšem řped pár týdny se automobilka rozhodla, že z pouhého označení vytvoří novou značku, která bude zaměřená na vývoj ostrých modelů. Prvním oficiálním vozem z její produkce se pak stane Cupra Ateca o výkonu 300 koní.
Cupra Ateca je kompaktní SUV, konkurent mladoboleslavského Karoqu, pod jehož kapotou se objeví koncernový 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu rovných 300 koní. Výkon poté poputuje skrze sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovku DSG na všechna kola, díky čemuž pokoří ostrá Ateca 100 km/h během 5.4 sekundy a její maximální rychlost by se měla vyšplhat až na 245 km/h.
Úprava se však nedotkla jen motoru. Prvnímu modelu ze své produkce nadělili technici z Cupry i adaptivní podvozek, který bude součástí standardní výbavy. Díky funkci "Drive Profile" si pak řidič bude moci vybrat z z jízdních režimů Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road a chybět nebude ani speciální režim CUPRA.
Úprava exteriéru nezahrnuje jen nové nárazníky, blatníky, prahy, zadní spoiler a přední mřížku chladiče, ale také zcela nové logo Cupry. Samotný nápis Cupra pak nalezneme na řadě dalších míst interiéru i exteriéru, jako příklad lze uvést spodní část předního blatníku nebo koncovky výfuků. V podbězích se pak usídlila exkluzivní 19 palcová kola, která barvou ladí s exteriérem.
Interiér nabízí čalounění černou Alcantarou s prošíváním šedou nití, hliníkové pedály nebo leskle černé obložení. Klasická loga Seatu opět nahradila loga Cupry a standardní výbava se rozrostla o bezklíčový přístup a startování, bezdrátové nabíjení telefonu, parkovací kamery s rozsahem 360 °, 8-palcový multimediální systém, digitální přístrojový panel a řadu dalších novinek.
Pokud by to ale někomu nestačilo, Cupra nabídne i balíček "Performance". Ten zahrnuje 18-palcové brzdy Brembo, karbonové doplňky interiéru nebo kožená sedadla. Exkluzivní skořepinová sedadla Cupra pak mají být dostupná od poloviny roku 2019.
Spolu s Cupra Ateca došlo k odhalení designové studie modelu Cupra Ibiza a automobilka mimo jiní prozradila, že zvažuje vývoj ostré varianty většího SUV Arona. Příznivce závodů pak jistě potěší snímky nového závodního speciálu Seat Cupra TCR, připraveného na sezonu 2018.
Závodníky, kteří občas potřebují odvézt děti do školky, pak jistě potěší speciální varianta Seatu Leon kombi označovaná Leon Cupa R ST. Nový výkonný kombík nabídne stejné měděné detaily jako limitovaná edice Cupra R a pod jeho kapotou se objeví 2.0 litrový přeplňovaný motor TSI o výkonu 296 koní, který je spojen s DSG převodovkou a pohonem všech kol.
Nová Cupra Ateca, designová studie Cupra Ibiza a speciál Leon Cupra R budou samozřejmě k vidění na autosalonu v Ženevě, kde si užijí svou celosvětovou premiéru.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?