Italská automobilka Italdesign je pro řadu lidí stále ještě neznámým jménem, ovšem ve světě exkluzivních sportovních automobilů už si zasloužila značnou pozornost. Její první model Zerouno coupe se totiž navzdory extrémní ceně vyprodal rekordní rychlostí. Automobilka tak připravila verzi s otevřenou karoserií a nyní čeká, zda svůj úspěch zopakuje.
Novinka této exkluzivní italské automobilky bude poprvé naživo prezentována až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem již nyní mám k dispozici její první nákresy. Ty sice neodhalují žádné velké designové změny, ovšem za pozornost jistě stojí dva oblouky za sedačkami, mezi kterými se ukrývá tmavý kryt motoru.
Tím by opět měl být atmosferický 5.0 litrový vidlicový desetiválec, jehož výkon se dohaduje na cca 610 koní a 560 Nm točivého momentu. Motor by měl být spojen se sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola.
O parametrech akcelerace či maximální rychlosti zatím nemáme žádné informace, ovšem z praxe odhadujeme, že budou nepatrně horší, než v případě modelu s pevnou střechou. Ten zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy a jeho maximální rychlost se zastavila až na hranici 330 km/h.
Velký podíl na těchto úctyhodných výkonech má mimo jiné i velice lehká konstrukce. Šasi je totiž vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a karoserie je čistě karbonová. V podbězích se pak očekávají 20 palcová kola z lehkých sliti, za kterými se nejspíš budou schovávat karbon-keramické brzdy.
Cena zatím zveřejněna nebyla, ovšem nejčastější spekulace mluví o částce okolo 1.9 milionu euro, tedy cca 48.1 milionu korun. Verze Targa by se tak stala o cca 400 000 euro (10.1 milionu Kč) dražší, než verze s pevnou střechou. Automobilak se však vyžívá ve výrobě značně omezených edic, díky čemuž je vůz zajímavým artiklem zejména pro sběratele. Pokud by tedy stejně jako v případě verze kupé vzniklo jen 5 kusů, rozhodně se o jejich budoucnost neobáváme.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?