Seznamte se s Italdesign Zerouno Targa. Zopakuje otevřený sporťák triumf svého předchůdce?

Italdesign Zerouno Targa
Italdesign Zerouno Targa, foto: Italdesign
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. února 2018 10:16
Sdílej:

Italská automobilka Italdesign je pro řadu lidí stále ještě neznámým jménem, ovšem ve světě exkluzivních sportovních automobilů už si zasloužila značnou pozornost. Její první model Zerouno coupe se totiž navzdory extrémní ceně vyprodal rekordní rychlostí. Automobilka tak připravila verzi s otevřenou karoserií a nyní čeká, zda svůj úspěch zopakuje.

Novinka této exkluzivní italské automobilky bude poprvé naživo prezentována až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem již nyní mám k dispozici její první nákresy. Ty sice neodhalují žádné velké designové změny, ovšem za pozornost jistě stojí dva oblouky za sedačkami, mezi kterými se ukrývá tmavý kryt motoru.

Tím by opět měl být atmosferický 5.0 litrový vidlicový desetiválec, jehož výkon se dohaduje na cca 610 koní a 560 Nm točivého momentu. Motor by měl být spojen se sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola.

O parametrech akcelerace či maximální rychlosti zatím nemáme žádné informace, ovšem z praxe odhadujeme, že budou nepatrně horší, než v případě modelu s pevnou střechou. Ten zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy a jeho maximální rychlost se zastavila až na hranici 330 km/h.

Velký podíl na těchto úctyhodných výkonech má mimo jiné i velice lehká konstrukce. Šasi je totiž vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a karoserie je čistě karbonová. V podbězích se pak očekávají 20 palcová kola z lehkých sliti, za kterými se nejspíš budou schovávat karbon-keramické brzdy.

Cena zatím zveřejněna nebyla, ovšem nejčastější spekulace mluví o částce okolo 1.9 milionu euro, tedy cca 48.1 milionu korun. Verze Targa by se tak stala o cca 400 000 euro (10.1 milionu Kč) dražší, než verze s pevnou střechou. Automobilak se však vyžívá ve výrobě značně omezených edic, díky čemuž je vůz zajímavým artiklem zejména pro sběratele. Pokud by tedy stejně jako v případě verze kupé vzniklo jen 5 kusů, rozhodně se o jejich budoucnost neobáváme.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.