Italská automobilka Italdesign je pro řadu lidí stále ještě neznámým jménem, ovšem ve světě exkluzivních sportovních automobilů už si zasloužila značnou pozornost. Její první model Zerouno coupe se totiž navzdory extrémní ceně vyprodal rekordní rychlostí. Automobilka tak připravila verzi s otevřenou karoserií a nyní čeká, zda svůj úspěch zopakuje.
Novinka této exkluzivní italské automobilky bude poprvé naživo prezentována až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem již nyní mám k dispozici její první nákresy. Ty sice neodhalují žádné velké designové změny, ovšem za pozornost jistě stojí dva oblouky za sedačkami, mezi kterými se ukrývá tmavý kryt motoru.
Tím by opět měl být atmosferický 5.0 litrový vidlicový desetiválec, jehož výkon se dohaduje na cca 610 koní a 560 Nm točivého momentu. Motor by měl být spojen se sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola.
O parametrech akcelerace či maximální rychlosti zatím nemáme žádné informace, ovšem z praxe odhadujeme, že budou nepatrně horší, než v případě modelu s pevnou střechou. Ten zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy a jeho maximální rychlost se zastavila až na hranici 330 km/h.
Velký podíl na těchto úctyhodných výkonech má mimo jiné i velice lehká konstrukce. Šasi je totiž vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a karoserie je čistě karbonová. V podbězích se pak očekávají 20 palcová kola z lehkých sliti, za kterými se nejspíš budou schovávat karbon-keramické brzdy.
Cena zatím zveřejněna nebyla, ovšem nejčastější spekulace mluví o částce okolo 1.9 milionu euro, tedy cca 48.1 milionu korun. Verze Targa by se tak stala o cca 400 000 euro (10.1 milionu Kč) dražší, než verze s pevnou střechou. Automobilak se však vyžívá ve výrobě značně omezených edic, díky čemuž je vůz zajímavým artiklem zejména pro sběratele. Pokud by tedy stejně jako v případě verze kupé vzniklo jen 5 kusů, rozhodně se o jejich budoucnost neobáváme.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.