Novinka této exkluzivní italské automobilky bude poprvé naživo prezentována až na letošním autosalonu v Ženevě, ovšem již nyní mám k dispozici její první nákresy. Ty sice neodhalují žádné velké designové změny, ovšem za pozornost jistě stojí dva oblouky za sedačkami, mezi kterými se ukrývá tmavý kryt motoru.
Tím by opět měl být atmosferický 5.0 litrový vidlicový desetiválec, jehož výkon se dohaduje na cca 610 koní a 560 Nm točivého momentu. Motor by měl být spojen se sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola.
O parametrech akcelerace či maximální rychlosti zatím nemáme žádné informace, ovšem z praxe odhadujeme, že budou nepatrně horší, než v případě modelu s pevnou střechou. Ten zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy a jeho maximální rychlost se zastavila až na hranici 330 km/h.
Velký podíl na těchto úctyhodných výkonech má mimo jiné i velice lehká konstrukce. Šasi je totiž vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a karoserie je čistě karbonová. V podbězích se pak očekávají 20 palcová kola z lehkých sliti, za kterými se nejspíš budou schovávat karbon-keramické brzdy.
Cena zatím zveřejněna nebyla, ovšem nejčastější spekulace mluví o částce okolo 1.9 milionu euro, tedy cca 48.1 milionu korun. Verze Targa by se tak stala o cca 400 000 euro (10.1 milionu Kč) dražší, než verze s pevnou střechou. Automobilak se však vyžívá ve výrobě značně omezených edic, díky čemuž je vůz zajímavým artiklem zejména pro sběratele. Pokud by tedy stejně jako v případě verze kupé vzniklo jen 5 kusů, rozhodně se o jejich budoucnost neobáváme.