Nový Peugeot 508 upoutá na první pohled silou své expresivity a dynamickým postojem. Výška vozu byla snížena – na pouhých 140 cm – a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé. Přední strana působí impozantně až agresivně. Mezi světlomety Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího koncepčního vozu značky, Peugeot Instinct, se prosazuje jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. Uprostřed ní trůní logo lva a na nose kapoty je umístěno označení 508. Nový Peugeot 508 tak vzdává hold svým slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé.
Vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly dodává vozu výraznou exkluzivní identitu. Mají ostrý a štíhlý tvar a rámují celý předek vozu. Táhnou se od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících.
Při pohledu z profilu upoutají pozornost dokonale vyvážené proporce vozu, linie střechy je nízko posazená, ladně plynulá, přesně v souladu s principy prémiových automobilů. Peugeot 508 působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Dynamický profil je dokonalý: kapota, sloupek dveří ani rámy dveří nijak neruší, mezery a zarovnání byly díky řemeslné dovednosti designérů sníženy na minimum, kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku).
Vzadu najdeme horizontální leskle černý pás zasazený mezi zadní světla, který je charakteristickým prvkem expresivní zadní části posledních modelů značky. Okamžitě ale upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED převzatá přímo od nejnovějších koncepčních vozů Peugeot, která se poprvé objevila u konceptu Quartz. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ světel jsou neustále vidět. Jejich vzhled se ovšem mění podle toho, zda je pozorovatel sleduje zboku, nebo přímo zezadu. Tento grafický prvek je snadno rozpoznatelný, nenapodobitelný, hodnotný a přispívá k zvýšení bezpečnosti.
Kabina s řešením Peugeot i-Cockpit®
Od doby, kdy se Peugeot i-Cockpit® v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se dál postupně s každým novým modelem vyvíjel, od Peugeotu 2008 přes Peugeot 308 po nejnovější SUV Peugeot 3008 a 5008. Jde tedy již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit®, která se stala výrazným poznávacím znakem vozů značky.
K hlavním komponentům systému Peugeot i-Cockpit® patří: kompaktní volant, velký kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3 a vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců. Tento panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný (šest různých režimů zobrazení). Je umístěn nad volantem a co nejblíže osy pohledu řidiče. Nabízí tak všechny informace potřebné k jízdě, včetně zcela nového systému nočního vidění.
Kapacitní dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8 palců, od úrovně Allure je 10palcový s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou obdivuhodně začleněné do palubní desky a umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím pro uživatelský komfort. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit® Amplify. Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu, jejíž design ještě posiluje modernost místa řidiče a zvyšuje radost z jízdy.
Intenzivní zážitek z řízení
Z hlediska potěšení z řízení je nový Peugeot 508 věrný DNA značky. Využívá technologie a know-how vyvinuté v rámci skupiny PSA, například:
- použití platformy EMP2, která poskytuje skvělé dynamické vlastnosti a podílí se na dalším snižování hmotnosti (v průměru o 70 kg méně než předchozí generace), což snižuje spotřebu, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon;
- zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytujícího větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti;
- montáž silentbloků přední nápravnice zajišťující optimální odpružení a odfiltrování vibrací;
- přizpůsobení víceramenné zadní nápravy spojené s tlumiči s řízeným variabilním odpružením – Active Suspension Control (sériová výbava u GT a u všech benzínových motorů, příplatková výbava u dieselových motorů o objemu 2,0 l);
- seřízení nápravového systému tak, aby vyhovoval všem motorům a zajistil co nejlepší vertikální komfort a odfiltrování nerovností vozovky;
- kalibrace elektrického posilovače řízení zajišťující optimální poměr mezi měkkostí a přímým převodem ve všech situacích a poskytující vynikající manévrovatelnost;
- rozšířené použití moderního spolehlivého automatického převodového ústrojí s využitím nové automatické osmistupňové převodovky EAT8 spojené s impulzním elektrickým ovládáním.
Vysoký komfort a špičková kvalita
Sedadlo řidiče (a od úrovně výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získaly označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken – překlad: Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky (čtyřcestný elektropneumatický systém). Tyto možnosti jsou od úrovně Active součástí příplatkové výbavy.
Sedadla lze rovněž vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti. Obě přední sedadla mohou být také za příplatek opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží.
Ve voze najdeme rovněž celou řadu odkládacích přihrádek – až 32 litrů! – které jsou rozmístěny po celé kabině, dále velké množství zásuvek (4 USB porty pro nabíjení přístrojů od úrovně výbavy Allure + 1 jack v loketní opěrce + 2 zásuvky 12 V, z toho jedna v zavazadlovém prostoru). Panoramatické otevíratelné střešní okno vytváří velký otvor ve střeše. U prémiového H i-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů FOCAL®.
Ohromující úroveň výbavy a podpůrných prvků řízení
Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení, které jsou odpovědí na stále náročnější kritéria EuroNCAP. Najdeme zde:
- Systém nočního vidění, v tomto segmentu dosud nevídaný;
- Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/hod.) a systém varování před srážkou;
- Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (nebo vozovky);
- Systém sledování bdělosti řidiče;
- Automatické přepínání dálkových světel;
- Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením;
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy);
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8);
- Systém udržování vozu v jízdním pruhu (spojený se systémem ACC Stop & Go);
- Aktivní systém sledování mrtvého úhlu
Optimalizovaná prostornost
Nový Peugeot 508 nabízí díky optimalizované architektuře kompaktní rozměry a kabinu přizpůsobenou potřebám zákazníků tohoto segmentu. Prostor ve vši hlavy na předních i zadních sedadlech je srovnatelný s prostorem ve voze Audi A5 Sportback, šířka ve výši loktů na předních sedadlech dosahuje 145,50 cm, což je o 5 cm více než v Audi. Stejně tak šířka ve výši kolen na zadních sedadlech je o 3 cm větší. Přitom oba modely mají naprosto stejnou délku!
Zavazadlový prostor má objem 487 litrů a současně nabízí šikovné řešení díky svému motorem opatřenému víku, které může být řízeno hands-free ovládáním. Nakládání je tak snadné, díky odmontovatelnému krytu, jehož jedna část je pevně spojena s víkem, je celý zavazadlový prostor po otevření snadno přístupný. Díky jednoduchým tvarům ho lze lépe využít, práh zavazadlového prostoru je navíc nižší a širší než u předchozí generace.
Modularita nijak nezaostává, zadní lavice dělená v poměru 2/3-1/3 je sklopitelná, středová opěrka poskytuje vnitřní přepravní otvor na lyže. Kapacita zavazadlového prostoru dosahuje po sklopení zadní sedačky 1 537 litrů, pokud se využije maximální objem až po střechu.
Účinnost a výkony
V nabídce jsou dva nové typy benzínových motorů (v závislosti na daném trhu), jejichž základem je motor 1,6 l PureTech:
- 1.6 PureTech 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
- 1.6 PureTech 225 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 (pouze verze GT). Tato verze ve spojení s režimem Sport u řízeného odpružení zajišťuje mrštnost a reaktivnost zasluhující označení GT.
V nabídce jsou dále čtyři dieselové motory (v závislosti na daném trhu), jejichž základem jsou motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi:
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, což je základní verze, jediná s manuální šestistupňovou převodovkou;
- 1.5 BlueHDi 130 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
- 2.0 BlueHDi 160 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8;
- 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8.
Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory. Model proto získal označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii. Nový Peugeot 508 bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září.