Krátce před oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě, která by se měla uskutečnit 5. března, odhalil Peugeot finální podobu svého nového sedanu s označením 508. Jak už nám napovědělo pár uniklých fotografií, nová 508 nabídne více stylu a hlavně svalnatější křivky karoserie.
Fotografie, které jako první zveřejnily weby Namasce nebo Motofilm, nabízí kompletní pohled na interiér i exteriér. V přední části bezpochyby zaujme klasická koncepce masky, která je po stranách lemována úzkými světlomety s vertikálními LED pruhy denního svícení, které hluboce zasahují až do nárazníku.
Sportovní charakter se projevuje zajímavě tvarovanou kapotou, na které navazuje ostře skosené čelní sklo. Díky nízké střeše a zajímavě propracovaným liniím pak vůz působí trochu jako kupé, což byl i nejspíš designérský zájem. Zadní část se může pochlubit relativně úzkými světlomety, integrovaným spoilerem a dvěma chromovanými koncovkami výfuku - tedy alespoň u varianty GT.
Když už jsme zavedli řeč o variantě GT, v tomto výbavovém stupni se kromě jiného očekává i upravená maska s jedinečnou mřížkou chladiče, sportovněji tvarované prahy a samozřejmě výraznější kola v podbězích. Z fotografií jsou také patrné černé krytky zrcátek a zatmavená skla.
Uvnitř vozu na nás podle všeho čeká staré dobré pojetí i-cockpitu s malým volantem a digitálním přístrojovým, které však bude lemováno luxusními materiály. Těšit se tak můžeme na kožené čalounění, dřevěné obložení, audio od společnosti Focal nebo LED ambientní osvětlení.
Nabídka motorů je stále obestřena tajemstvím, ovšem některé spekulace již počítají s naftovými jednotkami 1.5 a 2.0 Blue HDi, samozřejmostí ale bude i nabídka benzínových motorů. Na vrcholu slávy by se pak mohl objevit i hybrid, který by mohl produkovat až úctyhodných 300 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.