Lexus představí 6. března na autosalonu v Ženevě ve světové premiéře nový crossover s označením UX. Japonský výrobce prémiových vozů také v evropské premiéře ukáže model RX L, který je novou variantou veleúspěšného modelu Lexus RX, tentokrát se třemi řadami sedadel.
Nový model disponuje pohodlnou kabinou až pro sedm osob a díky variabilnímu uspořádání vnitřního prostoru nabízí i vynikající možnosti převozu nákladu. Na interiéru verze RX L má podíl prodloužení celkové délky výchozího modelu RX o 110 mm při zachování stylového profilu odkazujícího na vozy s karoserií kupé.
V evropské premiéře se na ženevském autosalonu dále představí koncept Lexus LF-1 Limitless, který se veřejnosti poprvé předvedl počátkem letošního ledna na mezinárodním autosalonu v Detroitu.
Na ženevském autosalonu se rovněž předvede kupé RC F Special Edition, kterým Lexus oslaví 10. výročí sportovně zaměřených modelů Lexus s označením „F“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.