Volkswagen ukazuje studií I.D. VIZZION budoucnost individuální mobility. Elektrický pohon zaručuje čistý provoz a funkce automatizované jízdy zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu. Inovativní koncept zároveň na mezinárodním autosalonu v Ženevě ukáže, jak elegantní a emocionální může být design vozidla budoucnosti. Interiér studie I.D. VIZZION bez volantu a viditelných ovládacích prvků vytváří zcela novou atmosféru pro cestování automobilem a život na cestách.
Největší modelová ofenziva v historii značky Volkswagen, zaměřená na inovativní produkty, vstupuje do další fáze. Po představení prvních elektromobilů nové modelové řady I.D. vystaví nyní značka Volkswagen poprvé koncept automobilu pro autonomní jízdu. Volkswagen v současnosti urychluje vývoj moderních vozidel ve všech oblastech. Cílem je používat inovativní techniku pro výrobu automobilů, které budou čistší, bezpečnější a mnohem praktičtější a komfortnější.
Automobil s těmito novými kvalitami bude ještě důležitějším prvkem budoucí mobility. Tento druh automobilu budou moci navíc používat i skupiny zákazníků, kteří v současnosti nemohou řídit, např. kvůli svému věku nebo zdravotním indispozicím.
Nový koncepční vůz I.D. VIZZION je čtvrtým členem rodiny modelů Volkswagen I.D. Prémiový sedan ukazuje svou inovativní technikou, konceptem zcela automatického provozu a elegantním vzhledem směr, jímž se Volkswagen ubírá při vývoji techniky a designu svých budoucích elektromobilů.
Inženýři v interiéru studie I.D. VIZZION systematicky využili potenciál autonomní jízdy. „Digitální řidič“ s mnoha asistenčními systémy přebírá ovládání vozidla, postrádajícího volant i jakékoli viditelné ovládací prvky. Pro „řidiče“ i cestující to znamená novou dimenzi bezpečnosti a komfortu. Koncepční vůz jezdí a řídí v silničním provozu autonomně.
Cestujícím tak umožňuje trávit čas během jízdy podle svých představ. Virtuální hostitel, s nímž cestující komunikují prostřednictvím systému ovládání hlasem i gesty, zná osobní preference pasažérů – díky kompletní integraci do „digitálního ekosystému“ – a individuálně se každému z nich přizpůsobuje.
Systémový výkon studie I.D. VIZZION o délce 5,11 m je 225 kW. Její nejvyšší rychlost je 180 km/h. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 111 kWh umožňují dojezd až 665 kilometrů s využíváním rekuperace kinetické energie při brzdění. Dva elektromotory s inteligentním řízením spolupracují s nejvyšší efektivitou a pohánějí všechna čtyři kola sedanu.
I.D. VIZZION zřetelně ukazuje obrovský potenciál platformy pro elektromobily Volkswagen. Technický základ budoucích elektromobilů Volkswagen umožňuje dlouhý dojezd a maximální využití vnitřního prostoru při optimálních nákladech. Značka plánuje do roku 2025 představení více než 20 elektricky poháněných modelů. V roce 2020 bude na trh uveden I.D.2 jako elektromobil kompaktní třídy. V rychlém sledu bude následovat nové elektrické SUV – I.D. CROZZ3 – a I.D. BUZZ4 jako velkoprostorový vůz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?