Volkswagen ukazuje studií I.D. VIZZION budoucnost individuální mobility. Elektrický pohon zaručuje čistý provoz a funkce automatizované jízdy zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu. Inovativní koncept zároveň na mezinárodním autosalonu v Ženevě ukáže, jak elegantní a emocionální může být design vozidla budoucnosti. Interiér studie I.D. VIZZION bez volantu a viditelných ovládacích prvků vytváří zcela novou atmosféru pro cestování automobilem a život na cestách.
Největší modelová ofenziva v historii značky Volkswagen, zaměřená na inovativní produkty, vstupuje do další fáze. Po představení prvních elektromobilů nové modelové řady I.D. vystaví nyní značka Volkswagen poprvé koncept automobilu pro autonomní jízdu. Volkswagen v současnosti urychluje vývoj moderních vozidel ve všech oblastech. Cílem je používat inovativní techniku pro výrobu automobilů, které budou čistší, bezpečnější a mnohem praktičtější a komfortnější.
Automobil s těmito novými kvalitami bude ještě důležitějším prvkem budoucí mobility. Tento druh automobilu budou moci navíc používat i skupiny zákazníků, kteří v současnosti nemohou řídit, např. kvůli svému věku nebo zdravotním indispozicím.
Nový koncepční vůz I.D. VIZZION je čtvrtým členem rodiny modelů Volkswagen I.D. Prémiový sedan ukazuje svou inovativní technikou, konceptem zcela automatického provozu a elegantním vzhledem směr, jímž se Volkswagen ubírá při vývoji techniky a designu svých budoucích elektromobilů.
Inženýři v interiéru studie I.D. VIZZION systematicky využili potenciál autonomní jízdy. „Digitální řidič“ s mnoha asistenčními systémy přebírá ovládání vozidla, postrádajícího volant i jakékoli viditelné ovládací prvky. Pro „řidiče“ i cestující to znamená novou dimenzi bezpečnosti a komfortu. Koncepční vůz jezdí a řídí v silničním provozu autonomně.
Cestujícím tak umožňuje trávit čas během jízdy podle svých představ. Virtuální hostitel, s nímž cestující komunikují prostřednictvím systému ovládání hlasem i gesty, zná osobní preference pasažérů – díky kompletní integraci do „digitálního ekosystému“ – a individuálně se každému z nich přizpůsobuje.
Systémový výkon studie I.D. VIZZION o délce 5,11 m je 225 kW. Její nejvyšší rychlost je 180 km/h. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 111 kWh umožňují dojezd až 665 kilometrů s využíváním rekuperace kinetické energie při brzdění. Dva elektromotory s inteligentním řízením spolupracují s nejvyšší efektivitou a pohánějí všechna čtyři kola sedanu.
I.D. VIZZION zřetelně ukazuje obrovský potenciál platformy pro elektromobily Volkswagen. Technický základ budoucích elektromobilů Volkswagen umožňuje dlouhý dojezd a maximální využití vnitřního prostoru při optimálních nákladech. Značka plánuje do roku 2025 představení více než 20 elektricky poháněných modelů. V roce 2020 bude na trh uveden I.D.2 jako elektromobil kompaktní třídy. V rychlém sledu bude následovat nové elektrické SUV – I.D. CROZZ3 – a I.D. BUZZ4 jako velkoprostorový vůz.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.