Volkswagen ukazuje studií I.D. VIZZION budoucnost individuální mobility. Elektrický pohon zaručuje čistý provoz a funkce automatizované jízdy zvýší úroveň bezpečnosti a komfortu. Inovativní koncept zároveň na mezinárodním autosalonu v Ženevě ukáže, jak elegantní a emocionální může být design vozidla budoucnosti. Interiér studie I.D. VIZZION bez volantu a viditelných ovládacích prvků vytváří zcela novou atmosféru pro cestování automobilem a život na cestách.
Největší modelová ofenziva v historii značky Volkswagen, zaměřená na inovativní produkty, vstupuje do další fáze. Po představení prvních elektromobilů nové modelové řady I.D. vystaví nyní značka Volkswagen poprvé koncept automobilu pro autonomní jízdu. Volkswagen v současnosti urychluje vývoj moderních vozidel ve všech oblastech. Cílem je používat inovativní techniku pro výrobu automobilů, které budou čistší, bezpečnější a mnohem praktičtější a komfortnější.
Automobil s těmito novými kvalitami bude ještě důležitějším prvkem budoucí mobility. Tento druh automobilu budou moci navíc používat i skupiny zákazníků, kteří v současnosti nemohou řídit, např. kvůli svému věku nebo zdravotním indispozicím.
Nový koncepční vůz I.D. VIZZION je čtvrtým členem rodiny modelů Volkswagen I.D. Prémiový sedan ukazuje svou inovativní technikou, konceptem zcela automatického provozu a elegantním vzhledem směr, jímž se Volkswagen ubírá při vývoji techniky a designu svých budoucích elektromobilů.
Inženýři v interiéru studie I.D. VIZZION systematicky využili potenciál autonomní jízdy. „Digitální řidič“ s mnoha asistenčními systémy přebírá ovládání vozidla, postrádajícího volant i jakékoli viditelné ovládací prvky. Pro „řidiče“ i cestující to znamená novou dimenzi bezpečnosti a komfortu. Koncepční vůz jezdí a řídí v silničním provozu autonomně.
Cestujícím tak umožňuje trávit čas během jízdy podle svých představ. Virtuální hostitel, s nímž cestující komunikují prostřednictvím systému ovládání hlasem i gesty, zná osobní preference pasažérů – díky kompletní integraci do „digitálního ekosystému“ – a individuálně se každému z nich přizpůsobuje.
Systémový výkon studie I.D. VIZZION o délce 5,11 m je 225 kW. Její nejvyšší rychlost je 180 km/h. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 111 kWh umožňují dojezd až 665 kilometrů s využíváním rekuperace kinetické energie při brzdění. Dva elektromotory s inteligentním řízením spolupracují s nejvyšší efektivitou a pohánějí všechna čtyři kola sedanu.
I.D. VIZZION zřetelně ukazuje obrovský potenciál platformy pro elektromobily Volkswagen. Technický základ budoucích elektromobilů Volkswagen umožňuje dlouhý dojezd a maximální využití vnitřního prostoru při optimálních nákladech. Značka plánuje do roku 2025 představení více než 20 elektricky poháněných modelů. V roce 2020 bude na trh uveden I.D.2 jako elektromobil kompaktní třídy. V rychlém sledu bude následovat nové elektrické SUV – I.D. CROZZ3 – a I.D. BUZZ4 jako velkoprostorový vůz.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.