Jeho předchůdce, který se stal prvním automobilem kategorie Sport Activity Coupé mezi prémiovými vozy střední třídy, stanovil zcela novou kategorii a nové BMW X4 píše další kapitolu tohoto úspěšného příběhu. Koncept vozu, který snoubí charakteristické znaky modelů BMW X se sportovní elegancí karosářské varianty coupé, se také v této třídě ukázal jako okamžitý hit.
Design nového BMW X4 je ztělesněním výkonnosti a sebevědomého charakteru. Ve srovnání s předchozím modelem narostla nová X4 v délce (+81 mm), šířce (+37 mm) i rozvoru (+54 mm). Výška se naopak snížila o 3 mm. Nový automobil kategorie SAC (Sports Activity Coupé) s extravagantně navrženými a dynamicky protaženými liniemi se tak má stát dalším okouzlujícím sportovním modelem rodiny BMW X.
Samozřejmostí je moderní a prémiový interiér, který nabídne typickou kombinaci robustnosti a prvotřídní elegance. Sportovní sedadla a opěrky kolen se dočkaly přepracování, nicméně "kokpit" je stále uspořádán okolo řidiče, jak jsme na to u BMW zvyklí.
Modely xLine, M Sport X a M Sport navíc dovolují působivou personalizaci. BMW X4 je k dispozici poprvé s exkluzivními prvky výbavy z nabídky BMW Individual, umožňující konfigurovat vozidlo podle osobního stylu zákazníka.
Široká paleta motorů se třemi zážehovými a třemi vznětovými pohonnými jednotkami, jejichž výkon osciluje od 135 kW (184 k) do 265 kW (360 k) . Hnací sílu přenáší osmistupňová převodovkou Steptronic a inteligentní pohon všech kol BMW xDrive (standard u všech motorů). Nechybí ani dva modely BMW M Performance: BMW X4 M40i a BMW X4 M40d. Oba se vyznačují se fenomenálně výkonnými motory a pro tento model specifickým designem a prvky výbavy.
Díky značně přepracovanému a lehčímu podvozku, který byl speciálně naladěn pro X4, se podařilo výrazně zlepšit jízdní dynamiku. Ve standardní nebo příplatkové volitelné výbavě navíc bude možné získat i několik špičkových systémů, které učiní požitek z jízdy ještě intenzivnější. Chybět mezi nimi nebude např. variabilní sportovní řízení, Performance Control, Adaptivní M podvozek, M sportovní diferenciál a M sportovní brzdy.
Další vítanou novinkou je uplatnění přístupu BMW EfficientLightweight, díky kterému se hmotnost vozu snížila ve srovnání s předchozím modelem o úctyhodných 50 kilogramů. Navíc se konstruktérům a designérům podařilo dosáhnout nejúčinnější aerodynamiky v daném segmentu, která dosahuje součinitele odporu vzduchu cx = 0,30.
Samozřejmostí je nejnovější verze ovládacího systému iDrive a standardně dodávané inteligentní hlasové ovládání. Dále je k dispozici volitelný dotykový kontrolní displej a funkce BMW ovládání gesty. Nejmodernější asistenční systémy, mezi které patří například paket Driving Assistant Plus včetně asistenta řízení a udržování vozu v jízdním pruhu s ochranou proti bočnímu nárazu, výrazně zvyšují komfort a bezpečnost.
Opomenout nelze ani rozsáhlý soubor služeb BMW ConnectedDrive nebo Asistent BMW Connected, který zajistí účinné propojení automobilu a digitálního světa zákazníka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.