Jeho předchůdce, který se stal prvním automobilem kategorie Sport Activity Coupé mezi prémiovými vozy střední třídy, stanovil zcela novou kategorii a nové BMW X4 píše další kapitolu tohoto úspěšného příběhu. Koncept vozu, který snoubí charakteristické znaky modelů BMW X se sportovní elegancí karosářské varianty coupé, se také v této třídě ukázal jako okamžitý hit.
Design nového BMW X4 je ztělesněním výkonnosti a sebevědomého charakteru. Ve srovnání s předchozím modelem narostla nová X4 v délce (+81 mm), šířce (+37 mm) i rozvoru (+54 mm). Výška se naopak snížila o 3 mm. Nový automobil kategorie SAC (Sports Activity Coupé) s extravagantně navrženými a dynamicky protaženými liniemi se tak má stát dalším okouzlujícím sportovním modelem rodiny BMW X.
Samozřejmostí je moderní a prémiový interiér, který nabídne typickou kombinaci robustnosti a prvotřídní elegance. Sportovní sedadla a opěrky kolen se dočkaly přepracování, nicméně "kokpit" je stále uspořádán okolo řidiče, jak jsme na to u BMW zvyklí.
Modely xLine, M Sport X a M Sport navíc dovolují působivou personalizaci. BMW X4 je k dispozici poprvé s exkluzivními prvky výbavy z nabídky BMW Individual, umožňující konfigurovat vozidlo podle osobního stylu zákazníka.
Široká paleta motorů se třemi zážehovými a třemi vznětovými pohonnými jednotkami, jejichž výkon osciluje od 135 kW (184 k) do 265 kW (360 k) . Hnací sílu přenáší osmistupňová převodovkou Steptronic a inteligentní pohon všech kol BMW xDrive (standard u všech motorů). Nechybí ani dva modely BMW M Performance: BMW X4 M40i a BMW X4 M40d. Oba se vyznačují se fenomenálně výkonnými motory a pro tento model specifickým designem a prvky výbavy.
Díky značně přepracovanému a lehčímu podvozku, který byl speciálně naladěn pro X4, se podařilo výrazně zlepšit jízdní dynamiku. Ve standardní nebo příplatkové volitelné výbavě navíc bude možné získat i několik špičkových systémů, které učiní požitek z jízdy ještě intenzivnější. Chybět mezi nimi nebude např. variabilní sportovní řízení, Performance Control, Adaptivní M podvozek, M sportovní diferenciál a M sportovní brzdy.
Další vítanou novinkou je uplatnění přístupu BMW EfficientLightweight, díky kterému se hmotnost vozu snížila ve srovnání s předchozím modelem o úctyhodných 50 kilogramů. Navíc se konstruktérům a designérům podařilo dosáhnout nejúčinnější aerodynamiky v daném segmentu, která dosahuje součinitele odporu vzduchu cx = 0,30.
Samozřejmostí je nejnovější verze ovládacího systému iDrive a standardně dodávané inteligentní hlasové ovládání. Dále je k dispozici volitelný dotykový kontrolní displej a funkce BMW ovládání gesty. Nejmodernější asistenční systémy, mezi které patří například paket Driving Assistant Plus včetně asistenta řízení a udržování vozu v jízdním pruhu s ochranou proti bočnímu nárazu, výrazně zvyšují komfort a bezpečnost.
Opomenout nelze ani rozsáhlý soubor služeb BMW ConnectedDrive nebo Asistent BMW Connected, který zajistí účinné propojení automobilu a digitálního světa zákazníka.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?