Čekání je u konce, zaznělo z Rolls-Royce. Britská automobilka, která se během let stala symbolem luxusu na kolech, začala poodhalovat detaily o svém prvním SUV. Hned první zajímavostí se tak stal samotný název, který se z označení projektu zachová i pro hotový produkční model.
Ještě před pár týdny brala automobilka Rolls-Royce označení Cullinan jen jako kódové jméno pro projekt, ovšem nakonec svůj názor změnila. Ptáte se proč? My to sice nevíme, ale jedna teorie se doslova podbízí.
Název Cullinan totiž nese vůbec největší a nejkvalitnější diamant, jaký byl kdy objeven. Jeho váha činila 3106.75 karátů (621.35 g) a objeven byl v lednu roku 1905 v Jihoafrickém dole. Své jméno pak dostal podle ředitele dolu, kterým byl Thomas Cullinan.
Torsten Müller-Ötvös, výkonný ředitel automobilka Rolls-Royce, věří, že lepší název už by první SUV z produkce Rolls-Royce dostat nemohlo. My s ním samozřejmě souhlasíme, neboť ani Cullinan ze světa automobilů nebude žádný drobek a svůj statut luxusu by mohl podtrhovat například zcela novým hliníkovým šasi, které bude sdílet s modelem Phantom poslední generace.
První představení modelu proběhne pravděpodobně za zavřenými dveřmi, kam se dostanou jen loajální příznivci automobilky. Široká veřejnost by se pak podle odhadů webu Automotive News mohla dočkat premiéry nepatrně později, odhadem někdy v létě.
Cullinan bude samozřejmě aspirovat na titul nejluxusnějšího SUV na trhu, nicméně stále by to měl zůstat Rolls-Royce se všemi charakteristikami. Pod jeho kapotou se tak mimo jiné očekává i tradiční 6.75 litrový motor V12, kterým byl osazen i Phantom poslední generace.
O jakékoliv technice či ceně nepadlo ani slovo, nicméně při cenách obyčejného Phantomu je docela možné, že by se Cullinan mohl stát jedním z vůbec nejdražších nových aut na trhu. Je však nepravděpodobné, že by automobilka překonala svůj vlastní rekord, kterého se ji podařilo dosáhnout s modelem Sweptail - unikátní na zakázku postavený vůz totiž vyšel majitele na 12.8 milionu dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.