Čekání je u konce, zaznělo z Rolls-Royce. Britská automobilka, která se během let stala symbolem luxusu na kolech, začala poodhalovat detaily o svém prvním SUV. Hned první zajímavostí se tak stal samotný název, který se z označení projektu zachová i pro hotový produkční model.
Ještě před pár týdny brala automobilka Rolls-Royce označení Cullinan jen jako kódové jméno pro projekt, ovšem nakonec svůj názor změnila. Ptáte se proč? My to sice nevíme, ale jedna teorie se doslova podbízí.
Název Cullinan totiž nese vůbec největší a nejkvalitnější diamant, jaký byl kdy objeven. Jeho váha činila 3106.75 karátů (621.35 g) a objeven byl v lednu roku 1905 v Jihoafrickém dole. Své jméno pak dostal podle ředitele dolu, kterým byl Thomas Cullinan.
Torsten Müller-Ötvös, výkonný ředitel automobilka Rolls-Royce, věří, že lepší název už by první SUV z produkce Rolls-Royce dostat nemohlo. My s ním samozřejmě souhlasíme, neboť ani Cullinan ze světa automobilů nebude žádný drobek a svůj statut luxusu by mohl podtrhovat například zcela novým hliníkovým šasi, které bude sdílet s modelem Phantom poslední generace.
První představení modelu proběhne pravděpodobně za zavřenými dveřmi, kam se dostanou jen loajální příznivci automobilky. Široká veřejnost by se pak podle odhadů webu Automotive News mohla dočkat premiéry nepatrně později, odhadem někdy v létě.
Cullinan bude samozřejmě aspirovat na titul nejluxusnějšího SUV na trhu, nicméně stále by to měl zůstat Rolls-Royce se všemi charakteristikami. Pod jeho kapotou se tak mimo jiné očekává i tradiční 6.75 litrový motor V12, kterým byl osazen i Phantom poslední generace.
O jakékoliv technice či ceně nepadlo ani slovo, nicméně při cenách obyčejného Phantomu je docela možné, že by se Cullinan mohl stát jedním z vůbec nejdražších nových aut na trhu. Je však nepravděpodobné, že by automobilka překonala svůj vlastní rekord, kterého se ji podařilo dosáhnout s modelem Sweptail - unikátní na zakázku postavený vůz totiž vyšel majitele na 12.8 milionu dolarů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.