Ženevský autosalon bývá jedním z největších motoristických svátků Evropy, na kterém bývá k vidění to nejzajímavější z celého světa. Nelze se proto divit, že si automobilka Peugeot vybrala právě tuto příležitost k prezentaci nového modelu 508. Podle všeho ale nepůjde jen o novou generaci, neboť nová 508 by se měla stát výstavní skříní nových technologií francouzské automobilky.
Podle webu Automotive News Europe by se měla nová generace Peugeotu 508 pochlubit zcela novým designovým jazykem, který by se mohl vyznačovat větším důrazem na tvary "kupé" se splývavou zádí. Za tímto účelem by si dokonce mohl vypůjčit pár křivek od konceptu Instinct, který automobilka prezentovala minulý rok.
Kromě nového designu se však mají objevit i nové technologie, mezi kterými nemá chybět semi-autonomní systém řízení, díky kterému by se Peugeot mohl dostat na stejnou technologickou úroveň jako Mercedes nebo Audi. Nahlas se mluví také o ekologii, takže vůz by se mohl objevit i v podobě hybridu, čímž by mohl přetáhnout pár zákazníků vozům jako Volkswagen Passat či Ford Mondeo.
Současná generace modelu 508 byla představena již v roce 201 jako náhrada za menší model 407 a zároveň i za větší 607. Její platforma PF3 byla shodná s Citroenem C5, ovšem tentokrát už dostane 508 modernější platformu, kterou bude sdílet s vozy značek Citroen, DS, Opel nebo dokonce i Toyota.
Stejnou platformu dostaly i vozy Peugeot 308, 3008 nebo 5008; Citroen C5 Aircross, nový DS7 Crossback, Opel Grandland X nebo Opel Combo (oba vozy byly vyvíjeny ještě před odkupem Opelu od General Motors. K dalším modelům se stejnou platformou pak můžeme přiřadit ještě Toyota ProAce, ProAce Verso nebo některé další dodávky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.