Škoda Fabia s novým designem a novou technikou na palubě otevírá další kapitolu svého úspěšného příběhu. Mimořádně populární malý vůz z Mladé Boleslavi se brzy pochlubí novou přídí a novou zádí, LED-předními světlomety, LEDzadními skupinovými svítilnami a vylepšeným interiérem. Živé a úsporné motory se zdvihovým objemem 1,0 l zvýrazňují sofistikovaný charakter vozu Škoda Fabia, podobně jako nové asistenční systémy. Modernizovaná Škoda Fabia se představí na Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018. Uvedení na trh je plánováno v druhé polovině roku 2018.
Nový design uvnitř i vněModifikovaný design přední a zadní části podporuje mimořádně hodnotný a současně nezaměnitelný vzhled vozu, který dotvářejí nově tvarované hlavní a mlhové světlomety a výrazně přepracovaná maska chladiče. Poprvé je v modelové řadě Fabia využita účinná diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny. Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro model Fabia s karoserií hatchback poprvé obsahovat i na přání dodávaná kola s průměrem 18 palců. Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel.
Úsporné a živé zážehové motoryŠkála motorů vozu Škoda Fabia zahrnuje čtyři benzinové tříválcové motory o objemu 1,0 l. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva dávají 44 kW (60 k), resp. 55 kW (75 k). Dva motory TSI disponují pokročilými technologiemi, včetně přeplňování a přímého vstřikování benzinu do válců, což jim umožňuje produkovat nejvyšší výkon 70 kW (95 k), resp. 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Nabídka motorů v této modelové řadě se nově soustřeďuje na sofistikované zážehové pohonné jednotky, které aktuálně v kategorii malých vozů zákazníci poptávají. Parametry moderních zážehových tříválcových motorů se díky dále zlepšené hospodárnosti a příkladně nízkým emisím pohybují na srovnatelné úrovni jako u vysoce účinných vznětových motorů.
Nové asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a pohodlíRozšířením nabídky asistenčních systémů v modelové řadě Fabia přiváží Škoda opět moderní techniku z vozů vyšších tříd do segmentu malých vozů dostupných široké skupině zákazníků. Nově dostupná funkce Blind Spot Detection upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu nebo na zezadu rychle se přibližující vozidlo při jízdě po víceproudých dálnicích. Systém Rear Traffic Alert monitoruje co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo a usnaďnuje řidiči jízdu v noci aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provozu.
Infotainment systém Swing nyní se 6,5palcovým displejem a aplikací Škoda ConnectInfotainment systém Swing nyní nabízí 6,5 palcový displej a také umožňuje řidičům využívat celou škálu mobilních online služeb Škoda Connect. S navigačním systémem Škoda FABIA nabízí rovněž službu Online Traffic Information s informacemi o dopravní situaci v reálném čase. Na druhé straně inovativní technologie SmartLink+ umožňuje využívat všechny výhody Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM a SmartGate.
Ještě větší škála prvků Simply CleverPro značku typické praktické detaily navržené v duchu filozofie Simply Clever, které vylepšují pohodlí a usnadňují používání vozů Škoda v každodenním provozu, odlišují i nadále model Škoda Fabia od ostatních malých vozů na trhu.
Škrabka na led, která je vždy po ruce ve víku palivové nádrže, nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Škoda Fabia může být také vybavena USB porty pro elektronická zařízení cestujících na zadních sedadlech. Zákazníci si mohou také zvolit oboustranný koberec do zavazadlového prostoru. Boční přihrádka v zavazadlovém prostoru modelu Škoda Fabia Combi obsahuje nově také přenosnou LED-svítilnu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.