Škoda Fabia s novým designem a novou technikou na palubě otevírá další kapitolu svého úspěšného příběhu. Mimořádně populární malý vůz z Mladé Boleslavi se brzy pochlubí novou přídí a novou zádí, LED-předními světlomety, LEDzadními skupinovými svítilnami a vylepšeným interiérem. Živé a úsporné motory se zdvihovým objemem 1,0 l zvýrazňují sofistikovaný charakter vozu Škoda Fabia, podobně jako nové asistenční systémy. Modernizovaná Škoda Fabia se představí na Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018. Uvedení na trh je plánováno v druhé polovině roku 2018.
Nový design uvnitř i vněModifikovaný design přední a zadní části podporuje mimořádně hodnotný a současně nezaměnitelný vzhled vozu, který dotvářejí nově tvarované hlavní a mlhové světlomety a výrazně přepracovaná maska chladiče. Poprvé je v modelové řadě Fabia využita účinná diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny. Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro model Fabia s karoserií hatchback poprvé obsahovat i na přání dodávaná kola s průměrem 18 palců. Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel.
Úsporné a živé zážehové motoryŠkála motorů vozu Škoda Fabia zahrnuje čtyři benzinové tříválcové motory o objemu 1,0 l. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva dávají 44 kW (60 k), resp. 55 kW (75 k). Dva motory TSI disponují pokročilými technologiemi, včetně přeplňování a přímého vstřikování benzinu do válců, což jim umožňuje produkovat nejvyšší výkon 70 kW (95 k), resp. 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Nabídka motorů v této modelové řadě se nově soustřeďuje na sofistikované zážehové pohonné jednotky, které aktuálně v kategorii malých vozů zákazníci poptávají. Parametry moderních zážehových tříválcových motorů se díky dále zlepšené hospodárnosti a příkladně nízkým emisím pohybují na srovnatelné úrovni jako u vysoce účinných vznětových motorů.
Nové asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a pohodlíRozšířením nabídky asistenčních systémů v modelové řadě Fabia přiváží Škoda opět moderní techniku z vozů vyšších tříd do segmentu malých vozů dostupných široké skupině zákazníků. Nově dostupná funkce Blind Spot Detection upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu nebo na zezadu rychle se přibližující vozidlo při jízdě po víceproudých dálnicích. Systém Rear Traffic Alert monitoruje co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo a usnaďnuje řidiči jízdu v noci aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provozu.
Infotainment systém Swing nyní se 6,5palcovým displejem a aplikací Škoda ConnectInfotainment systém Swing nyní nabízí 6,5 palcový displej a také umožňuje řidičům využívat celou škálu mobilních online služeb Škoda Connect. S navigačním systémem Škoda FABIA nabízí rovněž službu Online Traffic Information s informacemi o dopravní situaci v reálném čase. Na druhé straně inovativní technologie SmartLink+ umožňuje využívat všechny výhody Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM a SmartGate.
Ještě větší škála prvků Simply CleverPro značku typické praktické detaily navržené v duchu filozofie Simply Clever, které vylepšují pohodlí a usnadňují používání vozů Škoda v každodenním provozu, odlišují i nadále model Škoda Fabia od ostatních malých vozů na trhu.
Škrabka na led, která je vždy po ruce ve víku palivové nádrže, nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Škoda Fabia může být také vybavena USB porty pro elektronická zařízení cestujících na zadních sedadlech. Zákazníci si mohou také zvolit oboustranný koberec do zavazadlového prostoru. Boční přihrádka v zavazadlovém prostoru modelu Škoda Fabia Combi obsahuje nově také přenosnou LED-svítilnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.