Na mezinárodním ženevském autosalonu 2018 se veřejnosti poprvé ukáže nová Kia Ceed. Pětidveřový hatchback a český bestseller Ceed se v Ženevě odhalí společně s další karosářskou variantou.
Kia Ceed třetí generace – navržená, vyvinutá, zkonstruovaná a vyráběná v Evropě – přináší nové pokrokové technologie a pohonné jednotky, nový vyzrálý a sportovní design i atraktivnější jízdní vlastnosti.
Za ztvárněním nové generace modelu Ceed stojí evropské návrhářské studio Kia v německém Frankfurtu. Nový Ceed, jehož vzhled se inspiroval modelem Stinger s karoserií fastback, přináší nový sebejistější postoj. Jízdní chování a charakter nového modelu, navrženého výhradně pro evropské zákazníky, byl odladěn tak, aby Ceed svojí dynamikou, zapojením řidiče a kultivovaností překonal svého předchůdce.
Nový model rovněž upravuje název – cee’d se mění na Ceed – čímž vyjadřuje upevnění pozice vozidla pro „Community of Europe, with European Design“ (pro evropskou veřejnost s evropským designem).
Nová Kia Ceed se na evropských trzích začne prodávat v průběhu letošního roku 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?