Chorvatská automobilka Rimac se zaměřuje na vývoj těch pravděpodobně nejextrémnějších elektromobilů na světě, které svými výkony snadno porazí i známé exotické supersporty. Doposud se automobilka prezentovala pouze modelem Concept One, nicméně na autosalonu v Ženevě bychom se měli dočkat i jeho nástupce.
Koncept známý zatím pod označením "Concept Two" bude opět elektrickým supersportem, jehož výkon i maximální rychlost by měly překonávat jeho předchůdce. Jen připomeňme, že Concept One, v hodnotě milionu dolarů, nabízel přes 1224 koní a fantastické jízdní vlastnosti díky jedinečnému rozložení točivého momentu mezi kola.
Nová generace by tedy měla být extrémnější, ale zároveň dostupnější. Druhá generace elektrického superspotu by totiž měla dosahovat výroby až 100 kusů. Concept One byl přitom vyroben pouze v 8 exemplářích, ke kterým později přibyly ještě závodní verze Concept S určené pouze na okruh.
Tvary nového vozu prozrazuje zatím jen krátké video, které automobilka vyvěsila na YouTube. Z velice tmavých závěrů se však dá vyčíst, že Concept Two by měl být výrazně agresivnější, více by se měl soustředit na aerodynamiku, jeho podlaha by měla být zcela hladká a vzadu bude nejspíš umístěn aktivní spoiler a masivní difuzér.
Kromě vyššího výkonu se očekává i nepatrně delší dojezd, přičemž Concept One nabízel slušných 338 kilometrů. Zvětšování se však mělo projevit i na vnitřním prostoru kabiny a bohužel také na ceníku. Již dříve totiž automobilka prohlásila, že její nový model bude nejspíš dražší.
S jistotou tak o novém Rimacu můžeme říct pouze dvě věci 1. Premiéra nového modelu proběhne 6. března na autosalonu v Ženevě a 2. Richard Hammond, moderátor pořadu Grand Tour, si tohle elektrické monstrum rozhodně nevyzkouší. Zakladatel Rimacu během jednoho jejich přátelského rozhovoru po Hammondově nehodě v Concept One totiž pronesl, že další auto už mu rozhodně půjčovat nebude.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.