Chorvatská automobilka Rimac se zaměřuje na vývoj těch pravděpodobně nejextrémnějších elektromobilů na světě, které svými výkony snadno porazí i známé exotické supersporty. Doposud se automobilka prezentovala pouze modelem Concept One, nicméně na autosalonu v Ženevě bychom se měli dočkat i jeho nástupce.
Koncept známý zatím pod označením "Concept Two" bude opět elektrickým supersportem, jehož výkon i maximální rychlost by měly překonávat jeho předchůdce. Jen připomeňme, že Concept One, v hodnotě milionu dolarů, nabízel přes 1224 koní a fantastické jízdní vlastnosti díky jedinečnému rozložení točivého momentu mezi kola.
Nová generace by tedy měla být extrémnější, ale zároveň dostupnější. Druhá generace elektrického superspotu by totiž měla dosahovat výroby až 100 kusů. Concept One byl přitom vyroben pouze v 8 exemplářích, ke kterým později přibyly ještě závodní verze Concept S určené pouze na okruh.
Tvary nového vozu prozrazuje zatím jen krátké video, které automobilka vyvěsila na YouTube. Z velice tmavých závěrů se však dá vyčíst, že Concept Two by měl být výrazně agresivnější, více by se měl soustředit na aerodynamiku, jeho podlaha by měla být zcela hladká a vzadu bude nejspíš umístěn aktivní spoiler a masivní difuzér.
Kromě vyššího výkonu se očekává i nepatrně delší dojezd, přičemž Concept One nabízel slušných 338 kilometrů. Zvětšování se však mělo projevit i na vnitřním prostoru kabiny a bohužel také na ceníku. Již dříve totiž automobilka prohlásila, že její nový model bude nejspíš dražší.
S jistotou tak o novém Rimacu můžeme říct pouze dvě věci 1. Premiéra nového modelu proběhne 6. března na autosalonu v Ženevě a 2. Richard Hammond, moderátor pořadu Grand Tour, si tohle elektrické monstrum rozhodně nevyzkouší. Zakladatel Rimacu během jednoho jejich přátelského rozhovoru po Hammondově nehodě v Concept One totiž pronesl, že další auto už mu rozhodně půjčovat nebude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.