Chorvatská automobilka Rimac se zaměřuje na vývoj těch pravděpodobně nejextrémnějších elektromobilů na světě, které svými výkony snadno porazí i známé exotické supersporty. Doposud se automobilka prezentovala pouze modelem Concept One, nicméně na autosalonu v Ženevě bychom se měli dočkat i jeho nástupce.
Koncept známý zatím pod označením "Concept Two" bude opět elektrickým supersportem, jehož výkon i maximální rychlost by měly překonávat jeho předchůdce. Jen připomeňme, že Concept One, v hodnotě milionu dolarů, nabízel přes 1224 koní a fantastické jízdní vlastnosti díky jedinečnému rozložení točivého momentu mezi kola.
Nová generace by tedy měla být extrémnější, ale zároveň dostupnější. Druhá generace elektrického superspotu by totiž měla dosahovat výroby až 100 kusů. Concept One byl přitom vyroben pouze v 8 exemplářích, ke kterým později přibyly ještě závodní verze Concept S určené pouze na okruh.
Tvary nového vozu prozrazuje zatím jen krátké video, které automobilka vyvěsila na YouTube. Z velice tmavých závěrů se však dá vyčíst, že Concept Two by měl být výrazně agresivnější, více by se měl soustředit na aerodynamiku, jeho podlaha by měla být zcela hladká a vzadu bude nejspíš umístěn aktivní spoiler a masivní difuzér.
Kromě vyššího výkonu se očekává i nepatrně delší dojezd, přičemž Concept One nabízel slušných 338 kilometrů. Zvětšování se však mělo projevit i na vnitřním prostoru kabiny a bohužel také na ceníku. Již dříve totiž automobilka prohlásila, že její nový model bude nejspíš dražší.
S jistotou tak o novém Rimacu můžeme říct pouze dvě věci 1. Premiéra nového modelu proběhne 6. března na autosalonu v Ženevě a 2. Richard Hammond, moderátor pořadu Grand Tour, si tohle elektrické monstrum rozhodně nevyzkouší. Zakladatel Rimacu během jednoho jejich přátelského rozhovoru po Hammondově nehodě v Concept One totiž pronesl, že další auto už mu rozhodně půjčovat nebude.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.