Chorvatská automobilka Rimac se zaměřuje na vývoj těch pravděpodobně nejextrémnějších elektromobilů na světě, které svými výkony snadno porazí i známé exotické supersporty. Doposud se automobilka prezentovala pouze modelem Concept One, nicméně na autosalonu v Ženevě bychom se měli dočkat i jeho nástupce.
Koncept známý zatím pod označením "Concept Two" bude opět elektrickým supersportem, jehož výkon i maximální rychlost by měly překonávat jeho předchůdce. Jen připomeňme, že Concept One, v hodnotě milionu dolarů, nabízel přes 1224 koní a fantastické jízdní vlastnosti díky jedinečnému rozložení točivého momentu mezi kola.
Nová generace by tedy měla být extrémnější, ale zároveň dostupnější. Druhá generace elektrického superspotu by totiž měla dosahovat výroby až 100 kusů. Concept One byl přitom vyroben pouze v 8 exemplářích, ke kterým později přibyly ještě závodní verze Concept S určené pouze na okruh.
Tvary nového vozu prozrazuje zatím jen krátké video, které automobilka vyvěsila na YouTube. Z velice tmavých závěrů se však dá vyčíst, že Concept Two by měl být výrazně agresivnější, více by se měl soustředit na aerodynamiku, jeho podlaha by měla být zcela hladká a vzadu bude nejspíš umístěn aktivní spoiler a masivní difuzér.
Kromě vyššího výkonu se očekává i nepatrně delší dojezd, přičemž Concept One nabízel slušných 338 kilometrů. Zvětšování se však mělo projevit i na vnitřním prostoru kabiny a bohužel také na ceníku. Již dříve totiž automobilka prohlásila, že její nový model bude nejspíš dražší.
S jistotou tak o novém Rimacu můžeme říct pouze dvě věci 1. Premiéra nového modelu proběhne 6. března na autosalonu v Ženevě a 2. Richard Hammond, moderátor pořadu Grand Tour, si tohle elektrické monstrum rozhodně nevyzkouší. Zakladatel Rimacu během jednoho jejich přátelského rozhovoru po Hammondově nehodě v Concept One totiž pronesl, že další auto už mu rozhodně půjčovat nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?