Již delší dobu se proslýchá, že Jeep plánuje výrobu nového SUV se třemi řadami sedadel, které by navazovalo na starý model Commander. Tyhle spekulace podpořily i uniklé záznamy z čínského patentového úřadu, nicméně až nyní se k nám dostal jasný důkaz.
Tím důkazem je sada několika fotografií, které se povedlo pořídit čínskému webu Car News China. Snímky ukazují tvary prakticky celého vozu, včetně názvů dvou modelů, řady volitelných disků a dalších drobností. Jedna z fotografií pak zachycuje i název modelu, který bude: Grand Commander.
Když jsme o novém modelu Jeep psali dříve, všichni jsme očekávali, že se představí na autosalonu v Detroitu. Zde však automobilka představila pouze lehce omlazený model Cherokee a Grand Commander si nejspíš nechá až na autosalon v Pekingu.
Design modelu Grand Commander je postaven na konceptu Yuntu, který jsme poprvé viděli na autosalonu v Šanghaji 2017. Techniku pod kapotou bohužel neznáme, nicméně jednou z pohonných jednotek se stane 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec, který známe již z modelu Wrangler. Motor bude dostupný ve dvou výkonnostních variantách, slabší nabídne 234 koní, silnější pak 265 koní.
Výroba by měla probíhat v čínské společné továrně Guangzhou-Fiat a podle fotek by se měly v nabídce objevit minimálně dvě varianty, Longtitude a Limited. Základní cena se pak odhaduje na 250 000 jüanů, tedy cca 809 000 Kč.
Zatím se tedy zdá, že nový model bude směřovat pouze na čínský trh, nicméně tím by Jeep stál sám proti sobě. Američané by se totiž dozajista utloukli, kdyby se na trhu objevil sedmimístný Jeep s motorem o výkonu 707 koní z modelu Trackhawk. Je tak docela možné, že zanedlouho se dočkáme i variant určených na západní a evropský trh, které ponesou jiný název a budou mít i jiné specifikace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?