Lexus je jednou z mála, které se mohou pochlubit nadpolovičním prodejem hybridních vozidel. Není proto divu, že se chce automobilka posunout zas o kousek dál. První Lexus s čistě elektrickým pohonem by se tak měla stát nová generace populárního kompaktního hatchbacku CT, která se dostane na trh v roce 2020, píše japonský deník Nikkan Kogyo Shimbun.
Výroba má být zahájena v japonské továrně Kyushu v polovině roku 2020. Nové automobily se mají objevit nejprve na čínském trhu a teprve potom zamířit do dalších zemí.
Tyto informace odpovídají oficiálním prohlášením japonského koncernu, který předpověděl, že na počátku příští dekády bude zavedeno více než 10 elektrických modelů značek Toyota a Lexus, kterých se jako první dočkají čínští zákazníci. Do roku 2030 hodlají Toyota a Lexus prodat asi milion elektromobilů a vozů napájených vodíkovými palivovými články.
Kompaktní hatchback CT 200h vyráběný od roku 2011 se od ostatních luxusních vozů značky Lexus liší tím, že je v nabídce pouze s hybridním pohonem. Soustava tvořená spalovacím a elektrickým motorem má celkový výkon 136 koňských sil. CT 200h patří mezi nejpopulárnější modely firmy – od jeho debutu prodal Lexus po celém světě 300 tisíc vozů, z toho cca 75 tisíc v Evropě.
V minulém roce se Lexus CT 200h dočkal faceliftu, při němž získal modernější a také emotivnější a sportovnější design. Zároveň byl vybaven vylepšeným balíčkem aktivní Lexus Safety System +, který nabízí takové funkce, jako jsou předkolizní bezpečnostní systém, aktivní tempomat, funkce hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, automatická dálková světla či systém rozpoznávání dopravních značek.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?