Lexus je jednou z mála, které se mohou pochlubit nadpolovičním prodejem hybridních vozidel. Není proto divu, že se chce automobilka posunout zas o kousek dál. První Lexus s čistě elektrickým pohonem by se tak měla stát nová generace populárního kompaktního hatchbacku CT, která se dostane na trh v roce 2020, píše japonský deník Nikkan Kogyo Shimbun.
Výroba má být zahájena v japonské továrně Kyushu v polovině roku 2020. Nové automobily se mají objevit nejprve na čínském trhu a teprve potom zamířit do dalších zemí.
Tyto informace odpovídají oficiálním prohlášením japonského koncernu, který předpověděl, že na počátku příští dekády bude zavedeno více než 10 elektrických modelů značek Toyota a Lexus, kterých se jako první dočkají čínští zákazníci. Do roku 2030 hodlají Toyota a Lexus prodat asi milion elektromobilů a vozů napájených vodíkovými palivovými články.
Kompaktní hatchback CT 200h vyráběný od roku 2011 se od ostatních luxusních vozů značky Lexus liší tím, že je v nabídce pouze s hybridním pohonem. Soustava tvořená spalovacím a elektrickým motorem má celkový výkon 136 koňských sil. CT 200h patří mezi nejpopulárnější modely firmy – od jeho debutu prodal Lexus po celém světě 300 tisíc vozů, z toho cca 75 tisíc v Evropě.
V minulém roce se Lexus CT 200h dočkal faceliftu, při němž získal modernější a také emotivnější a sportovnější design. Zároveň byl vybaven vylepšeným balíčkem aktivní Lexus Safety System +, který nabízí takové funkce, jako jsou předkolizní bezpečnostní systém, aktivní tempomat, funkce hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, automatická dálková světla či systém rozpoznávání dopravních značek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.