Divize Mercedes-AMG se dnes konečně pochlubila novým modelem série CLS 53 a také novými modely třídy E v provedení kabriolet a kupé. Kromě nového vzhledu však automobilka také odhalila, že nové modely budou vůbec prvními elektrifikovanými vozy z dílen AMG.
Největší zajímavost nových modelů se samozřejmě nalézá pod kapotou, kde najdeme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec, který generuje 435 koní a 520 Nm točivého momentu. Už tak dost výkonný motor je však ještě spojen s hybridním systémem "EQ Boost starter-alternator", který dokáže krátkodobě vygenerovat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm točivého momentu.
Kromě schopnosti krátkodobě zvýšit výkon však tento hybridní systém slouží i ke generování elektrické energie pro 48 voltový vnitřní elektrické systém. O přenos výkonu na kola se pak stará devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift TCT 9G, která spolu s pohonem všech kol Performance 4Matic+ posílá výkon přesně tam, kde je třeba.
AMG vybavilo řadový šestiválec jedním klasickým turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem. Hybridní jednotka EQ Boost je pak umístěna mezi motorem a převodovkou. Díky spolupráci systému EQ Boost a kompresoru je pak motor schopen akcelerovat krásně plynule a bez zaváhání.
Primárním cílem elektrifikace nového modelu měla být snaha o dosažení co nejnižších emisí a také snížení spotřeby, na hravém a dynamickém charakteru vozů AMG se však změna nijak neprojevila. I nadále zvládne nové CLS 53 z 0 na 100 km/h za 4.5 sekundy a akcelerace se zastaví teprve při rychlosti 270 km/h.
Šasi vozu byla vylepšeno novým vzduchovým podvozkem, úprav se dočkalo řízení a vyladěny byly dokonce i odklony kol. Pro maximální komfort si pak řidič může vybrat z celkem pěti různých nastavení (Eco", "Comfort", "Sport", "Sport+" a "Individual").
Kromě klasického Mercedes-AMG CLS 53 se představila ještě speciální verze "Edition 1" modelu CLS 53 4Matic+, která nabízí mimo jiné i exkluzivní doplňky, speciální interiér doplněný o detaily měděné barvy, čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním, ambietní osvětlení a mnoho dalšího.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?