Divize Mercedes-AMG se dnes konečně pochlubila novým modelem série CLS 53 a také novými modely třídy E v provedení kabriolet a kupé. Kromě nového vzhledu však automobilka také odhalila, že nové modely budou vůbec prvními elektrifikovanými vozy z dílen AMG.
Největší zajímavost nových modelů se samozřejmě nalézá pod kapotou, kde najdeme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec, který generuje 435 koní a 520 Nm točivého momentu. Už tak dost výkonný motor je však ještě spojen s hybridním systémem "EQ Boost starter-alternator", který dokáže krátkodobě vygenerovat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm točivého momentu.
Kromě schopnosti krátkodobě zvýšit výkon však tento hybridní systém slouží i ke generování elektrické energie pro 48 voltový vnitřní elektrické systém. O přenos výkonu na kola se pak stará devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift TCT 9G, která spolu s pohonem všech kol Performance 4Matic+ posílá výkon přesně tam, kde je třeba.
AMG vybavilo řadový šestiválec jedním klasickým turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem. Hybridní jednotka EQ Boost je pak umístěna mezi motorem a převodovkou. Díky spolupráci systému EQ Boost a kompresoru je pak motor schopen akcelerovat krásně plynule a bez zaváhání.
Primárním cílem elektrifikace nového modelu měla být snaha o dosažení co nejnižších emisí a také snížení spotřeby, na hravém a dynamickém charakteru vozů AMG se však změna nijak neprojevila. I nadále zvládne nové CLS 53 z 0 na 100 km/h za 4.5 sekundy a akcelerace se zastaví teprve při rychlosti 270 km/h.
Šasi vozu byla vylepšeno novým vzduchovým podvozkem, úprav se dočkalo řízení a vyladěny byly dokonce i odklony kol. Pro maximální komfort si pak řidič může vybrat z celkem pěti různých nastavení (Eco", "Comfort", "Sport", "Sport+" a "Individual").
Kromě klasického Mercedes-AMG CLS 53 se představila ještě speciální verze "Edition 1" modelu CLS 53 4Matic+, která nabízí mimo jiné i exkluzivní doplňky, speciální interiér doplněný o detaily měděné barvy, čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním, ambietní osvětlení a mnoho dalšího.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.