Divize Mercedes-AMG se dnes konečně pochlubila novým modelem série CLS 53 a také novými modely třídy E v provedení kabriolet a kupé. Kromě nového vzhledu však automobilka také odhalila, že nové modely budou vůbec prvními elektrifikovanými vozy z dílen AMG.
Největší zajímavost nových modelů se samozřejmě nalézá pod kapotou, kde najdeme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec, který generuje 435 koní a 520 Nm točivého momentu. Už tak dost výkonný motor je však ještě spojen s hybridním systémem "EQ Boost starter-alternator", který dokáže krátkodobě vygenerovat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm točivého momentu.
Kromě schopnosti krátkodobě zvýšit výkon však tento hybridní systém slouží i ke generování elektrické energie pro 48 voltový vnitřní elektrické systém. O přenos výkonu na kola se pak stará devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift TCT 9G, která spolu s pohonem všech kol Performance 4Matic+ posílá výkon přesně tam, kde je třeba.
AMG vybavilo řadový šestiválec jedním klasickým turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem. Hybridní jednotka EQ Boost je pak umístěna mezi motorem a převodovkou. Díky spolupráci systému EQ Boost a kompresoru je pak motor schopen akcelerovat krásně plynule a bez zaváhání.
Primárním cílem elektrifikace nového modelu měla být snaha o dosažení co nejnižších emisí a také snížení spotřeby, na hravém a dynamickém charakteru vozů AMG se však změna nijak neprojevila. I nadále zvládne nové CLS 53 z 0 na 100 km/h za 4.5 sekundy a akcelerace se zastaví teprve při rychlosti 270 km/h.
Šasi vozu byla vylepšeno novým vzduchovým podvozkem, úprav se dočkalo řízení a vyladěny byly dokonce i odklony kol. Pro maximální komfort si pak řidič může vybrat z celkem pěti různých nastavení (Eco", "Comfort", "Sport", "Sport+" a "Individual").
Kromě klasického Mercedes-AMG CLS 53 se představila ještě speciální verze "Edition 1" modelu CLS 53 4Matic+, která nabízí mimo jiné i exkluzivní doplňky, speciální interiér doplněný o detaily měděné barvy, čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním, ambietní osvětlení a mnoho dalšího.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?