První vyžití elektřiny u AMG! Novinky vypadají super. Ale co výkon a točivý moment?

Mercedes-AMG CLS 53
Mercedes-AMG CLS 53, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. ledna 2018 14:35
Sdílej:

Divize Mercedes-AMG se dnes konečně pochlubila novým modelem série CLS 53 a také novými modely třídy E v provedení kabriolet a kupé. Kromě nového vzhledu však automobilka také odhalila, že nové modely budou vůbec prvními elektrifikovanými vozy z dílen AMG.

Největší zajímavost nových modelů se samozřejmě nalézá pod kapotou, kde najdeme dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec, který generuje 435 koní a 520 Nm točivého momentu. Už tak dost výkonný motor je však ještě spojen s hybridním systémem "EQ Boost starter-alternator", který dokáže krátkodobě vygenerovat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm točivého momentu.

Kromě schopnosti krátkodobě zvýšit výkon však tento hybridní systém slouží i ke generování elektrické energie pro 48 voltový vnitřní elektrické systém. O přenos výkonu na kola se pak stará devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift TCT 9G, která spolu s pohonem všech kol Performance 4Matic+ posílá výkon přesně tam, kde je třeba.

AMG vybavilo řadový šestiválec jedním klasickým turbodmychadlem a jedním elektrickým kompresorem. Hybridní jednotka EQ Boost je pak umístěna mezi motorem a převodovkou. Díky spolupráci systému EQ Boost a kompresoru je pak motor schopen akcelerovat krásně plynule a bez zaváhání.

Primárním cílem elektrifikace nového modelu měla být snaha o dosažení co nejnižších emisí a také snížení spotřeby, na hravém a dynamickém charakteru vozů AMG se však změna nijak neprojevila. I nadále zvládne nové CLS 53 z 0 na 100 km/h za 4.5 sekundy a akcelerace se zastaví teprve při rychlosti 270 km/h.

Šasi vozu byla vylepšeno novým vzduchovým podvozkem, úprav se dočkalo řízení a vyladěny byly dokonce i odklony kol. Pro maximální komfort si pak řidič může vybrat z celkem pěti různých nastavení (Eco", "Comfort", "Sport", "Sport+" a "Individual").

Kromě klasického Mercedes-AMG CLS 53 se představila ještě speciální verze "Edition 1" modelu CLS 53 4Matic+, která nabízí mimo jiné i exkluzivní doplňky, speciální interiér doplněný o detaily měděné barvy, čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním, ambietní osvětlení a mnoho dalšího.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.