Před několika hodinami upozornila automobilka Ford na nový model s označením ST, ovšem nikdo neměl ponětí, o jaký model by se mohlo jednat. Nejčastější tipy se vztahovaly k modelům jako Fiesta ST či F-150 ST, který by se stal náhradou kdysi oblíbeného Lightningu. Automobilka ale předčila všechna očekávání a představila ostrou variantu praktického crossoveru Edge
Pokud vám název Ford Edge nic neříká, pak se jistě sluší připomenout, že se jedná o pětidveřový crossover nabitý moderními technologiemi, který nabízí dostatek místa pro pětičlennou posádku i jejich zavazadla. Navíc nabízí i vyšší světlou výšku a pohon všech kol, tedy přesně to, po čem zákazníci v posledních letech tolik šílí. Na českém trhu však zamrzí základní cena těsně pod milionem a paleta pouze naftových motorů.
Za oceánem si však zákazníci mohli vybrat i doteď nejsilnější variantu Edge Sport, jejích 2.7 litrový motor EcoBoost disponoval výkonem 315 koní a točivým momentem 475 Nm. Tyto parametry však překonává právě nový Edge ST, jehož 2.7 litrový EcoBoost V6 je naladěn na 335 koní a 515 Nm točivého momentu.
Navíc by měl Edge ST potěšit i upraveným podvozkem, jízdním režimem "Sport Mode", osmistupňovou automatickou převodovkou a nechybí ani pohon všech kol. Navzdory nepříliš výraznému nárůstu výkonu by pak právě tyto úpravy převodovky a podvozku mohly udělat z Edge ST skutečně zajímavý vůz.
Řidiče navíc potěší i řazení pádly pod volantem, stylová 21 palcová kola ST, upravená karoserie a samozřejmě malý červený znáček ST v masce, který dává všem na vědomí, s kým mají tu čest.
Pokud by vás Edge ST zaujal a chtěli byste vědět na kolik přijde, bohužel vám nedokážeme odpovědět. Představení zatím proběhlo pouze v USA a ani tamní zákazníci ještě ceny neznají. Vzhledem k nabídce v ČR je však poměrně nepravděpodobné, že bychom se mohli dočkat oficiálního dovozu. Největším cílem modelu Edge ST totiž bude konkurovat modelům jako Mercedes-AMG GLA či BMW X6M, kterých však u nás beztak příliš nejezdí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?