Před několika hodinami upozornila automobilka Ford na nový model s označením ST, ovšem nikdo neměl ponětí, o jaký model by se mohlo jednat. Nejčastější tipy se vztahovaly k modelům jako Fiesta ST či F-150 ST, který by se stal náhradou kdysi oblíbeného Lightningu. Automobilka ale předčila všechna očekávání a představila ostrou variantu praktického crossoveru Edge
Pokud vám název Ford Edge nic neříká, pak se jistě sluší připomenout, že se jedná o pětidveřový crossover nabitý moderními technologiemi, který nabízí dostatek místa pro pětičlennou posádku i jejich zavazadla. Navíc nabízí i vyšší světlou výšku a pohon všech kol, tedy přesně to, po čem zákazníci v posledních letech tolik šílí. Na českém trhu však zamrzí základní cena těsně pod milionem a paleta pouze naftových motorů.
Za oceánem si však zákazníci mohli vybrat i doteď nejsilnější variantu Edge Sport, jejích 2.7 litrový motor EcoBoost disponoval výkonem 315 koní a točivým momentem 475 Nm. Tyto parametry však překonává právě nový Edge ST, jehož 2.7 litrový EcoBoost V6 je naladěn na 335 koní a 515 Nm točivého momentu.
Navíc by měl Edge ST potěšit i upraveným podvozkem, jízdním režimem "Sport Mode", osmistupňovou automatickou převodovkou a nechybí ani pohon všech kol. Navzdory nepříliš výraznému nárůstu výkonu by pak právě tyto úpravy převodovky a podvozku mohly udělat z Edge ST skutečně zajímavý vůz.
Řidiče navíc potěší i řazení pádly pod volantem, stylová 21 palcová kola ST, upravená karoserie a samozřejmě malý červený znáček ST v masce, který dává všem na vědomí, s kým mají tu čest.
Pokud by vás Edge ST zaujal a chtěli byste vědět na kolik přijde, bohužel vám nedokážeme odpovědět. Představení zatím proběhlo pouze v USA a ani tamní zákazníci ještě ceny neznají. Vzhledem k nabídce v ČR je však poměrně nepravděpodobné, že bychom se mohli dočkat oficiálního dovozu. Největším cílem modelu Edge ST totiž bude konkurovat modelům jako Mercedes-AMG GLA či BMW X6M, kterých však u nás beztak příliš nejezdí.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?