Představení nové generace legendárního terénního vozu Mercedesu-Benz třídy G se má uskutečnit již za pár dnů, takže není žádným překvapením, že automobilka zvyšuje napětí postupným uvolňováním nových informací. Ty poslední nám pak naznačují, že navzdory mnohým obavám neztratí nové Gčko nic ze svých dovedností a i nadále by mělo patřit k tomu nejlepšímu mimo zpevněné povrchy.
Ačkoliv je vzhled nového Gčka stále maskován foliemi, jeho charakteristické hranaté tvary zůstaly zachovány. Pod starou tváří se však ukrývá zcela nová technika, na jejímž vývoji se podíleli i technici z divize AMG, kteří už mají zkušenosti i z extrémních přestaveb minulých generací.
Nový vůz tak dostal nové přední nezávislé zavěšení i zcela nově vyvinutou zadní tuhou nápravu. Během jízdy v terénu navíc každého jistě potěší, že světlá výška narostla o 6 milimetrů na konečných 241 milimetrů. Zvedly se však i hodnoty brodění a to o 10 centimetrů. Nově tak Gčko překoná vodu i bláto až do 70 cm.
Jak už se dalo očekávat, i noví generace bude pokračovat v tradici klasického žebřinového rámu, tří uzávěrek diferenciálů a redukční převodovky. Navíc přibyl i speciální jízdní režim G-Mode, který se automaticky aktivuje při uzávěrce kteréhokoliv diferenciálu nebo využití redukce. Díky němu následně ztuhne celý podvozek a upraví se akcelerace i řízení vozu, čímž by se měly zvýšit schopnosti vozu v terénu.
Další novinkou bude přítomnost devítistupňové automatické převodovky, která byla naladěna pro specifické potřeby nového vozu. Automobilka tak slibuje rychlejší odezvu a kratší řazení, což by se mělo příznivě projevit na spotřebě i zážitcích z jízdy.
V základní konfiguraci bude posílat vůz 40 % výkonu na přední nápravu a 60 % na nápravu zadní. K dispozici budou 18 palcové terénní pneumatiky i kamerový systém s HD rozlišením pokrývající 360° okolí vozu. Na panelu infotainmentu tak uvidíte všechny překážky ve vašem okolí, stejně jako uzavřené diferenciály, natočení řízení, kompas nebo náklon vozu.
Automobilka také uveřejnila, že během testování překonal vůz více než 2000 kilometrů na náročné testovací trati Schöckl, která se nachází v 1445 metrů vysokých horách poblíž rakouského města Graz, kde se ikonický off-road vyrábí už celá desetiletí. Jeden testovací okruh přitom měří 5,6 kilometru a vůz si během něj musí poradit s 60% stoupáním a 40% klesáním. Ačkoliv to zní nesmírně obtížně, nové Gčko si prý s tratí poradilo snadněji a pohodlněji než kdy dříve.
Na celkový obraz nového modelu a zbývající informace si však budeme muset počkat až na severoamerický mezinárodní autosalon, který sice začíná už 14. ledna, nicméně nový Mercedes se představí až o den později.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.