Představení nové generace legendárního terénního vozu Mercedesu-Benz třídy G se má uskutečnit již za pár dnů, takže není žádným překvapením, že automobilka zvyšuje napětí postupným uvolňováním nových informací. Ty poslední nám pak naznačují, že navzdory mnohým obavám neztratí nové Gčko nic ze svých dovedností a i nadále by mělo patřit k tomu nejlepšímu mimo zpevněné povrchy.
Ačkoliv je vzhled nového Gčka stále maskován foliemi, jeho charakteristické hranaté tvary zůstaly zachovány. Pod starou tváří se však ukrývá zcela nová technika, na jejímž vývoji se podíleli i technici z divize AMG, kteří už mají zkušenosti i z extrémních přestaveb minulých generací.
Nový vůz tak dostal nové přední nezávislé zavěšení i zcela nově vyvinutou zadní tuhou nápravu. Během jízdy v terénu navíc každého jistě potěší, že světlá výška narostla o 6 milimetrů na konečných 241 milimetrů. Zvedly se však i hodnoty brodění a to o 10 centimetrů. Nově tak Gčko překoná vodu i bláto až do 70 cm.
Jak už se dalo očekávat, i noví generace bude pokračovat v tradici klasického žebřinového rámu, tří uzávěrek diferenciálů a redukční převodovky. Navíc přibyl i speciální jízdní režim G-Mode, který se automaticky aktivuje při uzávěrce kteréhokoliv diferenciálu nebo využití redukce. Díky němu následně ztuhne celý podvozek a upraví se akcelerace i řízení vozu, čímž by se měly zvýšit schopnosti vozu v terénu.
Další novinkou bude přítomnost devítistupňové automatické převodovky, která byla naladěna pro specifické potřeby nového vozu. Automobilka tak slibuje rychlejší odezvu a kratší řazení, což by se mělo příznivě projevit na spotřebě i zážitcích z jízdy.
V základní konfiguraci bude posílat vůz 40 % výkonu na přední nápravu a 60 % na nápravu zadní. K dispozici budou 18 palcové terénní pneumatiky i kamerový systém s HD rozlišením pokrývající 360° okolí vozu. Na panelu infotainmentu tak uvidíte všechny překážky ve vašem okolí, stejně jako uzavřené diferenciály, natočení řízení, kompas nebo náklon vozu.
Automobilka také uveřejnila, že během testování překonal vůz více než 2000 kilometrů na náročné testovací trati Schöckl, která se nachází v 1445 metrů vysokých horách poblíž rakouského města Graz, kde se ikonický off-road vyrábí už celá desetiletí. Jeden testovací okruh přitom měří 5,6 kilometru a vůz si během něj musí poradit s 60% stoupáním a 40% klesáním. Ačkoliv to zní nesmírně obtížně, nové Gčko si prý s tratí poradilo snadněji a pohodlněji než kdy dříve.
Na celkový obraz nového modelu a zbývající informace si však budeme muset počkat až na severoamerický mezinárodní autosalon, který sice začíná už 14. ledna, nicméně nový Mercedes se představí až o den později.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.