Nový Mercedes třídy G? Ze svých dovedností nic neztratí, ba naopak

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. ledna 2018, 11:06 Google+

Představení nové generace legendárního terénního vozu Mercedesu-Benz třídy G se má uskutečnit již za pár dnů, takže není žádným překvapením, že automobilka zvyšuje napětí postupným uvolňováním nových informací. Ty poslední nám pak naznačují, že navzdory mnohým obavám neztratí nové Gčko nic ze svých dovedností a i nadále by mělo patřit k tomu nejlepšímu mimo zpevněné povrchy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Mercedes-Benz třídy G 2019

Nový Mercedes-Benz třídy G 2019 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Ačkoliv je vzhled nového Gčka stále maskován foliemi, jeho charakteristické hranaté tvary zůstaly zachovány. Pod starou tváří se však ukrývá zcela nová technika, na jejímž vývoji se podíleli i technici z divize AMG, kteří už mají zkušenosti i z extrémních přestaveb minulých generací.

Nový vůz tak dostal nové přední nezávislé zavěšení i zcela nově vyvinutou zadní tuhou nápravu. Během jízdy v terénu navíc každého jistě potěší, že světlá výška narostla o 6 milimetrů na konečných 241 milimetrů. Zvedly se však i hodnoty brodění a to o 10 centimetrů. Nově tak Gčko překoná vodu i bláto až do 70 cm.

Jak už se dalo očekávat, i noví generace bude pokračovat v tradici klasického žebřinového rámu, tří uzávěrek diferenciálů a redukční převodovky. Navíc přibyl i speciální jízdní režim G-Mode, který se automaticky aktivuje při uzávěrce kteréhokoliv diferenciálu nebo využití redukce. Díky němu následně ztuhne celý podvozek a upraví se akcelerace i řízení vozu, čímž by se měly zvýšit schopnosti vozu v terénu.

Nový Mercedes-Benz G v akci (0:36) | zdroj: youtube.com

Další novinkou bude přítomnost devítistupňové automatické převodovky, která byla naladěna pro specifické potřeby nového vozu. Automobilka tak slibuje rychlejší odezvu a kratší řazení, což by se mělo příznivě projevit na spotřebě i zážitcích z jízdy.

V základní konfiguraci bude posílat vůz 40 % výkonu na přední nápravu a 60 % na nápravu zadní. K dispozici budou 18 palcové terénní pneumatiky i kamerový systém s HD rozlišením pokrývající 360° okolí vozu. Na panelu infotainmentu tak uvidíte všechny překážky ve vašem okolí, stejně jako uzavřené diferenciály, natočení řízení, kompas nebo náklon vozu.

Automobilka také uveřejnila, že během testování překonal vůz více než 2000 kilometrů na náročné testovací trati Schöckl, která se nachází v 1445 metrů vysokých horách poblíž rakouského města Graz, kde se ikonický off-road vyrábí už celá desetiletí. Jeden testovací okruh přitom měří 5,6 kilometru a vůz si během něj musí poradit s 60% stoupáním a 40% klesáním. Ačkoliv to zní nesmírně obtížně, nové Gčko si prý s tratí poradilo snadněji a pohodlněji než kdy dříve.

Na celkový obraz nového modelu a zbývající informace si však budeme muset počkat až na severoamerický mezinárodní autosalon, který sice začíná už 14. ledna, nicméně nový Mercedes se představí až o den později.

Vytisknout

Diskuze: Nový Mercedes třídy G? Ze svých dovedností nic neztratí, ba naopak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

reklama

Doporučujeme

Speciální Ford Mustang s kompresorem Saleen se proměnil v pekelně rychlý stativ

Záhadný Mustang z Need for Speed? Vznikl s jediným účelem, teď je na prodej…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

  2. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  3. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

  4. Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud