Nový Arteon okouzlil řadu lidí svým protřelým a dynamickým designem, ovšem v jeho nabídce motorizací stále chybí něco, co by dokázalo vzhledu sekundovat jízdními výkony. To by se však mělo brzy změnit, neboť nejnovější informace hovoří o vývoji Arteonu s výkonem přesahujícím hodnotu 400 koní.
O plánech na nový Arteon R se v rozhovoru pro Car Throttle rozpovídal mluvčí automobilky VW Martin Hube a to během představovací akce malého ostrého Volkswagenu Polo GTI. Podle jeho slov se zdá, že automobilka už má k dispozici hotový prototyp, který momentálně testuje.
Podle informací z CarScoops se zdá, že pod kapotou prototypu nalezneme s největší pravděpodobností dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový motor VR6, který posílá zhruba 404 koní na všechna čtyři kola. Sám v Hube v rozhovoru pronesl, že je přesvědčen o vynikajících výsledcích této kombinace.
Výkonnému motoru má totiž sekundovat systém pohonu všech kol Haldex poslední generace, který má být schopen povolit vozu uzdu a vyslat tak jeho záď do mírné přetáčivosti. Arteon R by tak měl být agilním a hravým vozem, který potěší každého správného řidiče.
Hube však nemluvil jen o parametrech vozu, ale rovnou se pustil i do srovnávání. Podle jeho slov by mohl být Arteon R rychlejší než jeho koncernový sourozenec Porsche Panamera v základní verzi. Ten také využívá 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec, nicméně ten je naladěn na 325 koní, popřípadě na 434 ve variantě 4S.
Existence Arteonu R stále ještě není potvrzená a model bychom neměli brát za hotovou věc. Nyní záleží na jeho výsledcích během testování a samozřejmé také na rozhodnutí shora, tedy z vedení automobilky a potažmo celého koncernu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?