Volkswagen pracuje na ostrém Arteonu R. Má být dokonce rychlejší než Porsche

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. prosince 2017, 13:38 Google+

Nový Arteon okouzlil řadu lidí svým protřelým a dynamickým designem, ovšem v jeho nabídce motorizací stále chybí něco, co by dokázalo vzhledu sekundovat jízdními výkony. To by se však mělo brzy změnit, neboť nejnovější informace hovoří o vývoji Arteonu s výkonem přesahujícím hodnotu 400 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

O plánech na nový Arteon R se v rozhovoru pro Car Throttle rozpovídal mluvčí automobilky VW Martin Hube a to během představovací akce malého ostrého Volkswagenu Polo GTI. Podle jeho slov se zdá, že automobilka už má k dispozici hotový prototyp, který momentálně testuje.

Podle informací z CarScoops se zdá, že pod kapotou prototypu nalezneme s největší pravděpodobností dvakrát přeplňovaný 3.0 litrový motor VR6, který posílá zhruba 404 koní na všechna čtyři kola. Sám v Hube v rozhovoru pronesl, že je přesvědčen o vynikajících výsledcích této kombinace.

Výkonnému motoru má totiž sekundovat systém pohonu všech kol Haldex poslední generace, který má být schopen povolit vozu uzdu a vyslat tak jeho záď do mírné přetáčivosti. Arteon R by tak měl být agilním a hravým vozem, který potěší každého správného řidiče.

Hube však nemluvil jen o parametrech vozu, ale rovnou se pustil i do srovnávání. Podle jeho slov by mohl být Arteon R rychlejší než jeho koncernový sourozenec Porsche Panamera v základní verzi. Ten také využívá 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec, nicméně ten je naladěn na 325 koní, popřípadě na 434 ve variantě 4S.

Existence Arteonu R stále ještě není potvrzená a model bychom neměli brát za hotovou věc. Nyní záleží na jeho výsledcích během testování a samozřejmé také na rozhodnutí shora, tedy z vedení automobilky a potažmo celého koncernu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen pracuje na ostrém Arteonu R. Má být dokonce rychlejší než Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Co vše museli mít auta v roce 1974?

Povinné kryty a zákaz pneumatik? Tyhle šílenosti musela mít auta v roce 1974

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud