Dlouho se o něm mluvilo, ale nikdy jsme v ruce neměli pořádný důkaz. Teď se ale zdá, že je všem pochybnostem konec a automobilka Jeep skutečně pracuje na velkém SUV se třemi řadami sedadel, které by mohlo nést název Jeep Grand Commander. Malým háčkem je však skutečnost, že snímky nepochází z amerického patentového úřadu.
Technické náčrty vozu označovaného jako Jeep Grand Commander totiž přinesl čínský automobilový server AutoHome s tím, že se jedná o finální nákresy uniklé z čínského patentového úřadu - nikoliv amerického.
Web AutoHome navíc dodává, že nový model Grand Commander by se měl veřejnosti představit již v dubnu na autosalonu v Pekingu. Zatím ale nepadly žádné zmínky o tom, zda bude vůz dostupný i pro americký či ostatní trhy. Panuje tak podezření, že nový Jeep se třemi řadami sedadel byl navržen pouze pro čínský trh a dokonce by mohl být přímo v Číně vyráběn.
Automobilka Jeep se sice zaměřuje výhradně na Off-Roady a SUV, ovšem větší model jí v nabídce dlouhodobě schází. Tím posledním byl model Commander, který se vyráběl mezi lety 2005 až 2010. V podstatě se však jednalo jen o nepatrně prodloužený Grand Cherokee, jehož prodeje nebyly kdovíjak slavné. Navíc se vůz objevil v době, kdy strmě stoupaly ceny paliva, což mu také značně uškodilo.
Pokud jsou tedy první informace pravdivé, pak se nabízí otázka, zda se vůbec dočkáme Jeepu se třemi řadami sedadel i v jiných částech světa. Například v USA jsou tyto modely značně oblíbené a i v Evropě poslední dobou nabírají na popularitě. Pro provoz na evropských a amerických silnicích by však Jeep jistě musel přepracovat bezpečnostní a ovládací standardy.
Co se pohonných jednotek týče, v Číně se má Grand Commander objevit s 2.0 litrovým přeplňovaným motorem, kterého se dočkal i nový Jeep Wrangler. Pro Evropu by se jednalo o ideální volbu, Američané by však jistě volali po více válcích a větším objemu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.