Dlouho se o něm mluvilo, ale nikdy jsme v ruce neměli pořádný důkaz. Teď se ale zdá, že je všem pochybnostem konec a automobilka Jeep skutečně pracuje na velkém SUV se třemi řadami sedadel, které by mohlo nést název Jeep Grand Commander. Malým háčkem je však skutečnost, že snímky nepochází z amerického patentového úřadu.
Technické náčrty vozu označovaného jako Jeep Grand Commander totiž přinesl čínský automobilový server AutoHome s tím, že se jedná o finální nákresy uniklé z čínského patentového úřadu - nikoliv amerického.
Web AutoHome navíc dodává, že nový model Grand Commander by se měl veřejnosti představit již v dubnu na autosalonu v Pekingu. Zatím ale nepadly žádné zmínky o tom, zda bude vůz dostupný i pro americký či ostatní trhy. Panuje tak podezření, že nový Jeep se třemi řadami sedadel byl navržen pouze pro čínský trh a dokonce by mohl být přímo v Číně vyráběn.
Automobilka Jeep se sice zaměřuje výhradně na Off-Roady a SUV, ovšem větší model jí v nabídce dlouhodobě schází. Tím posledním byl model Commander, který se vyráběl mezi lety 2005 až 2010. V podstatě se však jednalo jen o nepatrně prodloužený Grand Cherokee, jehož prodeje nebyly kdovíjak slavné. Navíc se vůz objevil v době, kdy strmě stoupaly ceny paliva, což mu také značně uškodilo.
Pokud jsou tedy první informace pravdivé, pak se nabízí otázka, zda se vůbec dočkáme Jeepu se třemi řadami sedadel i v jiných částech světa. Například v USA jsou tyto modely značně oblíbené a i v Evropě poslední dobou nabírají na popularitě. Pro provoz na evropských a amerických silnicích by však Jeep jistě musel přepracovat bezpečnostní a ovládací standardy.
Co se pohonných jednotek týče, v Číně se má Grand Commander objevit s 2.0 litrovým přeplňovaným motorem, kterého se dočkal i nový Jeep Wrangler. Pro Evropu by se jednalo o ideální volbu, Američané by však jistě volali po více válcích a větším objemu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.