Již dlouho se spekuluje o tom, jaké ostré modely Volkswagen nabídne, aby mohl konkurovat Mercedesu AMG. Očekávat bychom měli Tiguan R (nezaměňovat s R-line), na jehož vývoji se podle dostupných informací dlouhodobě pracuje, a jehož fotky byly již několikrát zveřejněny "spy" fotografy. Co ale další modely?
S největší pravděpodobností se totiž máme na co těšit - ostré verze by se měly týkat modelů Arteon, Touareg a T-Roc. Karsten Schebsdat, šéf vývoje podvozků společnosti Volkswagen k tomu řekl: "Myslím si, že T-Roc má velký potenciál k tomu, aby dostal i ostrou verzi. Již standardní T-Roc s pohonem 4Motion a podvozkem DCC s 19ti palcovými koly je velice agilní a má tak šanci, být tím nejlepším ve své třídě."
Volkswagen již také oslovil profesionálního jezdce Bennyho Leuchtera, aby se podílel na nastavení podvozku a optimalizaci jízdních vlastností. Benny Leuchter již v minulosti pomohl Volkswagenu s modelem Golf GTI Clubsport S, s nímž následně zajel rychlostí rekord na Nurburgringu v kategorii vozidel s pohonem přední nápravy.
Nadcházející Volkswagen T-Roc R bude poháněn zřejmě klasickým motorem 2,0 TSI, který by měl být nastaven na výkon 310 koní, což je jen o trochu více, než chystá jeho budoucí rival Seat Ateca Cupra.
Volkswagen výrobu ostré verze T-Rocu zatím ještě oficiálně nepotvrdil, což ale patří mezi běžné praktiky. S největší pravděpodobností bude oficiálně představen až těsně před jeho uvedením na trh. První standardní modely T-Roc by se měly objevit u dealerů na začátku příštího roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?