Již dlouho se spekuluje o tom, jaké ostré modely Volkswagen nabídne, aby mohl konkurovat Mercedesu AMG. Očekávat bychom měli Tiguan R (nezaměňovat s R-line), na jehož vývoji se podle dostupných informací dlouhodobě pracuje, a jehož fotky byly již několikrát zveřejněny "spy" fotografy. Co ale další modely?
S největší pravděpodobností se totiž máme na co těšit - ostré verze by se měly týkat modelů Arteon, Touareg a T-Roc. Karsten Schebsdat, šéf vývoje podvozků společnosti Volkswagen k tomu řekl: "Myslím si, že T-Roc má velký potenciál k tomu, aby dostal i ostrou verzi. Již standardní T-Roc s pohonem 4Motion a podvozkem DCC s 19ti palcovými koly je velice agilní a má tak šanci, být tím nejlepším ve své třídě."
Volkswagen již také oslovil profesionálního jezdce Bennyho Leuchtera, aby se podílel na nastavení podvozku a optimalizaci jízdních vlastností. Benny Leuchter již v minulosti pomohl Volkswagenu s modelem Golf GTI Clubsport S, s nímž následně zajel rychlostí rekord na Nurburgringu v kategorii vozidel s pohonem přední nápravy.
Nadcházející Volkswagen T-Roc R bude poháněn zřejmě klasickým motorem 2,0 TSI, který by měl být nastaven na výkon 310 koní, což je jen o trochu více, než chystá jeho budoucí rival Seat Ateca Cupra.
Volkswagen výrobu ostré verze T-Rocu zatím ještě oficiálně nepotvrdil, což ale patří mezi běžné praktiky. S největší pravděpodobností bude oficiálně představen až těsně před jeho uvedením na trh. První standardní modely T-Roc by se měly objevit u dealerů na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.