Již dlouho se spekuluje o tom, jaké ostré modely Volkswagen nabídne, aby mohl konkurovat Mercedesu AMG. Očekávat bychom měli Tiguan R (nezaměňovat s R-line), na jehož vývoji se podle dostupných informací dlouhodobě pracuje, a jehož fotky byly již několikrát zveřejněny "spy" fotografy. Co ale další modely?
S největší pravděpodobností se totiž máme na co těšit - ostré verze by se měly týkat modelů Arteon, Touareg a T-Roc. Karsten Schebsdat, šéf vývoje podvozků společnosti Volkswagen k tomu řekl: "Myslím si, že T-Roc má velký potenciál k tomu, aby dostal i ostrou verzi. Již standardní T-Roc s pohonem 4Motion a podvozkem DCC s 19ti palcovými koly je velice agilní a má tak šanci, být tím nejlepším ve své třídě."
Volkswagen již také oslovil profesionálního jezdce Bennyho Leuchtera, aby se podílel na nastavení podvozku a optimalizaci jízdních vlastností. Benny Leuchter již v minulosti pomohl Volkswagenu s modelem Golf GTI Clubsport S, s nímž následně zajel rychlostí rekord na Nurburgringu v kategorii vozidel s pohonem přední nápravy.
Nadcházející Volkswagen T-Roc R bude poháněn zřejmě klasickým motorem 2,0 TSI, který by měl být nastaven na výkon 310 koní, což je jen o trochu více, než chystá jeho budoucí rival Seat Ateca Cupra.
Volkswagen výrobu ostré verze T-Rocu zatím ještě oficiálně nepotvrdil, což ale patří mezi běžné praktiky. S největší pravděpodobností bude oficiálně představen až těsně před jeho uvedením na trh. První standardní modely T-Roc by se měly objevit u dealerů na začátku příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?