Švédský startup Uniti se v projektu svého elektrického miniauta pro městský provoz spojil s německým gigantem Siemens. Celkem má vzniknout na 50 000 aut, přičemž první mají opustit továrnu v roce 2019.
Unity je ryzím elektromobilem pro městský provoz s dvěma či třemi sedadly. Jeho dveře jsou vzhůru výklopné. Pedály ani volant na palubě nenaleznete, řídí se pomocí kormidla jako v letadle. Mechanická vazba mezi ním a koly neexistuje, vše funguje na principu by wire. Ani klasickou přístrojovou desku v malém elektromobilu nenajdete. Všechny relevantní informace jsou promítány na Head-Up displej.
Vozítko zvládá i autonomní jízdu. Baterie dosahují kapacity 11 nebo 20 kWh, nejvyšší rychlost je dle verze od 90 do 120 km/h. Dojezd osciluje od 150 do 300 km. Zrychlení na 80 km/h zvládá 400 kg vážící vozítko za 3,5 s.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?