Před dvaceti lety stále Lexus RX u zakládání automobilového segmentu luxusních SUV, proto se nelze divit, že své průkopnické ambice i nadále rozvíjí. Jeho poslední varianta, model RX 450hL v modelovém provedení 2018, si i nadále zachovává elegantní tvary karoserie, nyní však nabízí možnost převozu až sedmi pasažérů
Sedmimístná verze nabízí třetí řadu sedadel v podobě lavice dělené v poměru 60:40. Na sedadla zcela vzadu lze snadno nastoupit zatažením za páčku, kterou se sedadlo druhé řady odsune kupředu. Díky delší podlaze zavazadelníku za třetí řadou (v porovnání s konkurenčními modely) se RX L chlubí všestranněji využitelným prostorem pro náklad.
Konstruktéři navrhovali třetí řadu sedadel provedení RX L tak, aby se cestující těšili ze stejné míry pohodlí a luxusu jako pasažéři ve druhé řadě. Druhá řada se nachází o něco výše než třetí, čímž vzniklo více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Součástí standardní výbavy je kožené čalounění sedadel v různých barevných odstínech. Třízónová klimatizace umožňuje cestujícím zcela vzadu nezávisle ovládat teplotu a výdechy ventilace. Pro ještě vyšší pohodlí v RX L je k dispozici elektrické sklápění třetí řady a (na přání) inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi (otevírání/zavírání pouhým přiložením ruky do blízkosti loga Lexus).
Charakteristický design Lexus
Model RX L 2018 nabízí stejně prvotřídní bezpečnost, eleganci, luxus a jízdní schopnosti jako pětimístná verze RX. Trendová kombinace všestrannosti SUV s pohodlím luxusního sedanu je zabalena do pozoruhodné směsice ostrých prolisů a oblouků, pro Lexus typických. Pozornost na sebe strhává charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, zvýrazněná chromovým lemováním. Prémiové LED světlomety (na přání) ve tvaru písmene L používají trojici jedinečných světelných zdrojů po každé straně.
Elegantní zatmavené C-sloupky u provedení RX L evokují zdání, jako by střecha visela ve vzduchu. Motiv vřetene se opakuje i na zádi v podobě LED koncových světel ve tvaru písmene L, obepínajících výklopnou záď a zasahujících až do zadních blatníků. K ještě dynamičtějšímu postoji přispívají 20" kola (na přání). Ve všech variantách je lak opatřen účinnou krycí vrstvou z polymeru, vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům, se schopností automatické obnovy.
Bezpečnost Lexus
Sedmimístné vozy RX L 2018 používají průběžné boční hlavové airbagy po celé délce interiéru, s pokrytím všech tří řad sedadel. Paket bezpečnostních technologií Lexus Safety System+, který je na většině trhů součástí standardní výbavy, zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu (LKA) s korekcemi řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí.
Ve vyšších stupních výbavy najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM) s panoramatickým zobrazováním okolí vozu (PVM), inteligentní parkovací senzory (IPS), systém pro sledování provozu v příčném směru za vozidlem s brzděním, resp. adaptivní systém ovládání dálkových světel (AHS).
RX 450hL
Západoevropští zájemci o prémiový rodinný vůz se třemi řadami sedadel najdou v RX 450hL 2018 ideálního společníka na cesty. Pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive spojuje zážehovou jednotku 3,5 litru V6 (systém vstřikování paliva D4-S) se dvěma výkonnými elektromotory/generátory, čímž dosahuje systémového výkonu 313 koní pro dynamickou akceleraci a spolehlivé předjíždění v kritických situacích.
Hybridní provedení též používá jedinečnou soustavu pohonu AWD. K pohonu zadní nápravy využívá nezávislý zadní elektromotor, který se zapojuje podle potřeby v zájmu optimální trakce.
Volič jízdních režimů Drive Mode Select je rozšířen o čtvrtý režim EV, umožňující pohybovat se nižší rychlostí po určitou dobu pouze na elektřinu. Uplatnění najde zejména při manévrování na parkovištích či v garážích nebo krátkém popojíždění ve městě.
Jízda a ovladatelnost
Celá posádka sedmimístného RX L v provedení 2018 si vychutná stejně luxusní hladkou a tichou jízdu jako v případě pětimístné verze. Podvozek se vzpěrami McPherson na přední nápravě a zavěšením zadním kol s dvojitými lichoběžníky zaručuje agilitu a příkladné jízdní pohodlí na všech typech povrchu. Elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťuje lehké a pohodlné řízení s vynikající zpětnou vazbou. Adaptivní odpružení AVS (výbava na přání) průběžně upravuje tlumicí sílu podle stavu vozovky.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.