Před dvaceti lety stále Lexus RX u zakládání automobilového segmentu luxusních SUV, proto se nelze divit, že své průkopnické ambice i nadále rozvíjí. Jeho poslední varianta, model RX 450hL v modelovém provedení 2018, si i nadále zachovává elegantní tvary karoserie, nyní však nabízí možnost převozu až sedmi pasažérů
Sedmimístná verze nabízí třetí řadu sedadel v podobě lavice dělené v poměru 60:40. Na sedadla zcela vzadu lze snadno nastoupit zatažením za páčku, kterou se sedadlo druhé řady odsune kupředu. Díky delší podlaze zavazadelníku za třetí řadou (v porovnání s konkurenčními modely) se RX L chlubí všestranněji využitelným prostorem pro náklad.
Konstruktéři navrhovali třetí řadu sedadel provedení RX L tak, aby se cestující těšili ze stejné míry pohodlí a luxusu jako pasažéři ve druhé řadě. Druhá řada se nachází o něco výše než třetí, čímž vzniklo více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Součástí standardní výbavy je kožené čalounění sedadel v různých barevných odstínech. Třízónová klimatizace umožňuje cestujícím zcela vzadu nezávisle ovládat teplotu a výdechy ventilace. Pro ještě vyšší pohodlí v RX L je k dispozici elektrické sklápění třetí řady a (na přání) inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi (otevírání/zavírání pouhým přiložením ruky do blízkosti loga Lexus).
Charakteristický design Lexus
Model RX L 2018 nabízí stejně prvotřídní bezpečnost, eleganci, luxus a jízdní schopnosti jako pětimístná verze RX. Trendová kombinace všestrannosti SUV s pohodlím luxusního sedanu je zabalena do pozoruhodné směsice ostrých prolisů a oblouků, pro Lexus typických. Pozornost na sebe strhává charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, zvýrazněná chromovým lemováním. Prémiové LED světlomety (na přání) ve tvaru písmene L používají trojici jedinečných světelných zdrojů po každé straně.
Elegantní zatmavené C-sloupky u provedení RX L evokují zdání, jako by střecha visela ve vzduchu. Motiv vřetene se opakuje i na zádi v podobě LED koncových světel ve tvaru písmene L, obepínajících výklopnou záď a zasahujících až do zadních blatníků. K ještě dynamičtějšímu postoji přispívají 20" kola (na přání). Ve všech variantách je lak opatřen účinnou krycí vrstvou z polymeru, vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům, se schopností automatické obnovy.
Bezpečnost Lexus
Sedmimístné vozy RX L 2018 používají průběžné boční hlavové airbagy po celé délce interiéru, s pokrytím všech tří řad sedadel. Paket bezpečnostních technologií Lexus Safety System+, který je na většině trhů součástí standardní výbavy, zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu (LKA) s korekcemi řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí.
Ve vyšších stupních výbavy najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM) s panoramatickým zobrazováním okolí vozu (PVM), inteligentní parkovací senzory (IPS), systém pro sledování provozu v příčném směru za vozidlem s brzděním, resp. adaptivní systém ovládání dálkových světel (AHS).
RX 450hL
Západoevropští zájemci o prémiový rodinný vůz se třemi řadami sedadel najdou v RX 450hL 2018 ideálního společníka na cesty. Pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive spojuje zážehovou jednotku 3,5 litru V6 (systém vstřikování paliva D4-S) se dvěma výkonnými elektromotory/generátory, čímž dosahuje systémového výkonu 313 koní pro dynamickou akceleraci a spolehlivé předjíždění v kritických situacích.
Hybridní provedení též používá jedinečnou soustavu pohonu AWD. K pohonu zadní nápravy využívá nezávislý zadní elektromotor, který se zapojuje podle potřeby v zájmu optimální trakce.
Volič jízdních režimů Drive Mode Select je rozšířen o čtvrtý režim EV, umožňující pohybovat se nižší rychlostí po určitou dobu pouze na elektřinu. Uplatnění najde zejména při manévrování na parkovištích či v garážích nebo krátkém popojíždění ve městě.
Jízda a ovladatelnost
Celá posádka sedmimístného RX L v provedení 2018 si vychutná stejně luxusní hladkou a tichou jízdu jako v případě pětimístné verze. Podvozek se vzpěrami McPherson na přední nápravě a zavěšením zadním kol s dvojitými lichoběžníky zaručuje agilitu a příkladné jízdní pohodlí na všech typech povrchu. Elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťuje lehké a pohodlné řízení s vynikající zpětnou vazbou. Adaptivní odpružení AVS (výbava na přání) průběžně upravuje tlumicí sílu podle stavu vozovky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.