Před dvaceti lety stále Lexus RX u zakládání automobilového segmentu luxusních SUV, proto se nelze divit, že své průkopnické ambice i nadále rozvíjí. Jeho poslední varianta, model RX 450hL v modelovém provedení 2018, si i nadále zachovává elegantní tvary karoserie, nyní však nabízí možnost převozu až sedmi pasažérů
Sedmimístná verze nabízí třetí řadu sedadel v podobě lavice dělené v poměru 60:40. Na sedadla zcela vzadu lze snadno nastoupit zatažením za páčku, kterou se sedadlo druhé řady odsune kupředu. Díky delší podlaze zavazadelníku za třetí řadou (v porovnání s konkurenčními modely) se RX L chlubí všestranněji využitelným prostorem pro náklad.
Konstruktéři navrhovali třetí řadu sedadel provedení RX L tak, aby se cestující těšili ze stejné míry pohodlí a luxusu jako pasažéři ve druhé řadě. Druhá řada se nachází o něco výše než třetí, čímž vzniklo více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Součástí standardní výbavy je kožené čalounění sedadel v různých barevných odstínech. Třízónová klimatizace umožňuje cestujícím zcela vzadu nezávisle ovládat teplotu a výdechy ventilace. Pro ještě vyšší pohodlí v RX L je k dispozici elektrické sklápění třetí řady a (na přání) inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi (otevírání/zavírání pouhým přiložením ruky do blízkosti loga Lexus).
Charakteristický design Lexus
Model RX L 2018 nabízí stejně prvotřídní bezpečnost, eleganci, luxus a jízdní schopnosti jako pětimístná verze RX. Trendová kombinace všestrannosti SUV s pohodlím luxusního sedanu je zabalena do pozoruhodné směsice ostrých prolisů a oblouků, pro Lexus typických. Pozornost na sebe strhává charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, zvýrazněná chromovým lemováním. Prémiové LED světlomety (na přání) ve tvaru písmene L používají trojici jedinečných světelných zdrojů po každé straně.
Elegantní zatmavené C-sloupky u provedení RX L evokují zdání, jako by střecha visela ve vzduchu. Motiv vřetene se opakuje i na zádi v podobě LED koncových světel ve tvaru písmene L, obepínajících výklopnou záď a zasahujících až do zadních blatníků. K ještě dynamičtějšímu postoji přispívají 20" kola (na přání). Ve všech variantách je lak opatřen účinnou krycí vrstvou z polymeru, vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům, se schopností automatické obnovy.
Bezpečnost Lexus
Sedmimístné vozy RX L 2018 používají průběžné boční hlavové airbagy po celé délce interiéru, s pokrytím všech tří řad sedadel. Paket bezpečnostních technologií Lexus Safety System+, který je na většině trhů součástí standardní výbavy, zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu (LKA) s korekcemi řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí.
Ve vyšších stupních výbavy najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM) s panoramatickým zobrazováním okolí vozu (PVM), inteligentní parkovací senzory (IPS), systém pro sledování provozu v příčném směru za vozidlem s brzděním, resp. adaptivní systém ovládání dálkových světel (AHS).
RX 450hL
Západoevropští zájemci o prémiový rodinný vůz se třemi řadami sedadel najdou v RX 450hL 2018 ideálního společníka na cesty. Pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive spojuje zážehovou jednotku 3,5 litru V6 (systém vstřikování paliva D4-S) se dvěma výkonnými elektromotory/generátory, čímž dosahuje systémového výkonu 313 koní pro dynamickou akceleraci a spolehlivé předjíždění v kritických situacích.
Hybridní provedení též používá jedinečnou soustavu pohonu AWD. K pohonu zadní nápravy využívá nezávislý zadní elektromotor, který se zapojuje podle potřeby v zájmu optimální trakce.
Volič jízdních režimů Drive Mode Select je rozšířen o čtvrtý režim EV, umožňující pohybovat se nižší rychlostí po určitou dobu pouze na elektřinu. Uplatnění najde zejména při manévrování na parkovištích či v garážích nebo krátkém popojíždění ve městě.
Jízda a ovladatelnost
Celá posádka sedmimístného RX L v provedení 2018 si vychutná stejně luxusní hladkou a tichou jízdu jako v případě pětimístné verze. Podvozek se vzpěrami McPherson na přední nápravě a zavěšením zadním kol s dvojitými lichoběžníky zaručuje agilitu a příkladné jízdní pohodlí na všech typech povrchu. Elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťuje lehké a pohodlné řízení s vynikající zpětnou vazbou. Adaptivní odpružení AVS (výbava na přání) průběžně upravuje tlumicí sílu podle stavu vozovky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?