Tak jsme se konečně dočkali! Po letech čekání a několika měsících drobných úniků fotografií se Jeep konečně rozhodl ukázat na autosalonu v Los Angeles nový Wrangler v plné kráse. A že je na co se dívat potvrzuje i rozsáhlá oficiální fotogalerie, která dokumentuje spojení tradic s moderní technologií.
Nový Wrangler byl klasicky postaven na tuhém žebřinovém rámu, který byl doplněn plně nastavitelným podvozkem. Na tomto základu se pak nachází karoserie, která je vyrobena z hliníkových dílů, dík čemuž se podařilo ušetřit zhruba 90 kg oproti minulé generaci a navíc se zvýšila torzní tuhost.
Co se motorů týče, pod kapotou nalezneme 3.6 litrový motor V6 Pentastar pocházející z koncernu FCA, který generuje cca 285 koní a 352 Nm točivého momentu. Spojen může být buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeby jsou na evropské poměry stále poměrně vysoké, nicméně s automatem i manuálem byste se měli dostat na dálnici ke spotřebě cca 9,4 l/100 km.
Druhým motorem v nabídce se stane turbem přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 268 koní s točivým momentem cca 400 Nm. Zajímavostí je fakt, že tento motor je de facto hybrid spadající do kategorie "mild-hybrid". Do budoucna se dočkáme i 3.0 litrového dieselu.
Zákazníci si budou moci vybrat z varianty s pohonem předních nebo všech kol a podobně jako u minulé generace bychom se měli dočkat bohaté nabídky různých variant.
Co se týče stylu karoserie, nový Wrangler 2018 bude k dispozici s pevnou střechou, částečně odnímatelnou střechou - což bude pevná střecha s několika odstranitelnými panely a také s elektricky ovládanou plátěnou střechou. Stejně jako u minulé generace si také budete moci vybrat, zda chcete jeden nebo dva páry dveří. K dispozici budou i výbavové varianty Sport, Sport S a klasický Rubicon.
Podobně jako současný model, i nadcházející generace Wrangleru bude určena ke zvládání těch nejtěžších terénních podmínek. Dopomoci k tomu mají 33-palcové off-road pneumatiky, elektronické odpojovánní stabilizátorů, vytažené blatníky, nápravy Dana 44 a bohaté možnosti úprav podvozku.
Velká část inovací se však odehrála i v interiéru, kde se Wrangler opět víc přiblížil městským SUV, zejména co se vzhledu a výbavy týče. Ve středové konzoli tak najdeme z vozů FCA dobře známý infotainment Uconnect s displeji o úhlopříčce 5,7 nebo 8.4 palce. Nechybí podpora Apple CarPlay, Android Auto ani WiFi hotspot, dva USB porty nebo dvě 12V zásuvky.
Prodej Wrangleru má být v USA zahájen již od ledna příštího roku. Cen a data uveřejnění pro další trhy jsme se zatím nedočkali.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?