Nový Jeep Wrangler konečně odhalen! Tvary zůstávají. Co technika?

Nový Jeep Wrangler 2018
Nový Jeep Wrangler 2018, foto: Jeep
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. listopadu 2017 08:30 | akt. 29. listopadu 2017 09:22
Sdílej:

Tak jsme se konečně dočkali! Po letech čekání a několika měsících drobných úniků fotografií se Jeep konečně rozhodl ukázat na autosalonu v Los Angeles nový Wrangler v plné kráse. A že je na co se dívat potvrzuje i rozsáhlá oficiální fotogalerie, která dokumentuje spojení tradic s moderní technologií.

Nový Wrangler byl klasicky postaven na tuhém žebřinovém rámu, který byl doplněn plně nastavitelným podvozkem. Na tomto základu se pak nachází karoserie, která je vyrobena z hliníkových dílů, dík čemuž se podařilo ušetřit zhruba 90 kg oproti minulé generaci a navíc se zvýšila torzní tuhost.

Co se motorů týče, pod kapotou nalezneme 3.6 litrový motor V6 Pentastar pocházející z koncernu FCA, který generuje cca 285 koní a 352 Nm točivého momentu. Spojen může být buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeby jsou na evropské poměry stále poměrně vysoké, nicméně s automatem i manuálem byste se měli dostat na dálnici ke spotřebě cca 9,4 l/100 km.

Druhým motorem v nabídce se stane turbem přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 268 koní s točivým momentem cca 400 Nm. Zajímavostí je fakt, že tento motor je de facto hybrid spadající do kategorie "mild-hybrid". Do budoucna se dočkáme i 3.0 litrového dieselu.

Zákazníci si budou moci vybrat z varianty s pohonem předních nebo všech kol a podobně jako u minulé generace bychom se měli dočkat bohaté nabídky různých variant.

Co se týče stylu karoserie, nový Wrangler 2018 bude k dispozici s pevnou střechou, částečně odnímatelnou střechou - což bude pevná střecha s několika odstranitelnými panely a také s elektricky ovládanou plátěnou střechou. Stejně jako u minulé generace si také budete moci vybrat, zda chcete jeden nebo dva páry dveří. K dispozici budou i výbavové varianty Sport, Sport S a klasický Rubicon.

Podobně jako současný model, i nadcházející generace Wrangleru bude určena ke zvládání těch nejtěžších terénních podmínek. Dopomoci k tomu mají 33-palcové off-road pneumatiky, elektronické odpojovánní stabilizátorů, vytažené blatníky, nápravy Dana 44 a bohaté možnosti úprav podvozku.

Velká část inovací se však odehrála i v interiéru, kde se Wrangler opět víc přiblížil městským SUV, zejména co se vzhledu a výbavy týče. Ve středové konzoli tak najdeme z vozů FCA dobře známý infotainment Uconnect s displeji o úhlopříčce 5,7 nebo 8.4 palce. Nechybí podpora Apple CarPlay, Android Auto ani WiFi hotspot, dva USB porty nebo dvě 12V zásuvky.

Prodej Wrangleru má být v USA zahájen již od ledna příštího roku. Cen a data uveřejnění pro další trhy jsme se zatím nedočkali.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?