Tak jsme se konečně dočkali! Po letech čekání a několika měsících drobných úniků fotografií se Jeep konečně rozhodl ukázat na autosalonu v Los Angeles nový Wrangler v plné kráse. A že je na co se dívat potvrzuje i rozsáhlá oficiální fotogalerie, která dokumentuje spojení tradic s moderní technologií.
Nový Wrangler byl klasicky postaven na tuhém žebřinovém rámu, který byl doplněn plně nastavitelným podvozkem. Na tomto základu se pak nachází karoserie, která je vyrobena z hliníkových dílů, dík čemuž se podařilo ušetřit zhruba 90 kg oproti minulé generaci a navíc se zvýšila torzní tuhost.
Co se motorů týče, pod kapotou nalezneme 3.6 litrový motor V6 Pentastar pocházející z koncernu FCA, který generuje cca 285 koní a 352 Nm točivého momentu. Spojen může být buď s šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeby jsou na evropské poměry stále poměrně vysoké, nicméně s automatem i manuálem byste se měli dostat na dálnici ke spotřebě cca 9,4 l/100 km.
Druhým motorem v nabídce se stane turbem přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 268 koní s točivým momentem cca 400 Nm. Zajímavostí je fakt, že tento motor je de facto hybrid spadající do kategorie "mild-hybrid". Do budoucna se dočkáme i 3.0 litrového dieselu.
Zákazníci si budou moci vybrat z varianty s pohonem předních nebo všech kol a podobně jako u minulé generace bychom se měli dočkat bohaté nabídky různých variant.
Co se týče stylu karoserie, nový Wrangler 2018 bude k dispozici s pevnou střechou, částečně odnímatelnou střechou - což bude pevná střecha s několika odstranitelnými panely a také s elektricky ovládanou plátěnou střechou. Stejně jako u minulé generace si také budete moci vybrat, zda chcete jeden nebo dva páry dveří. K dispozici budou i výbavové varianty Sport, Sport S a klasický Rubicon.
Podobně jako současný model, i nadcházející generace Wrangleru bude určena ke zvládání těch nejtěžších terénních podmínek. Dopomoci k tomu mají 33-palcové off-road pneumatiky, elektronické odpojovánní stabilizátorů, vytažené blatníky, nápravy Dana 44 a bohaté možnosti úprav podvozku.
Velká část inovací se však odehrála i v interiéru, kde se Wrangler opět víc přiblížil městským SUV, zejména co se vzhledu a výbavy týče. Ve středové konzoli tak najdeme z vozů FCA dobře známý infotainment Uconnect s displeji o úhlopříčce 5,7 nebo 8.4 palce. Nechybí podpora Apple CarPlay, Android Auto ani WiFi hotspot, dva USB porty nebo dvě 12V zásuvky.
Prodej Wrangleru má být v USA zahájen již od ledna příštího roku. Cen a data uveřejnění pro další trhy jsme se zatím nedočkali.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?