Elon Musk, vynálezce a generální ředitel společností Tesla a SpaceX, vytvořil na začátku tohoto roku "tunelovací" společnost The Boring Company, která má za úkol vybudovat vysokorychlostní podzemní dopravní síť. Ta by cestujícím ulehčila od přeplněných městských ulic a silnic.
Musk nedávno také uvedl, že tunely, které má v úmyslu postavit, budou vyhovovat i jeho rychlovlakům Hyperloop, které by měly být schopny přepravovat cestující i zboží rychlostí až 700 mil za hodinu, tedy 1 120 km/h! Navíc, na rozdíl od současných velkých dopravních tunelů se zdá, že Muskova koncepce má vyrábět tunely menší, jejichž stavba by mohla probíhat velice rychle. Zatím ale stále chybí klíčové informace a konkrétní cenové odhady.
V srpnu získala tunelovací společnost "The Boring Company" souhlas k vybudování testovací smyčky pod firmou SpaceX na předměstí Los Angeles. Pro zajímavost, SpaceX je americkou technologickou společností působící v aerokosmickém průmyslu, kterou v roce 2002 založil Elon Musk.
Není jasné, kdy se společnost Boring company pustí do reálných projektů, Elon Musk je ale velice chytrý a daří se mu doslova na co sáhne. Tunelovací společnosti například vydělal 6,5 milionu korun prodejem kšiltovek. Původní plán byl pouze prodat pár levných čepic tak, aby udělal nové firmě reklamu. Zájem však nakonec vzrostl na tolik, že se na prodeji čepic podařilo i vydělat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.