Elon Musk, vynálezce a generální ředitel společností Tesla a SpaceX, vytvořil na začátku tohoto roku "tunelovací" společnost The Boring Company, která má za úkol vybudovat vysokorychlostní podzemní dopravní síť. Ta by cestujícím ulehčila od přeplněných městských ulic a silnic.
Musk nedávno také uvedl, že tunely, které má v úmyslu postavit, budou vyhovovat i jeho rychlovlakům Hyperloop, které by měly být schopny přepravovat cestující i zboží rychlostí až 700 mil za hodinu, tedy 1 120 km/h! Navíc, na rozdíl od současných velkých dopravních tunelů se zdá, že Muskova koncepce má vyrábět tunely menší, jejichž stavba by mohla probíhat velice rychle. Zatím ale stále chybí klíčové informace a konkrétní cenové odhady.
V srpnu získala tunelovací společnost "The Boring Company" souhlas k vybudování testovací smyčky pod firmou SpaceX na předměstí Los Angeles. Pro zajímavost, SpaceX je americkou technologickou společností působící v aerokosmickém průmyslu, kterou v roce 2002 založil Elon Musk.
Není jasné, kdy se společnost Boring company pustí do reálných projektů, Elon Musk je ale velice chytrý a daří se mu doslova na co sáhne. Tunelovací společnosti například vydělal 6,5 milionu korun prodejem kšiltovek. Původní plán byl pouze prodat pár levných čepic tak, aby udělal nové firmě reklamu. Zájem však nakonec vzrostl na tolik, že se na prodeji čepic podařilo i vydělat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?