Elon Musk, vynálezce a generální ředitel společností Tesla a SpaceX, vytvořil na začátku tohoto roku "tunelovací" společnost The Boring Company, která má za úkol vybudovat vysokorychlostní podzemní dopravní síť. Ta by cestujícím ulehčila od přeplněných městských ulic a silnic.
Musk nedávno také uvedl, že tunely, které má v úmyslu postavit, budou vyhovovat i jeho rychlovlakům Hyperloop, které by měly být schopny přepravovat cestující i zboží rychlostí až 700 mil za hodinu, tedy 1 120 km/h! Navíc, na rozdíl od současných velkých dopravních tunelů se zdá, že Muskova koncepce má vyrábět tunely menší, jejichž stavba by mohla probíhat velice rychle. Zatím ale stále chybí klíčové informace a konkrétní cenové odhady.
V srpnu získala tunelovací společnost "The Boring Company" souhlas k vybudování testovací smyčky pod firmou SpaceX na předměstí Los Angeles. Pro zajímavost, SpaceX je americkou technologickou společností působící v aerokosmickém průmyslu, kterou v roce 2002 založil Elon Musk.
Není jasné, kdy se společnost Boring company pustí do reálných projektů, Elon Musk je ale velice chytrý a daří se mu doslova na co sáhne. Tunelovací společnosti například vydělal 6,5 milionu korun prodejem kšiltovek. Původní plán byl pouze prodat pár levných čepic tak, aby udělal nové firmě reklamu. Zájem však nakonec vzrostl na tolik, že se na prodeji čepic podařilo i vydělat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.