Autosalon v Los Angeles se nezastavitelně blíží a spolu s ním se blíží i premiéra nového modelu Mercedes-Benz CLS. A aby si automobilka udržela své fanoušky v pozoru a napětí, rozhodla se nás nalákat pár tajemnými snímky.
Automobilka označuje svůj nový model slovy "The Original Perfected",čímž společnost odkazuje na fakt, že první generace tohoto modelu stála u formování segmentu prémiových čtyřdveřových sedanů. Samotná fotka se pak soustředí hlavně na charakteristický tvar LED denního svícení, přesto odhaluje i siluetu vozu, masivní masku s logem a také ostřejší tvary, než měla předchozí generace.
Již dříve se však povedlo nový model zpozorovat s minimem maskování, díky čemuž již nyní víme, že design celého vozu bude agresivnější a dynamičtější než minulá generace, která spoléhala hlavně na své jemnější křivky.
Další uvolněná fotka pak mapuje interiér, tedy zejména středovou část palubní desky s rozměrným LCD panelem zahrnujícím digitální přístrojový štít, ovládání ventilace i infotainment systém. Jeho rozměry bohužel neznáme, nicméně jedná se o skutečně širokou obrazovku, která s největší pravděpodobností nahrazuje dva 12.3 palcové displeje vedle sebe z minulé generace. Ze snímku se také zdá, že panel by mohl být lehce zakřiven.
Pod panelem se nachází čtveřice kulatých výdechů ventilace, v jejichž středu se bude zřejmě nacházet LED ambientní osvětlení. Okolí těchto výdechů pak lemuje lakovaný karbon.
Nový model CLS bude postaven na platformě modelu E-Class, ovšem oproti tomu bude nižší, delší a širší. Nabídka motorů je zatím neznámá, ovšem očekává se dvojice benzínových i naftových motorů. Benzín bude pravděpodobně zastupovat čtyřválec o výkonu 295 k & řadový šestiválec o výkonu 362 koní, diesel pak nabídne opět čtyřválec o výkonu 241 koní a řadový šestiválec o výkonu 281 koní nebo 335 koní.
Pozadu nezůstane ani divize AMG, která by měla již nyní pracovat na modelu CLS 53. Ten by měl využívat upravený řadový šestiválec M256 a nabídnout výkon zhruba 430 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?