Autosalon v Los Angeles se nezastavitelně blíží a spolu s ním se blíží i premiéra nového modelu Mercedes-Benz CLS. A aby si automobilka udržela své fanoušky v pozoru a napětí, rozhodla se nás nalákat pár tajemnými snímky.
Automobilka označuje svůj nový model slovy "The Original Perfected",čímž společnost odkazuje na fakt, že první generace tohoto modelu stála u formování segmentu prémiových čtyřdveřových sedanů. Samotná fotka se pak soustředí hlavně na charakteristický tvar LED denního svícení, přesto odhaluje i siluetu vozu, masivní masku s logem a také ostřejší tvary, než měla předchozí generace.
Již dříve se však povedlo nový model zpozorovat s minimem maskování, díky čemuž již nyní víme, že design celého vozu bude agresivnější a dynamičtější než minulá generace, která spoléhala hlavně na své jemnější křivky.
Další uvolněná fotka pak mapuje interiér, tedy zejména středovou část palubní desky s rozměrným LCD panelem zahrnujícím digitální přístrojový štít, ovládání ventilace i infotainment systém. Jeho rozměry bohužel neznáme, nicméně jedná se o skutečně širokou obrazovku, která s největší pravděpodobností nahrazuje dva 12.3 palcové displeje vedle sebe z minulé generace. Ze snímku se také zdá, že panel by mohl být lehce zakřiven.
Pod panelem se nachází čtveřice kulatých výdechů ventilace, v jejichž středu se bude zřejmě nacházet LED ambientní osvětlení. Okolí těchto výdechů pak lemuje lakovaný karbon.
Nový model CLS bude postaven na platformě modelu E-Class, ovšem oproti tomu bude nižší, delší a širší. Nabídka motorů je zatím neznámá, ovšem očekává se dvojice benzínových i naftových motorů. Benzín bude pravděpodobně zastupovat čtyřválec o výkonu 295 k & řadový šestiválec o výkonu 362 koní, diesel pak nabídne opět čtyřválec o výkonu 241 koní a řadový šestiválec o výkonu 281 koní nebo 335 koní.
Pozadu nezůstane ani divize AMG, která by měla již nyní pracovat na modelu CLS 53. Ten by měl využívat upravený řadový šestiválec M256 a nabídnout výkon zhruba 430 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?