Autosalon v Los Angeles se nezastavitelně blíží a spolu s ním se blíží i premiéra nového modelu Mercedes-Benz CLS. A aby si automobilka udržela své fanoušky v pozoru a napětí, rozhodla se nás nalákat pár tajemnými snímky.
Automobilka označuje svůj nový model slovy "The Original Perfected",čímž společnost odkazuje na fakt, že první generace tohoto modelu stála u formování segmentu prémiových čtyřdveřových sedanů. Samotná fotka se pak soustředí hlavně na charakteristický tvar LED denního svícení, přesto odhaluje i siluetu vozu, masivní masku s logem a také ostřejší tvary, než měla předchozí generace.
Již dříve se však povedlo nový model zpozorovat s minimem maskování, díky čemuž již nyní víme, že design celého vozu bude agresivnější a dynamičtější než minulá generace, která spoléhala hlavně na své jemnější křivky.
Další uvolněná fotka pak mapuje interiér, tedy zejména středovou část palubní desky s rozměrným LCD panelem zahrnujícím digitální přístrojový štít, ovládání ventilace i infotainment systém. Jeho rozměry bohužel neznáme, nicméně jedná se o skutečně širokou obrazovku, která s největší pravděpodobností nahrazuje dva 12.3 palcové displeje vedle sebe z minulé generace. Ze snímku se také zdá, že panel by mohl být lehce zakřiven.
Pod panelem se nachází čtveřice kulatých výdechů ventilace, v jejichž středu se bude zřejmě nacházet LED ambientní osvětlení. Okolí těchto výdechů pak lemuje lakovaný karbon.
Nový model CLS bude postaven na platformě modelu E-Class, ovšem oproti tomu bude nižší, delší a širší. Nabídka motorů je zatím neznámá, ovšem očekává se dvojice benzínových i naftových motorů. Benzín bude pravděpodobně zastupovat čtyřválec o výkonu 295 k & řadový šestiválec o výkonu 362 koní, diesel pak nabídne opět čtyřválec o výkonu 241 koní a řadový šestiválec o výkonu 281 koní nebo 335 koní.
Pozadu nezůstane ani divize AMG, která by měla již nyní pracovat na modelu CLS 53. Ten by měl využívat upravený řadový šestiválec M256 a nabídnout výkon zhruba 430 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.