Americký tuner a restaurátor vozů značky Porsche dodává od roku 2009 modifikovaná Porsche ze 60. a 70. let osazená moderní technikou. Nyní se spojil s firmou Williams Advanced Engineering, která patří pod tým F1 Williams. Společně připravují vzduchem chlazený boxer o výkonu 500 k.
Vzduchem chlazený šestiválec s atmosférickým plněním dostane komponenty z titanu, hořčíku či karbonu. Singer společně s Williamsem převrtá agregát o původním objemu 3,6 l na výsledné čtyři litry. Změny prodělají i hlavy motoru - budou mít po dvou vačkových hřídelích a každý válec dostane čtveřici ventilů a dvojici vstřikovačů benzinu. Singer sebevědomě očekává maximální výkon 500 k při 9000 ot./min, čímž se zařadí na rovinu s vodou chlazeným agregátem ze současného GT3 RS! Jako poradce bude při vývoji přizván i sedmaosmdesátiletý konstruktér původního šestiválce z roku 1963 Hans Mezger.
V roce 2018 vznikne pouhých 75 kusů tohoto Singer - Porsche. S vysokým výkonem motoru souvisí i nové aerodynamické úpravy podlahy a překonstruované prvky karoserie, jako například zadní difuzor či odvětrávací otvory integrované do zadních světel. Hmotnost klesne pod jednu tunu na výsledných 990 kg.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?